arahja - to, że części były ze szrotu, czy innego źródła, nie znaczy wcale, że były te samoloty słabo serwisowane. Moim zdaniem były serwisowane wręcz bardzo dobrze, gdyż w jednej linii przelatały tyle lat, bez pomocy serwisowej ze strony producenta, bez jakiegokolwiek uszczerbku :)
@cani słabo sterowane bo przez lata było embargo na części. Zachodnie firmy nie mogły sprzedawać części wiec firmy irańskie łatały na częściach ze szrotu
lysypiotr76
2016-06-20 18:32
Ja znalazłem informację , że Iran kupi Boeingi ale 737 !!!
zobacz link
Skąd wiadomo, że B747 IranAir są słabo serwisowane? Jakieś dowody na potwierdzenie tej tezy? Kiedy ostatnio był jakiś incydent związany z tymi maszynami?
gość_42fbb
2016-06-20 00:53
Ale był by hicior gdyby zamówili 748 ! Szkoda by ten kultowy model umarł śmiercią naturalną. 4 silnikowe a380 sprzedają się w miarę dobrze, w związku z niskimi cenami ropy 4 silnikowe samoloty mają przyszłość i ekonomiczne uzasadnienie szczególnie dla Iranu gdzie cena ropy jest bardzo niska.
gość_b86ba
2016-06-19 23:20
Ciekawe, czy zamówią 747-8I. Mówi się, że to samolot przeszłości, bo 4-silnikowy, że zastępuje go 777, ale 777 bardzo dobrze się sprzedaje i przez to terminy dostaw są długie. 7474-8I nie ma klientów, więc terminy są bardzo krótkie. A Iran podobno potrzebuje samolotów "na już" - ciekawe, jak to rozwiążą...