Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Coby nie mowic to zawsze jest to kolejny szerokokadlubowy samolot w WAW.
gość_81240
2016-07-03 19:15
Turkish Airlines zainwestował duzo w reklamę stadionowa na Euro 2016. Pragną profitów z lotów do Azji z przesiadką w Istambule. Zamach odbierze im wielu klientów na rzecz np. Emirates czy Qatar. Kto chce się przesiadac na lotnisku gdzie idą bomby w górę ?
Affinitor
2016-07-03 18:30
lysypiotr: faktem jest, ze ludzie reagują emocjonalnie, wiec może sie to odbić na Turkishu, choć jak sie popatrzy na chłodno to zamachy w IST miały miejsce w strefie ogólnodostępnej, do której lecąc tranzytem nie trafiasz...
lysypiotr76
2016-07-03 14:43
TK to może w najbliższym czasie stracić w związku z zamachami . Pasażerowie mogą ( choć nie muszą ) wybrać jednak inne linie .
pcharasz
2016-07-03 11:47
Nie ma sprawy ;) Ciekawe, że wg. tych danych Qatar obsługuje już więcej paxów w WAW niż Turkish. Oczywiście, TK ma ograniczenia - tylko 5 połączeń tygodniowo, ale z drugiej strony - dużo większy samolot - co daje o jakieś 35% większe oferowanie niż Qatar. To bardzo ciekawe że w 2 lata jest w stanie osiągnąć podobny jeśli nie wyższy poziom przewozów co linia, która jest tu już zadomowiona od dłuższego czasu.
lysypiotr76
2016-07-03 11:11
kitsune , pcharasz - macie rację . Ja pomyliłem obliczenia nie licząc trasy w dwie strony tylko w .......... jedną. Przepraszam za pomyłkę. Tutaj wklejam link z danymi ULC za i kwartał 2016 roku z którego wynika , że Qatar miał 22050 pasażerów w tym okresie .
zobacz link . Jeszcze raz przepraszam za pomyłkę .
usuniety
2016-07-03 08:01
@lysypiotr76 - Qatar nie jest moją ulubioną linią lotniczą, zaś co do logiki, to trudno mi oceniać. Zawsze gdy latałem Qatar LF był jednak bardzo wysoki, więc byłbym sceptyczny co do owych 54% o których wspominasz. Dlaczego podstawiają wide body? Po pierwsze A332 to mimo wszystko dość kameralny samolot, myślę że spokojnie się zapełni. Poza tym więcej pasażerów z WAW to większe zapełnienie samolotów na dalsze loty, innymi słowy czasem warto mniej zarobić na dolotach do hubu by później mieć dobre obłożenie w lotach na których się zarabia. Wreszcie jak napisał pcharasz, dochodzi cargo, a na tym w większości przypadków można zarobić lepiej niż na przewozie pasażerów, szczególnie przy samolotach takich jak A332 lub B777.
pcharasz
2016-07-02 20:01
wg. tej samej metodologii w 1kw 2016 roku LF wynosił 93.7%, więc nie wiem skąd liczba 54%.
pcharasz
2016-07-02 19:45
@lysypiotr76, wg. danych ULC Qatarem podróżowało w 2015 roku 42110 paxów odlatujących z WAW. Jeżeli, w uproszczeniu, by liczyć, że tyle samo osób lata w dwie strony, daje to średni Load Factor na poziomie bliskim 87%, czyli jest dość wysoki. Mogliby oczywiście najpierw podstawić A321, ale albo nie mieli wolnego, albo uważają że spokojnie zapełnią większy samolot, albo po prostu chcieli podstawić widebody, żeby jeszcze zarabiać na cargo, a ten A330 którego wysyłają jest chyba jednym z najmniejszych wideoby w ich flocie, który jest w konfiguracji 2-klasowej.
lysypiotr76
2016-07-02 19:43
Skoro Qatar ma po pierwszym kwartale obłożenie na poziomie 54 % i podstawia samolot który zwiększa oferowanie o 95 % to ja nie rozumiem takiego postępowania azjatyckiej firmy !!!
pcharasz
2016-07-02 19:18
@Dario2015, dzięki za info, nie wiedziałem że już to zrobili :) ale chyba zapomnieli zaktualizować swojej strony internetowej, bo nadal reklamują 165 stopni - i jednak 18 cali w ekonomicznej, nie 17.5 jak podaje Seatguru.
zobacz link
lysypiotr76
2016-07-02 19:12
pcharasz - No to wiadome . Bardziej mnie dziwi , że podstawiają większy samolot przy takim potoku pasażerów.
Dario2015
2016-07-02 17:51
@pcharasz- siedzenia w BC są wymieniona na nowe i rozkładają się do 180cm.
pcharasz
2016-07-02 15:28
lysypiotr76, Emirates oferuje po zmianie samolotu jakieś 263 000 miejsc rocznie vs. 97 000 Qatar. Trudno żeby nie przewozili większej liczby pasażerów...
lysypiotr76
2016-07-02 14:22
kitsune - Twój ulubiony Qatar przewiózł w ubiegłym roku 2x mniej pasażerów niż Emirates . A podstawia większy samolot . Gdzie tu logika ?
zobacz link
lysypiotr76
2016-07-02 14:01
Wczoraj na lotnisku Chopina były więc dwa saluty wodne . Dla Qatara i dla powracających piłkarzy z Euro 2016 . Miło , że coraz większe samoloty przewożnicy kierują do obsługi lotów z WAW.
lysypiotr76
2016-07-02 13:57
Kelo - A dlaczego tak liczysz na ten kierunek z państw zatoki perskiej ? Qatar nie ma zbyt wielu połączeń do więcej niż jednego miasta w Europie. Tam gdzie lata to ruch lotniczy jest na tak wysokim pułapie , że PL nie wiem czy za xx lat osiągnie ich pułap . Kartka papieru wszystko przyjmie . To jest tak że jest zabezpieczenie na przyszłość . Na w razie czego.
pcharasz
2016-07-02 13:45
Natomiast, czepiając się szczegółów - inna rzecz która mnie zastanawia: wszystkie katarskie A330 mają w klasie biznes siedzenia rozkładane do 165 stopni, nie 180 stopni, jak powiedział rzecznik. 180 stopni rozkładają się siedzenia w klasie 1wszej, ale ta nie będzie oferowana na trasie do Warszawy.
pcharasz
2016-07-02 13:39
@demar, za Seatguru: fotele w Katarskim A330-200 mają 17.5 cala. To wynika prawdopodobnie z tego, że A330 po prostu mają znacznie węższą kabinę niż 787 czy A350. Natomiast ja osobiście, jeżeli chodzi o wygodę fotela, preferuję jednak te starsze, o ile przez ich większą grubość nie mam mniej miejsca na nogi ;)
Drugi WB z ME3 w WAW to bardzo pozytywny sygnał.
@pcharasz: A330 ma wystarczającą szerokość na układ economy 2-4-2 i 18 calowe fotele. A330-200 z Qatar-u ma raczej taki problem, że mają już trochę lat (produkcja z 2002-2007). Statystycznie zarówno ich A320 (nie wspominając nie odebranych A320neo), jak i A350 są po prostu młodsze stażem, co może się bezpośrednio odbijać na komforcie i wygodzie.
W sumie zważywszy na liczbą zamówionych A350 przez Qatar (a także np. B787-8) to ich A330 będą pewnie na wylocie w ciągu kilku lat.