Największe linie nie boją się Brexitu

Największe linie nie boją się Brexitu - Po Brexicie nic nie zmieni się w ciągu jednego dnia, a bardzo wiele zależy od tego, jakie będą teraz nowe wynegocjowane zasady współpracy Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej - podkreśliła w trakcie spotkania w Brukseli, na którym obecny był też reporter Pasazer.com Carolyn McCall, prezeska easyJeta. - W ocenie Airlines 4 Europe najważniejsze jest, by...
29/06/2016 08:32   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2016-06-30 19:10   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Ekonomia nie do końca jest obliczalna. Tam też istnieje syndrom strachu , który już mimo że żadnych zmian nie było spowodował wahania kursów akcji linii lotniczych . A te wypowiedzi przedstawicieli linii to między bajki włożyć . Im zależy na zysku którego domagają się akcjonariusze . Pasażer jest na szarym końcu.
usuniety 2016-06-30 13:40   
usuniety - Profil usuniety
Affinitor - w takim razie powtórzę to co napisałem wcześniej - jeżeli to spekulacja, wtedy wartość akcji jest sztucznie osłabiona by później mogła wzrosnąć. W takim razie istnieje pole do zarobku jeżeli kupisz akcje teraz ;) Co do ciemnych sił działających na świecie, to nie jestem w temacie :)
Affinitor 2016-06-30 12:48   
Affinitor - Profil Affinitor
kitsune: jeśli mówimy o drobnych inwestorach to tak, ale oni nie maja specjalnego wpływu na tak duże ruchy, na tym zarabiają banki i fundusze kombinując przy każdej okazji. Takie ruchy nie sa przypadkowe w sytuacji, w której za kilka miesięcy może sie okazać, ze cały szum wokół brexitu (czy jak wola niektórzy britexu) to burza w szklance wody, bo parlament brytyjski nie wyrazi zgody. Moim zdaniem szum wokół tego referendum nie był przypadkowy i nie przypadkiem nawet ci co namawiali do głosowania za out byli zaskoczeni wynikiem. Wytłumaczenie dla dziwnych ruchów na giełdach i na walutach jest bardzo wygodne, ale jak jest naprawdę? W dniu referendum funt kosztował prawie 5,80, dziś 5,30, pomimo ze oprócz szumu medialnego nic sie nie dzieje. To tez drobni ciułacze zaczęli wyjmować funty ze skarpet i zamieniają na dolary czy franki?
usuniety 2016-06-30 11:23   
usuniety - Profil usuniety
mekki - Ludzie nie chcą inwestować swoich oszczędności w niepewne instrumenty finansowe, nie ma potrzeby nazywać ich spekulantami, prywaciarzami, baksterami, itp. Ale odwróćmy sytuację, skoro jesteś tak przekonany, że Brexit jest liniom lotniczym niegroźny, to teraz masz olbrzymią szansę by kupić akcje poniżej wartości i zrobić na tym interes życia. ;)
usuniety 2016-06-30 10:12   
usuniety - Profil usuniety
"Ciekawe, dlaczego akcje IAG staniały od zeszłego piątku o 1/3, a akcje Lufthansy o 17% ?" zapytaj spekulantow czemu akcje spadly, chociaz w gospodarce jeszcze nic sie nie zmienilo.
usuniety 2016-06-30 07:58   
usuniety - Profil usuniety
Buńczuczne wypowiedzi przedstawicieli branży, która może najbardziej stracić na Brexicie. Ciekawe, dlaczego akcje IAG staniały od zeszłego piątku o 1/3, a akcje Lufthansy o 17% ?

Tak na dobrą sprawę, nie wiadomo, czy Wielka Brytania po wyjściu z Unii zdecyduje się pozostać w European Common Aviation Area (ECAA). Z jednej strony byłoby to rozsądne posunięcie, jednak wiązałoby się to z wymogiem przestrzegania unijnych regulacji, a to mogło by nie odpowiadać instytucjom brytyjskim znajdującym się w okresie nacjonalistycznego szczytowania. Czyli podsumowując - wielka niepewność, która nie służy rynkom, dobrze że przedstawiciele branży lotniczej są pewni.

Aha, jeszcze jedno - w tej chwili 2/3 ruchu na brytyjskich lotniskach generowane jest przez brytyjskich pasażerów. Wprowadzenie wiz może ten ruch zmniejszyć, sama IATA szacuje, że do roku 2020 liczba brytyjskich pasażerów może spaść o 3-5%.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy