Łódź: Maj na minusie

Łódź: Maj na minusie Na lotnisku odprawiono 537 ton ładunku cargo, co stanowi wzrost o 14 proc. w porównaniu do maja 2015 r. Od początku roku na lotnisku odprawiono 95,6 tys. podróżnych. 
09/06/2016 09:27   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_6347a 2016-06-12 17:59   
gość_6347a - Profil gość_6347a
LCJ jest dnem polskich lotnisk za chwile Adria zamknie Paryż z Łodzi (a przy okazji oberwie Rzeeszów) Dlaczego CSA sie wycofała?? Na pewno nie ze względu na małe zainteresowanie jak podała pani Bieńkowska... Albo Łodź przyciągnie w jakiś sposob przewoźników typy Wizz albo powiesi kartkę na drzwiach Przepraszamy ZAMKNIĘTE!!!
gość_bad97 2016-06-11 06:10   
gość_bad97 - Profil gość_bad97
lysypiotr jakbys zaglebil sie w temat, to bys wiedzial, ze lotnisko z dzialalnosci operacyjnej dzieki cargo wychodzi na zero. Strata jest czysto księgowa ze wzgledu na amortyzacje inwestycji.
lysypiotr76 2016-06-10 21:34   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Od 3 lat lotnisko każdego roku ma ponad 30-milionowe straty . 2012 - 38 mln. , 2013 - 34 mln. , 2014 -36,5 mln. Czy to ma jakikolwiek sens ? Nie piszę tego na złość . Nie kopie się leżącego . Ale coś właściciele lotniska muszą w tym temacie zrobić .Światełka w tunelu nie widać.
gość_d8b56 2016-06-10 13:20   
gość_d8b56 - Profil gość_d8b56
Wczoraj w prasie podano informację , że po kolejnej likwidacji w Łodzi zostały tylko 2 ( słownie : dwa ) połączenia czarterowe na wakacje ! No cóż przewoźnicy też już wiedzą , że łodzianie nie korzystają z lokalnego lotniska tylko z innych portów . Chyba już najwyższy czas skończyć drogą zabawę w lotnisko i zamknąć to fatalne miejsce .
gość_2a1e1 2016-06-10 11:56   
gość_2a1e1 - Profil gość_2a1e1
gość_687ec według mnie to nie A1 i A2 jest problemem tylko brak kierunków, gdyby były połączenia bezpośrednie z Łodzi, to nikt by do Warszawy nie jechał
gość_687ec 2016-06-10 11:21   
gość_687ec - Profil gość_687ec
Wielka szkoda, że tak to się układa dla lotniska ale przyczyną jest znakomita komunikacja z innymi lotniskami. Gdyby nie było A2, A1, i S8 to lotnisko miałoby się znakomicie a tak sprawa leży. Może bardziej należy się wiec cieszyć z dróg które służą większej liczbie osób.
gość_7b8de 2016-06-10 08:10   
gość_7b8de - Profil gość_7b8de
naprawde nie wiem za co placa zarzadowi . strategia dla lodzi moze byc tylko jedna . przyciagnac za wszelka cene WIZZ . napewno by znalezli by lotniska z ktorych nie lataja z warszawy a mogli by z lodzi nie konkurujac z ryan . chorwacja ,cos w UK ,cos we wloszech , hiszpanii ,skandynawi , balkany ...lepiej placic wizzowi za latanie i rozkrecenie lotniska niz placic za puste lotnisko ...
piorun 2016-06-10 00:21   
piorun - Profil piorun
Jak takie lotnisko może się utrzymać, przecież oni prawie przez pół roku odprawili tyle pax.
co KRK w tydzień, a przecież Balice nię są ani europejskim czy krajowym hubem.Trzecie miasto w Polsce, a tak cienko przędzie.W przyszłym roku Lublin niech wejdzie we współpracę z KTW w kwestii czarterów, bo to gwarantuje pewne loty czartywerowe.
gość_617f2 2016-06-09 23:57   
gość_617f2 - Profil gość_617f2
W tym roku, jako łodzianin kupowałem kilka połączeń dla siebie i rodziny. Z ponad 10 przylotów i wylotów z Polski tylko 2 były z Łodzi , reszta z Okęcia. Powód bilety z Łodzi (Adria +LH) i do Łodzi były 2-3 razy droższe niż z Warszawy(z Warszawy oczywiście mam na myśli LOT, Swiss, LH). Patriotyzm łódzki umiera, kiedy na europejskiej trasie mam zapłacić ok.600 zł więcej aby lecieć z Łodzi. Mało elastyczna cenowo Adria powoduje, że tylko w okresie Świąt drogie bilety do/z Warszawy są w podobnej cenie co do/z Łodzi.
gość_6347a 2016-06-09 22:31   
gość_6347a - Profil gość_6347a
No to zamykamy...
gość_a9b48 2016-06-09 22:03   
gość_a9b48 - Profil gość_a9b48
Leciałem z Łodzi do EWR/JFK z rodziną na przełomie maja i czerwca. Świetna obsługa na każdym etapie, ludzie są naprawdę super. Gorsza jest architektura (naprawdę można było zrobić coś o wiele lepszego i funkcjonalnego, patrz - Szymany). Jednak problemem jest struktura własnościowa i brak dopłat do low costów, dzięki czemu Łódź ma takie a nie inne wyniki. Cokolwiek by nie myśleć o obecnej ekipie centralnej, na szczeblu lokalnym po prostu trzeba się dogadywać. Jakoś miasto i województwo tego nie potrafią. Lotnisko niczemu nie jest tu winne, nie jest też 'beznadziejne' bo ma słabą siatkę połączeń. Władze jakoś wolą dopłacać do lotniska, niż dopłacić do LCC. Dla pasażerów to w oczywisty sposób gorszy wybór.
gość_fa783 2016-06-09 21:23   
gość_fa783 - Profil gość_fa783
I kolejny miesiąc Lublin większy od Lublinka !
gość_d8b56 2016-06-09 17:24   
gość_d8b56 - Profil gość_d8b56
do lysypiotr76 : tylko , że liczący około 186.000 mieszkańców Rzeszów odprawia miesięcznie powyżej 50.000 pasażerów a ca. 700.000 Łódź w okolicach 20.000 pasażerów ! No cóż ...
lysypiotr76 2016-06-09 17:20   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
To jest pierwszy rok , w którym wydawałoby się że co jak co ale latem spadki w portach lotniczych są mało prawdopodobne. A tu i Rzeszów i Łódż . Oba porty postawiły na Adrię , bo innych linii nie mogły skłonić do lotów .
gość_05ee0 2016-06-09 16:19   
gość_05ee0 - Profil gość_05ee0
@gość_2a1e1 Sorry ale nie wiedziałem,że Oslo już nie ma i chyba nie ma już Edynburga i Pragi,ale tutaj na zakładce lotniska jest,że te 3 kierunki jeszcze są.
gość_2a1e1 2016-06-09 15:10   
gość_2a1e1 - Profil gość_2a1e1
gość_05ee0 Pokaż mi gdzie masz oferowanie na 40 000 ? Spadek to efekt likwidacji Oslo. Co nie zmienia faktu, że siatka połączeń jest fatalna i łodzianie nie chcą latać z innych lotnisk ale niestety muszą
gość_ed36b 2016-06-09 13:48   
gość_ed36b - Profil gość_ed36b
Odpadł czarter na Kretę. Przy okazji oberwało się Lublinowi, gdzie było międzylądowanie.
gość_d8b56 2016-06-09 13:31   
gość_d8b56 - Profil gość_d8b56
do gość_05ee0 : uważam , że jedynie połączenie z Monachium 2 x dziennie ( ograniczone zresztą kosztem Paryża a szkoda ) daje sensowną możliwość dalszej podróży . Chodzi mi głównie o godziny wylotów i możliwości transferów ( Amsterdam , Paryż ) . "Loty do roboty" tanimi liniami w dalszym ciągu dominują na łódzkim lotnisku i póki co nie widać szansy na pozytywną zmianę . Jeszcze raz powtórzę , to przykre , ale łodzianie chętnie korzystają z innych lotnisk ( statystyki ) niż położonego w mieście , w którym mieszkają .
gość_05ee0 2016-06-09 13:02   
gość_05ee0 - Profil gość_05ee0
Ja nie zgodziłbym się z gościem poniżej,że siatka połączeń jest mizerna,przecież są połączenia do dużych metropolii i hubów,ale poza tym sytuacja jest rozpaczliwa.Wygląda na to,że samoloty do Łodzi i z Łodzi latają w połowie puste.Gdyby tak precyzyjnie obliczyć wszystkie przyloty i odloty i przyjąć teoretycznie,że jest 90% wypełnienie to wynik powinien wynieść ok.40 tysięcy,a nie 20 tysięcy pasażerów.Jak tak dalej będzie spadać w takim szybkim tempie,to Łódź może w tym roku nie wyrobić 200-stu tysięcy.
ortler 2016-06-09 11:27   
ortler - Profil ortler
Gorzej już chyba być nie może. Toż to jeno płacz i zgrzytanie zębów. I to w sytuacji, gdy krajowy ruch lotniczy rośnie każdego roku o kilka procent. A poważnie mówiąc: władze Łodzi i Województwa Łódzkiego muszą wreszcie przemyśleć alternatywę: Czy całkowicie zamknąć lotnisko dla ruchu pasażerskiego (chociaż na pewien czas), pozostawiając jedynie Cargo, czy też pozwalać mu dalej egzystować w stanie agonalnym.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy