5 pytań do... Adriany Fibingier-Pawelskiej (SprintAir)

5 pytań do... Adriany Fibingier-Pawelskiej (SprintAir) Pasazer.com: Minęły trzy tygodnie od inauguracyjnego lotu SprintAir z lotniska w Radomiu. Na jakich poziomach prezentuje się wypełnienie samolotów na obecnych trasach? Czy nadal Praga i Gdańsk pozostają liderem?  Adriana Fibingier-Pawelska: To były trzy naprawdę udane tygodnie dla nas i dla radomskiego lotniska. Nasza oferta została przyjęta życzliwie –...
10/05/2016 18:06   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_f6787 2016-05-20 23:40   
gość_f6787 - Profil gość_f6787
Miałoby było ujrzeć Atr'a 72-600 i 42-600- od niedawna swietnie zapowiadający się noewy model regionalnego samolotu.
gość_39c5b 2016-05-19 17:32   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
@gość_5315f bo LCC to latają za "bogowie zapłać" i uścisk ręki :D masz rację lepiej kasę wypuszczać do obcych bez podatków, itp. niż zostawić ją w kraju :)
milo2 2016-05-16 12:04   
milo2 - Profil milo2
Dobrze, że ten port będzie działał, ale coś by jeszcze do SZY wsadzili ewentualnie.
gość_148e9 2016-05-12 13:37   
gość_148e9 - Profil gość_148e9
Lwow z Radomia, super!!! Zawsze chcialem tam jechac ale ceny LOT-u na tej trasie skutecznie mnie odstraszaly! Fajnie, ze bedzie konkurencja. Lecialem raz z Radomia i mam dobre wrazenia. Mamie kupie lot na urodziny!!!
gość_0886b 2016-05-12 10:29   
gość_0886b - Profil gość_0886b
gość_f0028, a jakie to ma znaczenie? To już nie liczy się ile to kosztuje? Przecież na maluchach to głównie ruch emigracyjny - jaki przepraszam masz z tego zysk i co z tego jak poleci 100-200-300-400 tys jak do tego trzeba wiecznie dokładać a zysk niewielki.
gość_00d19 2016-05-11 14:54   
gość_00d19 - Profil gość_00d19
Ja mam pytanie: Kiedy pojawi się w sprint Air niedotowany kierunek ? (chyba że samoloty są za małe i jednostkowe koszty na pasażera są (za)duże )
gość_f0028 2016-05-11 14:31   
gość_f0028 - Profil gość_f0028
tylko ile pax lata miesiecznie a ile z innych lotnisk? nie licze zielonej Gory bo to patalogia.Teraz widziecie ze taki Radom to taka sama patologia jak ZG a SprintAir to nie jest pasazerska linia lotnicza i tyle.Szymany wiele sie tam nie badzie dzialo bo 50-70 tys pasazerow w porywach na rok to tez nie interes ale jakas szansa na przyszlosc ze bedzie to port turystyczny i glownie sezonowy ale tylko szansa jak zainteresowane lokalne biznesy turystyczne dolaza sie do lotow bo na samej emigracji Szymany wiele pax nie nalapia.
gość_9c46b 2016-05-11 14:14   
gość_9c46b - Profil gość_9c46b
Ani miasto Gdańsk, ani Województwo Pomorskie nie dopłacają do lotniska w Gdańsku.
Port lotniczy w Gdańsku podpisuje "umowy marketingowe", które finansuje z własnych zysków pochodzących z dochodów czyli z opłat lotniskowych i najmu powierzchni.

