Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76
2016-07-20 17:14
Chyba jednak będą nowe ( używane ) samoloty w LO. Z 150-180 miejscami które polecą na europejskich trasach. I tak jak pisałem w leasingu operacyjnym . Będą używane bo maja się pojawić w I kwartale 2017 r. a taki termin wyklucza nowe maszyny. Ilość 6-9 maszyn ma być bodźcem do nowych połączeń które ruszą w tym samym terminie. Oferowanie ma być zwiększone o ok. 30% . I być może jak dogadają się z zarządcą lotniska w Pekinie ( rozmowy trwają ) zwiększą ilość połączeń w tygodniu na tej trasie . Ogólnie powielą plan Mikosza bo chcą otworzyć kolejne trasy na Dalekim Wschodzie zaraz po otrzymaniu kolejnych dwóch Dreamlinerów.
lysypiotr76
2016-07-19 20:09
Minął czerwiec , jest większa połowa lipca i cisza . Prezes LO jak również minister zapowiadali w I połowie roku nową strategię LOT-u. Coś im pod górkę w tym temacie . Na korytarzach w siedzibie LO słychać głosy , że dopiero po wakacjach. Chyba że wokół LO zacznie być głośno . Z resztą nie ma co się spodziewać cudów . Będzie kopią planów Mikosza . Tego wymaga ,, interes narodowy ''. W tym miesiącu miał być też ogłoszony leasing operacyjny nowych samolotów których narodowy przewoźnik potrzebuje jak powietrza . Cisza .
Dario2015
2016-04-28 21:22
A jutro B787 leci rano do BCN!:-)
greg0303
2016-04-28 19:28
Dziś, czwartek - 28 kwietnia, B787 SP-LRC obsługuje rotację LO279/280 do/z Londynu oraz wieczorną do Tel Awiwu LO151/152.
gość_0ca08
2016-04-24 23:28
@adam7691
Bo BUDOWA hubu jest błędem, pierwszą przyczyną strat są przesiadki wewnątrz-europejskie, zupełnie zbędne, z Wawy można bez problemu zapełnić A321.
LOT bez sensu sprzedaje drogo p2p i tanio przesiadki. Przykład:
KRK-ARN na 10 maja 1 310 PLN, WAW-ARN na 10 maja 3 431 PLN.
Ja przez durną politykę LOT-u wzbogaciłem dziś WIZZ-a o 150 EUR za krótki lot w jedną stronę (koszty zapewne 50 EUR zysk przed opodatkowaniem 100 EUR). Obłożenie około 175/180. W tym samym czasie samolot LOT-u prawdopodobnie przewiózł powietrze na jakiś 10%-15% miejsc.
Dodatkowo są różne koszty itp.
gość_8da79
2016-04-23 11:49
Ciągle czytam, że samoloty LOT'u latają pełne, a ceny biletów są niemałe i jak słyszę, że firma znowu przynosi stratę to mi kopara opada. Czas chyba wymienić cały management...
adam7691
2016-04-22 11:58
lysypiotr76: nie jestem z branży lotniczej (to tylko hobby), ale zajmuje się finansami firm i takie podejście do biznesu, żeby samolot tylko leciał (nawet ze startą) wydaje mi się kretyńskie, rozumiem, ze jeden lot na określonej trasie może być pod kreską ale drugi powinien tą stratę pokryć (i jeszcze zarobić).
jeżeli samoloty, jak wszyscy piszą są pełne (sam też to wielokrotnie zaobserwowałem) to najzwyczajniej nie rozumiem, jak LOT (oczywiście globalnie, z działalności lotniczej) może przynosić stratę.
gość_a3047
2016-04-22 11:30
@psychodelik - Proste pytanie - skoro jest tak dobrze jak piszesz to dlaczego jest tak źle? Co idzie nie tak?
gość_0ca08
Oczywiście, że odszczekam, jeśli tak się stanie. Z miłą chęcią. Obawiam się jednak, że nie będę miał okazji.
Psychodelik
2016-04-21 22:06
Jak najbardziej, samolot może być max wypełniony, ale co z tego jak bilety po 50zł? Ja to wszystko wiem - napisałem w komentarzu jedynie to co zaobserwowałem :)
Psychodelik
2016-04-21 22:05
lysypiotr76 ale ja przecież napisałem, że LOTu nie stać na nowe maszyny, w czym problem? ;)
lysypiotr76
2016-04-21 19:27
adam7691 Zgadza się Tylko że w PL ludzie ze świecznika zawsze spadają na cztery łapki a po jakimś czasie wypływają w innej firmie na równie eksponowanym stanowisku Syndrom TKM
Psychodelik LOT nie ma szans na nowe samoloty JEST NIEWYPŁACALNY I jeszcze raz napiszę bo może wielu (jak rozumiem Jesteś z branży ) nierozumie Nawet pełny samolot może być na minusie Jak wiesz składniki lotu to pochodna wielu czynników Od taryf dla jednorazowych pax poprzez pakiety lojalnościowe itd itp
adam7691
2016-04-21 19:01
lysypiotr76: to zostaje tylko jedno, totalna nieumiejętność zarządzania,
o ile mi się wydaje jest na to paragraf
greg0303
2016-04-21 18:57
@marcowy: "Lada chwila podstawią je do Londynu :)"
Już je często podstawiają, bo 737-400 są też potrzebne na innych trasach.
Dziś SP-LRE obsłużył poranną rotację LO281/282 WAW-LHR-WAW.
gość_8d3a2
2016-04-21 17:55
OK, kasa czyli pomoc od państwa - poszła, znaczna część załóg na "śmieciowych" umowach (dla zmniejszenia kosztów), doskonałe 787 - oszczędne.. ale pewnie drogie w leasingu ;) Najtańsze od x lat paliwo, o 20% większe przewozy pax w porównaniu do poprzedniego roku, overbookingi, duże wypełnienie pax, jedne z najmniejszych LOTu opóźnień na tle sieciowych przewoźników (a tym samym niewielkie koszty z tym związane)... To co tu jeszcze do ciężkiej ...y trzeba żeby to to zarabiało! Nie wiem ci zarządzający są aż tak bezdennie żenujący, kompletny brak umiejętności liczenia, zero zarządzania wpływami? Czy może za dużo pracowników, a może coś jeszcze? Skoro jest tak dobrze, no to o co chodzi z tymi setkami mln strat?
Psychodelik
2016-04-21 11:12
Mam głębokie wrażenie - po przeczytaniu komentarzy poniżej, że 90% z Was leci LOTem raz na pół roku, z bagażem podręcznym, na krajówce w weekend. Z tytułu pracy w Star Alliance mam przyjemność latać głównie po Europie, Azji i Persji ok. 8 odcinków tygodniowo. Dolatuje na początku tygodnia z LOTem najczęściej FRA, MUC, LHR - maszyny zawsze są pełne, przy odprawach jest overbooking, nawet w zimę. AMS, PRG, MAD, SVO, BRU, ARN, CPH - nigdy nie widziałem mniejszego zapełnienia niż 80% LF w Economy, w Biznes lata średnio od 2 do 5 paxów. Transatlantyki, którymi leciałem w C kilka razy tak jak i raz PEK na pokładzie 787 - zawsze pełna. 18 siedzeń - 18 zajętych. LOT nigdy nie będzie jak Ryanair, gdzie na 180 siedzeń 180 jest zajętych, ale nigdy nie widziałem, aby w tygodniu maszyny były puste, czy po 10-20 osób na pokładzie. Wyjątkiem był BEG, gdzie w biznes były 2 i 26 w Economy.
LOT potrzebuje nowych maszyn, które zabiorą dwa razy więcej paxów niźli Embraery. Ejety są bardzo wygodne, ale gdy nie łatają dziury wystarczająco trzeba myśleć o stopniowym zwiększaniu floty - rzecz w tym, że z obecnym rządem i sytuacją finansową - będzie ciężko.
gość_0ca08: nie odbiorą bo byłby to gwóźdź do ich trumny. Przecież nawet nie mają gdzie na nich latać !!!! Wypozyczają je na lewo i prawo nawet na kilka tygodni coby je zagospodarować. Lada chwila podstawią je do Londynu :)
gość_0ca08
2016-04-20 22:00
@camilio
Rozumiem, że jeżeli LOT odbierze 7 i 8 Dreamlinera to wejdziesz pod stół i z radością odszczekasz swoje twierdzenia? Po czym o tym fakcie poinformujesz forumowiczów pasazer.com
lysypiotr76
2016-04-20 20:37
Zgadzam się z jednym Nawet jak samolot jest wypełniony to nie znaczy że lot odbędzie się z zyskiem Tak to nie działa My nie znamy wyników finansowych ale skoro żadna instytucja finansowa nie jest skora do wyłożenia pieniędzy to w kasie pustka
gość_48471
2016-04-20 20:22
Turkish lata do Lwowa, Stanislawowa i jak widać będzie do Koszyc.Do Polski w tamte okolice nie przyleci. Nie bo nie. I inni tez nie przylecą. Wyjątkiem Adria w Rzeszowie z lotami do Paryża.Nawet Ukraine International nie ma-ale chyba sami nie chcą.