Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76
2016-06-10 18:22
wroord - A czy czasami LOT za opóżnienia w dostawach nie dostał odszkodowania od producenta ?
lysypiotr76 wybiora B737 nie ze wzgledu na poprawnosc polityczna, ale pewnie na wczesniej wynegocjowane obnizki wynikajace z opoznienia Dreamlinerow.
@gość_96877: Tzn. co by było to "coś"? CS100 to w zasadzie konkurent E195, którego LOT na 6 sztuk we flocie. Wart uwagi jest CS300 - ale to ciągle dużo mniejszy model niż A320, B738 nie wymieniając już A321 (konkurentem dla CS300 mógłby być A319 albo B737-700).
A trzeba spojrzeć co ląduje teraz (np. wczoraj) w WAW:
Lufthansa A321 i A320, Alitalia A321, KLM B738, Air France A320 i A319, British A320, TAP Portugal A320, SAS A320, El Al B738, nie wspominając już nawet Wizz Air 12x A320.
Co będzie lądować za 5-10 lat?
Poza tym dla nowej maszyny istnieje zawsze pewne ryzyko problemów wieku dziecięcego - pamiętamy B787-8 na początku kariery? Na takie ryzyko może sobie pozwolić Swiss mając już we flocie ponad 20x A320 i prawie 10x A321 oraz dodatkowo wsparcie grupy Lufthansa (razem grubo ponad 100x A32x).
lysypiotr76
2016-06-07 17:53
Pewnie i tak wybiorą amerykańskie maszyny . Wiadomo , poprawność polityczna . W zasadzie prezes LOT-u wyjawił strategię którą obiecali publicznie w czerwcu przedstawić . Będzie też kopiował byłego prezesa Mikosza . Nowe połączenia , nowa większa siatka połączeń . Czyli oby do przodu , a za jakiś czas okaże się jak ostatnio że dłuuugi się powiększają .
gość_96877
2016-06-07 15:27
A tymczasem w Dublinie. CSeries w LOT to byłoby coś.
zobacz link
Affinitor
2016-06-07 15:12
wroord: ale teraz to trochę pojechałeś z fantazją. Na Dashach jest napis "partner of LOT Polish Airlines", który był na nich już za czasów e-lotu i niczego nie dopisywano, ani nie zmieniano, ani nie domalowywano. Dlaczego, tego nie wiem, ale jeśli informacja, że Lot woli ATRy jest tak samo zgodna z prawdą jak o rzekomym domalowywaniu, to kiepsko... ;)
gość_72db1 - Na Dashach domalowali "operated by LOT" i ich nie maluja bo LOT do konca nie jest pewny czy je chce czy nie. LOT wolalby ATRy.
gość_91927
2016-06-07 11:41
@mietek Oczywiście, że zastanawia. LOT nie ma na to pieniędzy więc pewnie rząd coś wykombinuje żeby jeszcze bardziej stłamsić gospodarkę.
Nie sądzę aby obecny rząd "pozwolił" sobie na upadek LO. Nie zastanawiało Was skąd LOT weźmie kasę na leasing samolotów?
gość_7c8b0
2016-06-07 10:56
adam7691: ale czy ktoś Ci broni ją opuścić? Paszport w rękę i bye, bye. Do Rosji, Argentyny, czy do któregokolwiek innego kraju poza 28, wolna droga...
gość_682e4
2016-06-07 10:01
Czemu zaraz scenariusz jak z Malevem? może będzie scenariusz jak z Alitalią, która nazwę ma tę samą, ale... wszyscy się już pogubili, która to spółka jest, czyż nie? Jeśli EU nakaże zwrot dofinansowania, to IMHO dla LOTu będzie korzystne - o ile będzie dobrze przeprowadzone - utworzy się nową spółkę, z nowymi umowami, z mniejszymi kosztami i obciążeniami, używając znanego logo.
adam7691
2016-06-07 09:26
jeżeli "dobra zmiana" skutkowała by koniecznością oddania dofinansowania przedzielonego przez Rząd Polski a nie darmozjadów z unii, to będzie to znak że czas opuścić taką unię
gość_cbb0b
2016-06-07 08:52
Affinitor;Już 8 lat rządów PO i prezesi namaszczeni z Mikoszem na czele pokazali co potrafią w LOT. Daj szansę dobrej zmianie, może się uda. Premier Szydlo spokojnie sobie poradzi z pierdzistolkami w Brukseli.
Affinitor
2016-06-07 00:04
gość_a8bb1: W obecnej sytuacji politycznej scenariusz Malevu może w końcu okazać się realny niestety. W końcu Malev został przez Unię poświęcony w ramach rzucania kłód pod nogi Orbanowi, inne linie w podobnych sytuacjach jakoś trwają. Jeśli dobra zmiana będzie postępować, to może się jednak okazać, że finał będzie smutny...
gość_72db1: wtedy kiedy przyjdzie czas remontu i przemalowania. Moim zdaniem decyzja o puszczeniu tych samolotów pomimo teoretycznie nieprawidłowego malowania, była słuszna. Fanów musi to irytować, że samoloty latają w barwach linii nieistniejącej, ale aspekt ekonomiczny w tym wypadku moim zdaniem słusznie miał pierwszeństwo.
gość_72db1
2016-06-06 21:09
A kiedy w końcu przemalują Dashe Eurolotu, żeby nie reklamowały czegoś co już nie ma?
Załogi LOTu juz od dłuższego czasu wiedzą że będzie to 6 B737-800 w leasingu.
gość_a0303
2016-06-06 20:15
będą to B738 prawie "nówki"