Inna sprawa, że dla Trójmiasta dopłacanie do lotów w niektórych kierunkach (do Skandynawii) byłoby bardzo korzystne, patrząc po tłumach turystów z Norwegii czy Szwecji i pieniądzach, które zostawiają w hotelach, restauracjach i innych usługach np. dentystycznych, kosmetycznych.
Ogromna siatka na Skandynawię z Gdańska jest nie dlatego, że Gdańsk za to płaci (choć port dopłaca z zysków), ale że jest zapotrzebowanie na ruch w 2 strony: z Polski pracowni do stoczni i na platformy, a w drugą turyści.
Z większości lotnisk dopłacających jest ruch tylko w jedną stronę z portu dopłacającego, a nie ma korzyści w postaci pasażerów przylatujących.
gość_848a4 2016-05-11 13:51   
gość_848a4 - Profil gość_848a4
gość_e9156; hahahaha a ty tryskasz humorem
gość_0886b 2016-05-11 12:43   
gość_0886b - Profil gość_0886b
Gdańsk, Kraków i Warszawa. Dwa pierwsze za to "reklamują" się u przewoźników ale z własnych zarobionych pieniędzy... Reszta na kroplówce.
gość_e9156 2016-05-11 11:56   
gość_e9156 - Profil gość_e9156
Gdańsk nie dopłaca do latania - zostawmy sobie te bajki na dobranoc.
gość_0886b 2016-05-11 10:47   
gość_0886b - Profil gość_0886b
gość_43057, tak bo Adria poleci za darmo (przetarg na kilka miesiecy) a Wizz też poleci za usmiech. O czym Ty opowiadasz. Bieda Radomia to też mit, jest tak samo biedny jak inne miasta w Polsce tej wielkości. Wszystkie małe porty dopłacają do tego biznesu... Jakby samorządy odpieły kroplówkę to większość lotów by nagle znikneła i lotniska upadek.
gość_74beb 2016-05-11 10:09   
gość_74beb - Profil gość_74beb
GDN-RDO w niedzielę 8 maja: 22 osoby na 33-osobowym pokładzie. Podróżujemy systematycznie służbowo z Gdańska do Radomia, nie mamy nic przeciwko częstszym lotom na tej trasie ;)
gość_5315f 2016-05-11 09:49   
gość_5315f - Profil gość_5315f
gość_a0303 Zdajesz sobie sprawe, ze SpritAir wymaga pokrycia doplatami calkowitych kosztow lotow?! Trzeba doplacic 300-500zł za bilet w jedna strone. Np Szymany placa ok 500tys zł miesiecznie za te dwa polaczenia. Teraz przelicz sobie ile to wychodzi na jednego pasazera i moze zrozumiesz dlaczego ta linia lata z Szyman*, Radomia* i Zielonej Góry*. Jezeli wejda inne linie LCC do Szyman to na pewno wspolpraca ze SprinAir szybko sie skonczy.

*WRO, WAW, KRK, GDN kosztowo nie biara udzialu w tej zabawie. Po prostu ktos do nich lata.
gość_86d98 2016-05-11 00:59   
gość_86d98 - Profil gość_86d98
Trochę nie na temat, ale myślałem że to Bridget Jones :)
gość_9c46b 2016-05-11 00:27   
gość_9c46b - Profil gość_9c46b
Wątpię aby Gdańsk (lotnisko) chciał im płacić za Berlin, bo samorząd u nas nie dopłaca do latania. Z kolei Sprint bez dopłat nie poleci bo po a) bilety byłyby w miarę drogie, b) lataniem bez dopłat "psułby" własny rynek - latania z dopłatami, bez ryzyka, za pieniądze podatnika.
gość_a0303 2016-05-10 20:08   
gość_a0303 - Profil gość_a0303
Samolot Sprint Air po przylocie z Radomia do Gdańska w piątek popołudniu stoi na płycie w Gdańsku aż do niedzielnego popołudnia. W tym czasie mógłby wykonywać parę rotacji np. na trasie GDN-TXL czyli na trasie opuszczonej przez AB. Skoro do tej pory AB latał na tej trasie 3 razy dziennie większym samolotem Saab 2000 - więc na pewno połączenie jest dochodowe. Dziwie się , że Sprint lata tylko gdy mu samorządy zapłacą.
lysypiotr76 2016-05-10 19:52   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Faktycznie Pani od PR nie powiedziała nic nowego . Wszystko można przeczytać było już wcześniej na różnych stronach. Ale ma zdjęcie z samolocikiem w tle.
adam7691 2016-05-10 18:43   
adam7691 - Profil adam7691
jak radom zapłaci to Sprint poleci
gość_43057 2016-05-10 18:43   
gość_43057 - Profil gość_43057
Z ich punktu widzenia wszystko jest super bo oni wiedzą, że i tak zarobią- dopłacają samorządy. Chwila prawdy byłaby jakby samorząd przestał tak hojnie wspierać, albo by znacząco obniżył dotacje-cena biletów poszłaby do góry, samoloty świeciłyby pustkami i w krótkim czasie lotniska byłyby puste a na to samorządy sobie nie mogą pozwolić, więc płacą. O ile z Szyman wkrótce ruszą loty Adrii i Wizzaira a pewnie i Ryanaira to z Radomia to jest porażka- w tak biednym mieście i jeszcze dopłacać!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy