LOT wkrótce ogłosi rejsy do Seulu

LOT wkrótce ogłosi rejsy do Seulu W rozmowie z Pasazer.com prezes LOT-u Rafał Milczarski nie potwierdza na razie, że nowym kierunkiem będzie Seul. Jednak jak wynika z naszych źródeł, trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia trasy. LOT musi jeszcze uzyskać zgody ze strony koreańskiej związane z zatwierdzeniem taryf i będzie mógł wprowadzić połączenie do sprzedaży. Trwa też rekrutacja na stanowisko...
14/06/2016 08:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2016-06-21 17:56   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Start do Seulu 17 pażdziernika !!!!!!zobacz link
wroord 2016-06-17 20:23   
wroord - Profil wroord
Pare lat temu KLM zaczal sezonowo latac z AMS do Hangzhou, teraz lata 3 x tyg i do niedawna byl jedyna linia do Europy (Hainan oglosil rejsy do Paryza) wiec musi sie oplacac przy dobrej organizacji. Mysle ze bolaczka Lo sa zbyt male samoloty na niektore trasy nie wiem czemu nie zamienili choc czesci zamowien na wieksze 787-9 lub 787-10.
lysypiotr76 2016-06-17 17:46   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
wroord - No skoro Pekin jest 3 razy to SZX raz w tygodniu ? Gdzie tu interes ? To miała by być alternatywa dla Chińczyków by wybierali swoje lokalne lotnisko a nie np. Hongkong ?
wroord 2016-06-17 15:57   
wroord - Profil wroord
gość_0ca08 - to tylko problem gdy rejsy sa codziennie. Nie wydaje sie zeby LOT latal codziennie do SZX jak do PEK lata 3 razy w tygodniu.
gość_0ca08 2016-06-17 13:25   
gość_0ca08 - Profil gość_0ca08
Jedyny prawdziwy problem z SZX czas przelotu: z Shenzen 11:00-12:00, do Shenzen 10:30-11:30. Codzienne połączenie wymaga dwóch samolotów. Z drugiej strony można pomyśleć o atrakcyjnych godzinach lotów.

@kitsune
Co myślisz o obecnych godzinach lotów do Pekinu?

usuniety 2016-06-17 09:08   
usuniety - Profil usuniety
@lysypiotr76 - Moim zdaniem SZX wpisałby się w strategię znalezienia sobie niszy, bardziej niż latanie do HKG. W HKG LOT musiałby stawić czoła konkurencji prawie wszystkich przewoźników, poza tym przy małej ilości slotów w HKG i wysokich opłatach, czy warto tam latać tak małym samolotem jak B788? Z kolei Shenzhen to 11 mln potencjalnych klientów, poza tym dodać trzeba populacje Hongkongu, Dongguan, Guangzhou, Foshan, Zhongshan oraz Makau, które stają się jednym megamiastem Delty Rzeki Perłowej.
Mnie w Shenzen uderzył poziom dążenia do rozwoju i ilość start upów, będąc tam 2 miesiące temu czułem się jak jak w Polsce na początku lat 90-tych. Potencjał jest ogromny, zresztą mówimy o mieście, które jeszcze 25 lat temu praktycznie nie istniało a teraz jest ogromną metropolią planowaną jako chińska przeciwwaga dla Hongkongu. Z kolei w Hongkongu czuje się nastrój zastoju i niepewności, wielu moim znajomych z Hongkongu przenosi się właśnie do Shenzen.
Nie jest prawdą, że z Shenzhen trzeba tłuc się godzinami pociągiem do Hongkongu. Owszem, port lotniczy Bao'an jest oddalony od granicy, ale w Shezhen jest dobre metro, sam korzystałem z taksówek do samej granicy (są niedrogie) a z Hongkongu do granicy dojeżdża się metrem zwanym tam MTR. Można wziąść prom bezpośrednio do portu lotniczego w Hongkogu, jak też prom do Makau.
Oczywiście latanie do Shenzhen jako cel sam w sobie nie ma sensu, jednak gdy połączy się to z zaistnieniem marketingowym to LOT może stać się marką atrakcyjną dla Chińczyków. Na tym polega właśnie atrakcyjność rynku Chińskiego - na świecie można być gigantycznym graczem, podczas gdy w Chinach jest się nieznanym i odwrotnie - na świecie można być nierozpoznawalnym i być gigantem na rynku chińskim. Trudno mi pomyśleć o bardziej obiecującym rynku niszowym.
wroord 2016-06-17 02:45   
wroord - Profil wroord
gość_9c46b - to prawda ze jest prom z SZX do HGK, ale przeciez nikt nie bedzie lecial do SZX, bral prom na lotnisko w HKG zeby potem tluc sie godzine pociagiem lub autobusem do miasta.

lysypiotr76 - to polaczenie ma sens gdy LO uzyska code-share z jakas linia chinska. Shenzen ma 11 mil ludzi, ktorzy musza miec vize zeby wjechac do HKG i zadnego miedzynarodowego polaczenia, wiec moze i jakis potecjal jest. SZX to pomysl p.Mikosza, ktory chcial latac gdzie nikt inny nie lata.
gość_9c46b 2016-06-16 23:21   
gość_9c46b - Profil gość_9c46b
@lysypiotr76
Jak w okolicy masz 2 mega huby, to gdzie latasz?
Na 3 (regionalne) lotnisko? Chyba nie...
Z HKG masz wygodny dojazd do Shenzhen - na lotnisku masz prom i granicę Chin (omijasz granicę Hong Kongu).
Do tego masz sam Hong Kong. W 2 stronę z SZX do HKG już gorzej.
Z kolei Kanton jest oddalony bardziej od Hong Kongu niż Shenzhen i też jest wielkim centrum przemysłowym i handlowym.
Dlatego wszystkie linie latają go HKG lub (i) CAN.
Z pewnością Shenzhen ma własne ambicje (skąd to znamy) i chce latać do Europy bezpośrednio, a nie dojeżdżać do pobliskiego Hong Kongu czy Kantonu mimo gęstej siatki połączeń europejskich z tych miast.
lysypiotr76 2016-06-16 20:46   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
wroord - czyli to ewentualne połączenie byłoby trochę jakby w próżnie trafione?
wroord 2016-06-16 20:44   
wroord - Profil wroord
SZX ma nowy wspanialy terminal. Przejazd z Hong Kongu autobusem jest OK - juz na dworcu autobusowym mozna zrobic check in, problem jest na granicy z Chinami w zaleznosci od pory dnia kolejki moga byc kilometrowe. Shenzen to przede wszystkim szwalnie butow i ubran. Chinska Dolina krzemowa jest w Hangzhou godzine od Szanghaju expresowym pociagiem. Nie mysle ze LOT mialby duzo pasazerow lecacych do Hong Kongu przez Shenzen, raczej lokalny ruch turystyczny.
gość_f3a87 2016-06-16 20:41   
gość_f3a87 - Profil gość_f3a87
Ja się zastanwaim czy nie lepsze w dłuższej perspektywie i planu rozwojowi siatki do Azji/USA przez LOT jest zmiana sojuszu i opuszenie Star Alliance. LOT przez wiele lat było dowozowym dla LH, a teraz zaczyna budować własny hub i LH i SA nie są pomocne przy nawiązywaniu współpracy z partnerami lokalnymi. LH dość dobrze pokrywa polskie porty regionalne i regionalne lotniska w krajach Europy Środkowej, ale myślę, że jest w nich potencjał, który pozwoliłby LOT-owi sprawnie konkurować z LH zwłaszcza na trasach do USA ale trzeba także tam wzmocnić parterstwo z lolkalnymi liniami. Uniated także silnie współpracuje z LH. Poza LH i LOT inni przwoźnicy tradycyjni są w Polsce bardzo słabi więc myślę, że inny sojusz byłby dużo bardziej zainteresowany współpracą z LOT i wzmocnieniem pozycji LOT i nowego sojuszu w regionie.
lysypiotr76 2016-06-16 19:49   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
kitsune - Ja tak trochę z dystansem patrzę na tą ewentualną destynację . Jesteś specjalistą od lotnictwa azjatyckiego , nie sądzisz więc , że jednak bardziej znana destynacja byłaby lepsza? Co da to połączenie ? Pasażer doleci i ewentualnie łatwo mu będzie polecieć do xx miast chińskich . Bo połączeń międzynarodowych to lotnisko ma niewiele. Jakby było to atrakcyjne inne linie europejskie już dawno zameldowałyby się na tym lotnisku. No , chyba że sie mylę i forumowicze dadzą jakieś kontrargumenty.
gość_e9110 2016-06-16 13:45   
gość_e9110 - Profil gość_e9110
Lot padnie i będzie po problemie
gość_e083a 2016-06-16 13:25   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@gość_0ca08: :-)

@cantus: o tym LOT mówił już od kilku lat. Jeśli sprawa się potwierdzi i w 2017/18 będzie połączenie do SZX to tylko gratulować. Pozostaje pytanie o częstotliwość tego i pozostałych połączeń do Azji. A jak będą zyski to w 2017 można myśleć o kolejnych WB do floty.

Swoją drogą ciekawe czy opłacalną trasę do rejonu SZX/HGK/CAN z WAW da się poprowadzić minimalizując długość przelotu nad Rosją (Kazachstan, Chiny)?
gość_2fe6f 2016-06-16 10:54   
gość_2fe6f - Profil gość_2fe6f
Gdzieś kiedyś czytałem, że z Europy tylko LOT ma prawo lotów do Shenzen. Potwierdzi ktoś?
gość_0ca08 2016-06-16 09:24   
gość_0ca08 - Profil gość_0ca08
Shenzen to małe miasteczko (poniżej 11 mln), z niskimi biurowcami (poniżej 450 m, a nawet jak ukończą Ping An Finance Centre to w końcu jedna jaskółka wiosny nie czyni), z PKB niższym niż Polska (tylko 270 mld $), z małych portem (nawet z lokalnych nie jest największy)! Co więcej, z lotniska do centrum podróż metrem zajmuje ponad 1h (zapewne wykorzystują słabo przeszkolone krasnoludki do pchania?). Firmy: BYD Co, Tencent, Coolpad, ZTE... Ktoś o nich słyszał?
gość_9c46b 2016-06-16 09:20   
gość_9c46b - Profil gość_9c46b
@cantus
Właśnie o to.
Zresztą to wcześniej napisałem "Problem dla LOTu z Chinami i generalnie Azją, to brak lokalnego partnera, który rozwiezie paxów dalej. Jeżeli byłby w Shenzhen, to wtedy jest najlepszym wyborem."
Generalnie można się wszędzie "przesiadać", np. LH robi w HKG przesiadki z Air New Zealand, ale HKG to przede wszystkim hub Cathay (OneWorld), a Kanton SkyTeam.
Z drugiej strony pod naciskiem LH linie ze *Alliance zachowują się często jak "wrogie" dla LOTu. Shenzhen Airlines kontroluje Air China, więc to różnie może być, bo 1wsze sama lata do FRA i do tego współpracuje mocno z LH. Jeżeli udałoby się nawiązać współpracę to najważniejsze byłyby przesiadki "lokalne" - do innych portów w Chinach.
usuniety 2016-06-16 06:11   
usuniety - Profil usuniety
Cała Dolina Rzeki Perłowej staje się jednym wielkim megamiastem, więc Shenzhen jest bardzo dobrym wyborem. Można bez problemu dojechać do Hongkongu, z Hongkongu można wjechać do Shenzhen używając visa on arrival, zresztą gdy się ma bilet lotniczy to wiza tranzytowa nie jest problemem. Shenzhen typowany jest na chińską dolinę krzemową, siedzibę ma tam znana firma DJI oraz setki jeśli nie tysiące technologicznych start upów. Port lotniczy w Shenzhen jest oszałamiający architektonicznie. Jeżeli lot pojawi się tam jako jedna z pierwszych linii, to może zbudować doskonałą pozycję w tym regionie.
cantus 2016-06-16 00:45   
cantus - Profil cantus
Właśnie się zorientowałem, że Shenzhen Airlines należy do Star Aliance i lata ze Shenzhen m. in. do Bangkoku, Osaki Kansai, Phuket, Singapuru, Taipei + 56 lotnisk w Chinach. Czyżby o to właśnie chodziło?
lysypiotr76 2016-06-15 21:03   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
pcharasz - pewnie masz rację . Coś żle spojrzałem . Ale tak czy owak LOT byłby drugim który lata z Shenzhen do Europy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy