Prezes LOT-u zapowiada nowe samoloty za pół roku

Prezes LOT-u zapowiada nowe samoloty za pół roku - Decyzja [o pozyskaniu nowych samolotów - red.] zostanie podjęta w najbliższym czasie. Zakładamy, że pierwsze nowe samoloty pojawią się we flocie w I kwartale 2017 r. - mówi Rafał Milczarski, prezes LOT, w rozmowie z Pasazer.com w trakcie szczytu Star Alliance w Zurychu.Milczarski podkreśla, że LOT potrzebuje samolotów przede wszystkim w segmencie powyżej...
06/06/2016 18:05   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2016-06-10 18:22   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
wroord - A czy czasami LOT za opóżnienia w dostawach nie dostał odszkodowania od producenta ?
wroord 2016-06-09 23:08   
wroord - Profil wroord
lysypiotr76 wybiora B737 nie ze wzgledu na poprawnosc polityczna, ale pewnie na wczesniej wynegocjowane obnizki wynikajace z opoznienia Dreamlinerow.
demar 2016-06-08 07:30   
demar - Profil demar
@gość_96877: Tzn. co by było to "coś"? CS100 to w zasadzie konkurent E195, którego LOT na 6 sztuk we flocie. Wart uwagi jest CS300 - ale to ciągle dużo mniejszy model niż A320, B738 nie wymieniając już A321 (konkurentem dla CS300 mógłby być A319 albo B737-700).

A trzeba spojrzeć co ląduje teraz (np. wczoraj) w WAW:
Lufthansa A321 i A320, Alitalia A321, KLM B738, Air France A320 i A319, British A320, TAP Portugal A320, SAS A320, El Al B738, nie wspominając już nawet Wizz Air 12x A320.
Co będzie lądować za 5-10 lat?

Poza tym dla nowej maszyny istnieje zawsze pewne ryzyko problemów wieku dziecięcego - pamiętamy B787-8 na początku kariery? Na takie ryzyko może sobie pozwolić Swiss mając już we flocie ponad 20x A320 i prawie 10x A321 oraz dodatkowo wsparcie grupy Lufthansa (razem grubo ponad 100x A32x).
lysypiotr76 2016-06-07 17:53   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Pewnie i tak wybiorą amerykańskie maszyny . Wiadomo , poprawność polityczna . W zasadzie prezes LOT-u wyjawił strategię którą obiecali publicznie w czerwcu przedstawić . Będzie też kopiował byłego prezesa Mikosza . Nowe połączenia , nowa większa siatka połączeń . Czyli oby do przodu , a za jakiś czas okaże się jak ostatnio że dłuuugi się powiększają .
gość_96877 2016-06-07 15:27   
gość_96877 - Profil gość_96877
A tymczasem w Dublinie. CSeries w LOT to byłoby coś.
zobacz link
Affinitor 2016-06-07 15:12   
Affinitor - Profil Affinitor
wroord: ale teraz to trochę pojechałeś z fantazją. Na Dashach jest napis "partner of LOT Polish Airlines", który był na nich już za czasów e-lotu i niczego nie dopisywano, ani nie zmieniano, ani nie domalowywano. Dlaczego, tego nie wiem, ale jeśli informacja, że Lot woli ATRy jest tak samo zgodna z prawdą jak o rzekomym domalowywaniu, to kiepsko... ;)
wroord 2016-06-07 14:40   
wroord - Profil wroord
gość_72db1 - Na Dashach domalowali "operated by LOT" i ich nie maluja bo LOT do konca nie jest pewny czy je chce czy nie. LOT wolalby ATRy.
gość_91927 2016-06-07 11:41   
gość_91927 - Profil gość_91927
@mietek Oczywiście, że zastanawia. LOT nie ma na to pieniędzy więc pewnie rząd coś wykombinuje żeby jeszcze bardziej stłamsić gospodarkę.
mietek 2016-06-07 10:56   
mietek - Profil mietek
Nie sądzę aby obecny rząd "pozwolił" sobie na upadek LO. Nie zastanawiało Was skąd LOT weźmie kasę na leasing samolotów?
gość_7c8b0 2016-06-07 10:56   
gość_7c8b0 - Profil gość_7c8b0
adam7691: ale czy ktoś Ci broni ją opuścić? Paszport w rękę i bye, bye. Do Rosji, Argentyny, czy do któregokolwiek innego kraju poza 28, wolna droga...
gość_682e4 2016-06-07 10:01   
gość_682e4 - Profil gość_682e4
Czemu zaraz scenariusz jak z Malevem? może będzie scenariusz jak z Alitalią, która nazwę ma tę samą, ale... wszyscy się już pogubili, która to spółka jest, czyż nie? Jeśli EU nakaże zwrot dofinansowania, to IMHO dla LOTu będzie korzystne - o ile będzie dobrze przeprowadzone - utworzy się nową spółkę, z nowymi umowami, z mniejszymi kosztami i obciążeniami, używając znanego logo.
adam7691 2016-06-07 09:26   
adam7691 - Profil adam7691
jeżeli "dobra zmiana" skutkowała by koniecznością oddania dofinansowania przedzielonego przez Rząd Polski a nie darmozjadów z unii, to będzie to znak że czas opuścić taką unię
gość_cbb0b 2016-06-07 08:52   
gość_cbb0b - Profil gość_cbb0b
Affinitor;Już 8 lat rządów PO i prezesi namaszczeni z Mikoszem na czele pokazali co potrafią w LOT. Daj szansę dobrej zmianie, może się uda. Premier Szydlo spokojnie sobie poradzi z pierdzistolkami w Brukseli.
Affinitor 2016-06-07 00:04   
Affinitor - Profil Affinitor
gość_a8bb1: W obecnej sytuacji politycznej scenariusz Malevu może w końcu okazać się realny niestety. W końcu Malev został przez Unię poświęcony w ramach rzucania kłód pod nogi Orbanowi, inne linie w podobnych sytuacjach jakoś trwają. Jeśli dobra zmiana będzie postępować, to może się jednak okazać, że finał będzie smutny...

gość_72db1: wtedy kiedy przyjdzie czas remontu i przemalowania. Moim zdaniem decyzja o puszczeniu tych samolotów pomimo teoretycznie nieprawidłowego malowania, była słuszna. Fanów musi to irytować, że samoloty latają w barwach linii nieistniejącej, ale aspekt ekonomiczny w tym wypadku moim zdaniem słusznie miał pierwszeństwo.
gość_72db1 2016-06-06 21:09   
gość_72db1 - Profil gość_72db1
A kiedy w końcu przemalują Dashe Eurolotu, żeby nie reklamowały czegoś co już nie ma?
vscrew 2016-06-06 20:33   
vscrew - Profil vscrew
Załogi LOTu juz od dłuższego czasu wiedzą że będzie to 6 B737-800 w leasingu.
gość_a0303 2016-06-06 20:15   
gość_a0303 - Profil gość_a0303
będą to B738 prawie "nówki"
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy