Coraz więcej lotniczych połączeń do Pragi

Coraz więcej lotniczych połączeń do Pragi 23 czerwca br. wystartuje połączenie wykonywane przez China Eastern Airlines z Pragi do Szanghaju. Rejsy będą obywać się trzy razy w tygodniu i będą obsługiwane samolotami typu airbus A330. Z kolei trzy dni wcześniej, bo 20 czerwca br. Czech Airlines wprowadzą nowe połączenie do Bejrutu, od 5 lipca do Rijadu. Obie trasy obsługiwane będą airbusami...
09/05/2016 08:33   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Kelo 2016-05-09 22:24   
Kelo - Profil Kelo
gość_caef0: Trzeba sprawdzić te Vodochody całe w takim razie o co tam chodzi. Znalazłem takie coś link, z tego co rozumuje to błogosławieństwa przy tej inwestycji ta grupa inwestorów nie ma zobacz link
gość_16fea: Odniesiesz się co konkretnie za bzdurę uznane?? Na taki komentarz to ja też mogę odpisać równie dobrze, że to Ty bzdury wypisujesz i kto będzie miał racje ?? :) :)
gość_16fea 2016-05-09 19:16   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Kelo - ale bzdury bredzisz. Jedynie co wiesz to coś o KRK . Reszta to fatamorgana.
gość_caef0 2016-05-09 19:07   
gość_caef0 - Profil gość_caef0
Kelo: "Z tego co wiem to Praga nie będzie rozbijać ruchu (low cost, czarterów czy czegokolwiek ani teraz ani w przyszłości) na mniejsze lotniska satelickie a'la (Modlin)"

Właśnie od jakiegoś czasu dostosowują lotnisko w Vodochodach do ruchu pasażerskiego, ale jakoś długo im to idzie...
lysypiotr76 2016-05-09 16:22   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - nie przemawia do mnie Twoja argumentacja. Po pierwsze Praga nie ma za dużo pax. tranzytowych . Powód ? Brak linii która by tworzyła w Pradze hub ( czeskie linie nie tworzą tego ) . A te loty typu Seul , Szanghaj lub Nowy Jork są po za pierwszym w określone dni tygodnia. Pozostałe linie zwłaszcza tanie rozwijają się w Pradze bardzo dobrze . Wejście Ryanair zmąci tą równowagę . Sami Czesi przyznają że FR namiesza in minus , zwłaszcza wśród innych tanich linii. I druga sprawa - pamiętaj że między Polską a Czechami jest ogromna różnica w potencjale rozwoju rynku lotniczego . Tam w pewnym momencie rynek się nasyci . Nie będzie bez końca wzrostów bo to małe państwo i turyści też w końcu po osiągnięciu pewnego pułapu przyjazdów zatrzymają licznik. A WAW zakładam że LOT przetrwa ma większe możliwości wzrostu . Tym bardziej że daleko Nam do dużych państw w Europie jeśli chodzi o latanie ( Polak lata średnio mniej niż raz w roku ) . A to czy Pragę wyprzedzimy w tym , w przyszłym czy za 5 lat to dla mnie sprawa drugorzędna. Liczy się dla mnie w odbieraniu lotniska SIATKA POŁĄCZEŃ . Dla mnie wyznacznik najważniejszy . Okęcie oddziałuje również na kraje byłego ZSSR. Litwini , Łotysze , Białorusini i również Czesi latają w ten daleki świat przez WAW. Z resztą północne Czechy latają też z KTW i KRK . Tam mają bliżej niż do Pragi.
cani 2016-05-09 15:47   
cani - Profil cani
gość_824b8: a Concorde robiąc trasy CDG-JFK i LHR-JFK robił długie dystanse, czy krótkie? Loty trwały około 3,5 godziny, jeśli dobrze pamiętam? :-D :-D Czy np. BA robiąc trasę YYZ-LHr w 7 godzin, to to jest długi dystans, czy średni? :)
gość_34406 2016-05-09 15:33   
gość_34406 - Profil gość_34406
Ale LOT jest na krawędzi upadku, nie ma samolotów (tymczasem CSA ostatnio zamówiła Airbusy A320). Szczerze dziwię się, że tak wiele linii lotniczych otwiera połączenia do Pragi, zaś pomija Warszawę, jakby zapomniały o jej istnieniu. Zgoda - Praga jest dużo ciekawsza jest od Warszawy pod względem turystycznym, być może także biznesowym, ale biorąc pod uwagę całokształt, kraj nad Wisłą ma do zaoferowania więcej niż Czechy...
Co kilka miesięcy na forum podnosi się wrzawa związana z wejściem nowych dalekodystansowych przewoźników do WAW. Zaczęło się od Air China, później Singapore Airlines, który ma code-share z LOT-em (swoją drogą przedstawiciele tej linii w 2012 roku stwierdzili, że rynek polski jest najciekawszy w regionie, a połączenie SIN-WAW będzie przygotowywane, tymczasem minęły już cztery lata, a o tym kierunku ani widu, ani słychu). Później na forum spekulowano o wejściu Delty, Air Canada, Eva Air, Garuda Indonesia (o tym połączeniu pisano nawet w indonezyjskiej prasie!), a jakieś trzy miesiące temu na forum świętowano mityczne połączenie z Hongkongu do Polski, operowane przez Cathay Pacific. ŻADNA z tych linii lotniczych nie utworzyła połączenia do Warszawy, zaś do stolicy Czech weszło już dużo nowicjuszy.
A może Wy, szanowni Forumowicze, macie informacje na temat nowych połączeń dalekodystansowych do Warszawy?
Kelo 2016-05-09 13:40   
Kelo - Profil Kelo
Z tego co wiem to Praga nie będzie rozbijać ruchu (low cost, czarterów czy czegokolwiek ani teraz ani w przyszłości) na mniejsze lotniska satelickie a'la (Modlin), więc ja się pytam jak ją chcecie wyprzedzić :D? skoro została przyjęta tam inna strategia rozwoju lotnictwa, wreszcie mają inne warunki do rozbudowy infrastruktury swojego głównego lotniska. Kto niby miałby pomóc w prześcignięciu tego portu? LOT???, wyścigi kulawych będą z CSA, ale nigdy nie dobiegną do mety. Port w Pradze ma lepsze perspektywy rozbudowy co widać gołym okiem, działają już w kwestii 2 równoległej DS do tej obecnie używanej 06/24. Nowy pas ma być oddalony od niego o 1.5km na południe. Długość 3550m z ILS CAT IIIB na obu kierunkach. Terminali i płyt to można jeszcze dorobić w wielu miejscach. Czesi nie będą się martwić jak dobiją (o ile tak się stanie) do 20-25mln gdzie ruch przenosić. Przykład ze świata: Nowy Jork jakby miał jedno duże lotnisko to by wyprzedził Atlantę, ale tak się nie stanie. Argument, że w PL jest sporo dużych lotnisk nietrafiony, Okęcie spokojnie na 1/3 kraju oddziałuje (były artykuły o tym) a 1/3 z PL to już więcej jak cała ludność Czech
gość_824b8 2016-05-09 12:48   
gość_824b8 - Profil gość_824b8
Połaczenia do Dubaju czy Dohy to nie są rejsy dalekodystansowe ! To połączenia średniodystansowe. Na tej samej zasadzie loty na Teneryfę trzeba by traktować jako długodystansowe. Rejsy długodystansowe to rejsy powyżej 8 godzin.
cani 2016-05-09 12:20   
cani - Profil cani
kitsune: LOT już się poci szczerze mówiąc. A Praga dlatego ma tyle różnych 'grubasów', bo czeskie linie ich nie mają (nie licząc tego Korean Air w barwach Czecha). W ogóle flota Czecha jest dwa razy mniejsza niż LOT'u.
edeq 2016-05-09 12:16   
edeq - Profil edeq
nie popadajmy w populizm polityczny, WAW ma się dobrze. BTW Czechy to w gruncie rzeczy tylko PRG, a PL jest sporo dużych lotnisk - GDN, KRK, KTW, POZ czy WRO i WMI. Temat trochę jak przekonywanie czy lepszy jest diesel czy benzyna :)
LO bardzo dużo wnosi do WAW, czy ktoś go kocha czy nie, ale to jest fakt.
I mega prośba do wszystkich - swoje sympatie/żale/miłości czy nienawiści polityczne to nie na tym portalu.
gość_a30ab 2016-05-09 12:14   
gość_a30ab - Profil gość_a30ab
Raitingi to ściema robiona pod zamówienie spekulantów więc nikt rozsądny nie bierze ich na poważnie. Przez 8 lat rządów poprzedniej władzy czas trąbiono o tym, że wzrost PKB w Polsce jest największy w Europie i jakoś nie przełożyło się to na wartość złotówki, która w tycz okresie straciła kilkadziesiąt %, wzrost pensji tez był znacznie niższy niż innych europejskich krajach. Warto też wspomnieć, że najbardziej zadłużonym krajem świata są USA i jakoś nie ma to wpływu na branżę lotniczą.
usuniety 2016-05-09 11:43   
usuniety - Profil usuniety
@cani - pisałem o WAW, słuszna uwaga. :) Myślę, że wbrew temu co piszesz trudno będzie przegonić PRG - już same linie Emirates zaoferują loty A380, nie mówiąc o wielu innych szerokich kadłubach. PLL LOT, o których wspominasz, będą musiały się napocić by to przebić.
cani 2016-05-09 11:39   
cani - Profil cani
voyager1: błagam, nie rozśmieszaj mnie ratingami? Gdyby linie lotnicze badały rynek opierając się na ratingach jakichś tam agencji, to do np. takiej Argentyny, czy Kolumbii nikt by nie latał :-D Wystarczy popatrzeć na wzrosty przewozów pasażerów w naszym kraju i to zarówno jeśli chodzi o LCC, jak i regulary, by stwierdzić, czy tu się opłaca latać, czy jest tu potencjał, czy ktoś tu dowozi pasażerów, czy sa umowy code-share, itp. Z jednym się zgodzę, Polska jest niestabilna finansowo, zadłużanie kraju postępuje (tu większe zasługi mają niestety niekaczyści), ale taki stan jest już od kilkadziesięciu lat.
voyager1 2016-05-09 11:31   
voyager1 - Profil voyager1
cani: może nie biedny ale zapóźniony co oczywiście teraz próbujemy nadrabiać. Natomiast jest jeszcze coś takiego jak wiarygodność kraju. Polska rządzona przez kaczystów nie ma żadnej wiarygodności. Ratingi lecą w dół trwa dalsze zadłużanie państwa co wpłynie także na sektor lotniczy. Zadna poważna linia nie zdecyduje się na połączenia do tak niestabilnego ekonimicznie kraju. Tutaj Czechy biją nas na głowę.
gość_34406 2016-05-09 11:30   
gość_34406 - Profil gość_34406
Ale LOT jest na krawędzi upadku. Praga owszem, jest ciekawsza turystycznie, może także biznesowo, ale biorąc pod uwagę całokształt - Polskę i Czechy, kraj nad Wisłą ma dużo więcej do zaoferowania.
Dziwi mnie, ze linie lotnicze po kolei otwierają połączenia fo Pragi, zaś do Warszawy lata ich tak mało i tak rzadko - nawet Emirates lata tylko raz dziennie.
Co kilka miesięcy na tym forum podnosi się wrzawa związana z nowymi przewoznikami -najpierw Air China i Singapore Airlines (swoją drogą przedstawiciele tej linii juz w 2012 roku wypowiedzieli się, że polski rynek jest najważniejszy w regionie, a połączenie będzie stopniowo przygotowywane, tymczasem minęły 4 lata i o SQ ani widu ani słychu), potem forum podniecało się Deltą, EVA Air, potem Garudą, a jakieś trzy miesiące temu - Cathay Pacific. Zadna z tych linii do dziś nie pojawiła się w Polsce, a do Pragi skusiło się już kilka zupełnie nowych...
A może ktoś z Was, szanowni Forumowicze, ma jakieś informacje dotyczące nowych przewoźników long-haul w Warszawie?
cani 2016-05-09 11:05   
cani - Profil cani
voyager1: ale WAW ma LOT który lata do JFK, YYZ, ORD, PEK, NRT i do wielu miejsc czarterowo, o czym Praga i czeskie linie mogą tylko pomarzyć. Poza tym, powiedz mi gdzie Polska uważana jest za biedny, zacofany kraj? Biednym, zacofanym krajem to jest Republika Środkowoafrykańska, czy Niger. Jesli Polskę porównujesz do tychże, to gratuluję!
voyager1 2016-05-09 10:56   
voyager1 - Profil voyager1
WAW pod względem połączeń linii zagranicznych spoza europy nie dorasta do PRG. PRG ma Korean Air, Hanian Airlines, Delta (sezonowo), Sichuan Airlines, Air Canada Rouge, Emirates, China Eastern Airlines za chwilę. WAW ma Qatar, Emirates i sezonowo Air Canada Rouge. To jest przepaść. Nawet tysiąć marnych połączeń realizowanych do niszowych lotnisk przez WizzAira w WAW nie rekompensują kilku poważnych połączeń realizowanych z PRG przez znanych światowych graczy lotniczych. Uważam że pod rządami kaczystów tym bardziej WAW nie przyciągnie żadnych poważnych graczy. Polska uważana jest za biedny zacofany grajdoł który teraz jeszcze bardziej się pogrąża.
cani 2016-05-09 10:51   
cani - Profil cani
kitsune: mówisz o Warszawie, czy samym lotnisku Chopina? Bo jeśli o tym pierwszym, to Warsza dawno już odstawiła Prage, a jesli o tym drugim, to ... to tylko kwestia czasu!
usuniety 2016-05-09 09:26   
usuniety - Profil usuniety
Praga złośliwie nie daje się prześcignąć Warszawie. ;)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy