@gość_e083a: że zacytuję artykuł: "Dotychczas Airbus otrzymał 800 wiążących zamówień na A350 XWB od 42 klientów z całego świata, co oznacza, że już teraz jest to jeden z najlepiej sprzedających się samolotów szerokokadłubowych w historii" - mowa tu o A350 WXB - czyli zakładam wszystkie modele A350; oraz mowa tu o historii - czyli... porównuję całość 747, 777 i 787. Póki co A350 sprzedaje się lepiej niż A360 ale gorzej niż A330.
I nie chodzi mi o to, by udowodnić wyższość jednego modelu nad drugim, ale o rzetelność dziennikarską. Tyle.
gość_e083a
2016-06-24 17:59
@BA850: trudno o sens porównania sprzedaży samolotu zamawianego od jakieś 50 lat (B747), czy 20+ (B777) z samolotem zamawianym od lat 10 (A350). Jak już to lepiej wymienić konkretne modele WB (których okres produkcji to zazwyczaj kilkanaście lat) i zamówione np. w liczbie co najmniej pół tysiąca sztuk, a jest ich kilka (na dzień 2016-05-31 też wiki):
1. B777-300ER - 800 (dostarczone 651)
2. A330-300 - 761 (658)
3. A330-200 - 645 (586)
4. A350-900 - 605 (24)
5. B767-300ER - 583 (583)
6. B787-9 - 572 (114)
A350 wcale tutaj nie wygląda źle, na razie na pewno nie jest to bestseller WB (również dla Airbus, bo jest przecież A330), a jedynie "jeden z najlepiej sprzedających".
@gość_a0303: po co? LOT być może już 2018/19 będzie się rozglądał za nowym WB, ale na A350 szanse są minimalne. Raczej większy model B787 (10 lub 9), ewentualnie jak nie będzie miał dużo kasy to A330-900neo (jak zacznie latać to może przyleci do Polski).
@gość_a0303: Po co do Polski? LOT nie zamierza kupować wide body w najbliższej przyszłości...
gość_a0303
2016-06-24 13:10
a może zawita także do Polski ?
Beoeing 787 - 1154 zamówień (w tym 417 dostarczonych), Airbus A350 - 802 (w tym 24 dostarczone)... ze starszych modeli: Boeing 777 - "tylko" 1897 zamówień (w tym 1401 dostarczonych), Boeing 747 - "tylko" 1543 zamówionych (1521 dostarczonych)... dane z Wikipedii.
Ja rozumiem, że autor jest podekscytowany A350tką - my wszyscy jesteśmy. Prosiłbym jednak o nie wprowadzanie czytelników w błąd. A może autor zapomniał dopisać, że chodzi o najlepiej sprzedający się samolot szerokokadłubowy Airbusa? ;-)