ArturMUC
2016-05-06 13:28
w tym temacie:
Lufthansa in the last few days has re-opened reservations for First Class cabin on a number of long-haul routes from Munich for majority of Winter 2016/17 season. Previously reported on Airline Route on 23APR16, the Star Alliance member closed reservation on a number of routes primarily operated by A330-300 aircraft.
Between 01DEC16 and 25MAR17, following routes are now available to book in First Class cabin once again:
eff 01DEC16 Munich – Charlotte
eff 01DEC16 Munich – Montreal
eff 01DEC16 Munich – Mumbai
eff 01DEC16 Munich – Tehran Imam Khomeini
eff 03JAN17 Munich – Chicago O’Hare until 31MAR17
eff 02FEB17 Munich – New York JFK until 31MAR17
eff 02FEB17 Munich – Washington Dulles
eff 04FEB17 Munich – Miami Day 36
Revised date for closure of First Class reservation, including flights operated by A340-600:
eff 03JAN17 Munich – Boston
eff 16JAN17 Munich – Delhi
Codeshare partners UNITED and SWISS also re-opened First Class cabin reservation on routes listed above.
Despite the re-opening of First Class reservation, following A330-300 operating flights on/after 26MAR17, continues to display 3-class A330-300 (C42E28M185) instead of 4-class (F8C42E21M145):
Munich – Charlotte
Munich – Delhi
Munich – Denver
Munich – Miami
Munich – Montreal
Munich – Mumbai
Munich – Riyadh
Munich – Tehran Imam Khomeini
Munich – Toronto
Munich – Vancouver
Munich – Washington Dulles
Additional changes expected in the coming weeks, in particular with Winter schedule expected to receive major update later this month.
krzysiekl
2016-05-06 11:24
było takie powiedzenie:
kto lata pierwszą klasą? celebryci chcący uciec od paparazzi oraz paparazzi chcący spotkać celebrytów.
widywałem klasę pierwszą ze 100% frekwencją, ale to było w sytuacji gdy w całym samolocie było 100%. Pewnie większość miała op-up, sam miałem upgrade za mile, ktoś inny miał bilet dla pracownika czy coś w tym stylu (bez wejścia do saloniku itp), więc płacących normalnie mogło w ogóle nie być.
Choć klasę ekonomiczną premium też uważam za bezsensowną - chyba, ze w cenie prawie identycznej jak ekonomiczna. Różnica w fotelach w większości linii jest zbyt mała, a tam gdzie jest duża często jest niewiele tańsza od klasa biznes w dobrej promocji....
gość_1b1da
2016-05-02 10:27
Przyjaciele są szefami pokładu w LH i mówią, że w First i tak mało kto lata - na większości rejsów jest może 1-2 osoby, często upgrade za mile albo nawet nikogo. Podobnie jak w innych liniach, jak BA czy EK, jest zaledwie garstka kierunków, gdzie pasażerowie są zainteresowani klasą First, ale cała reszta pozostałych to strata pieniędzy dla linii.