SWISS: Niecałe 3,5 mln pasażerów w I kwartale

SWISS: Niecałe 3,5 mln pasażerów w I kwartale Oferowanie wyrażone współczynnikiem ASK w trzecim miesiącu br. wzrosło o 2,0 proc., a ruch (RPK) zmniejszył się o 2,9 proc.Średnie wypełnienie (77,6 proc.) samolotów było niższe o 4 pkt proc. od ubiegłorocznego w analogicznym okresie. Samoloty linii wykonały w marcu 2016 prawie 12 tys. lotów (+2,6 proc.).
21/04/2016 10:04   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2016-04-23 05:17   
greg0303 - Profil greg0303
@Affinitor: Rejsy Swiss LX1342/1348/1352 ZRH-WAW oraz powrotne LX1343/1349/1353 są obsługiwane przez Helvetic Airways (źródło: swiss.com).

Swiss International Air Lines i Helvetic Airways współpracują od 2006 roku. Samoloty Avro są własnością Swiss Global Air Lines, dawniej Swiss European Air Lines, ale trasę Zurych-Warszawa-Zurych obsługują linie Helvetic Airways.

Wiele linii lotniczych zleca obsługę niektórych tras innym przewoźnikom, którzy mają niższe koszty operacyjne.
Affinitor 2016-04-22 22:41   
Affinitor - Profil Affinitor
greg0303: nie żebym sie chciał jakos strasznie czepiać, ale z informacji na stronie Helvetic Airways, jak rownież w innych źródłach, ta linia nie ma żadnego Avro... Kiedys pewnie mieli, ale jak widac to juz nieaktualne informacje.
greg0303 2016-04-22 19:26   
greg0303 - Profil greg0303
Rotacje LX1342/1343 oraz LX1348/1349 ZRH-WAW-ZRH linie Helvetic Airways, dla Swiss, obsługiwały też ostatnio samolotami Avro RJ 100.
Rotacja LX1352/1353 to przeważnie Fokkery 100.
greg0303 2016-04-22 18:46   
greg0303 - Profil greg0303
Zapomniałem wspomnieć, że oprócz certyfikacji samolotu również piloci muszą przejść specjalne szkolenie, przeważnie z wykorzystaniem symulatorów, aby wykonywać strome podejścia do lądowania. W normalnych warunków operacyjnych na innych lotniskach są to 3 stopnie, a Londyn/City wymaga co najmniej 5,5 stopnia.
gość_4c862 2016-04-22 18:44   
gość_4c862 - Profil gość_4c862
Ciekawa informacja, szczególnie w kontekście faktu, ze Swiss do Warszawy lata Fokkerami 100 i E-jetami 195.
greg0303 2016-04-22 18:33   
greg0303 - Profil greg0303
Dokładnie tak. Samoloty muszą mieć specjalne certyfikaty. Montowane są też dodatkowe elementy powodujące opory powietrza i pozwalające na wytracenie prędkości przy stromym podejściu i krótkiej drodze startowej.
Największymi, pod względem masy własnej, maszynami mogącymi lądować na lotnisku Londyn/City są A318.
usuniety 2016-04-22 05:41   
usuniety - Profil usuniety
@greg0303 - Bardzo ciekawa wiadomość o lotach do LCY, czy nie jest tak, że samoloty muszą być specjalnie certyfikowane by tam lądować? W takim razie wygląda na to, że CS100 spełnia wymogi stromego podejścia (5.5 stopni GS o ile dobrze pamiętam).
greg0303 2016-04-21 15:53   
greg0303 - Profil greg0303
Pierwszy egzemplarz samolotu CS100 ma być dostarczony do linii Swiss pod koniec czerwca tego roku. W połowie lipca maszyna ma obsłużyć pierwszy rejs z Zurychu do Paryża/CDG. Pod koniec sierpnia samoloty CS100 pojawią się też na trasie Zurych - Warszawa, zastępując maszyny Avro Regional Jet. Na początku przyszłego roku linie Swiss planują rozpoczęcie lotów CSeries do Londynu/City.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy