Budapeszt radzi sobie bez Maleva

Budapeszt radzi sobie bez Maleva W 2015 r. port lotniczy w Budapeszcie obsłużył 10,3 mln pasażerów - o 12,5 proc. więcej niż przed rokiem i najwięcej w historii. Tak dobry wynik lotnisko osiągnęło mimo tego, że od 2012 r. nie ma statusu centrum przesiadkowego, czyli hubu. Wtedy zbankrutował bowiem węgierski przewoźnik narodowy, Malev.Kam Jandu, dyrektor handlowy lotniska w Budapeszcie, przekonuje jednak w...
08/04/2016 09:35   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Affinitor 2016-04-12 19:27   
Affinitor - Profil Affinitor
Owszem, obecnie gdyby BA zniknęło to na LHR nic by sie zapewne na dłuższa metę dramatycznie nie zmieniło. Ale porównujac ten etap rozwoju na ktorym obecnie jest WAW z analogicznym etapem rozwoju w historii LHR, to gdyby nie BA (ew. BOAC) to lotnisko nie byłoby dzis tym czym jest...
greg0303 2016-04-11 17:19   
greg0303 - Profil greg0303
Wszyscy by się cieszyli, gdyby British Airways przestało obsługiwać lotnisko Heathrow :-) Zwolnione godziny startów i lądowań szybko zostałyby zapełnione przez innych przewoźników, a linie Virgin Atlantic Airways zamówiłyby dodatkowe samoloty, również A380 :-)
mietek 2016-04-11 15:50   
mietek - Profil mietek
Na pewno LHR by najmniej ucierpiało na bankructwie swojej linii sieciowej, bo jest tam chociażby Virgin Atlantic. Ale jednak masa linii tam lata, bo wie, że w razie czego BA, lub inne linie mogą im tak kogoś dowieźć. Dubaj to by miał pewnie tyle paxów co WAW gdyby nie Emirates:)
lysypiotr76 2016-04-09 17:01   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Affinitor Żle zrozumiałeś Ale co do LHR to wierz mi Nawet bez BA to lotnisko nadal byłoby na najwyższym poziomie Sloty tam się kupuje za ciężkie pieniądze a linie pchają się tam przysłowiowymi ,,drzwiami i oknami ''
gość_4c820 2016-04-09 13:31   
gość_4c820 - Profil gość_4c820
A co ma biedny facet powiedzieć poza tymi bzdurami i zaklinaniem rzeczywostości? Węgry mają jedno jedyne lotnisko, żadnego przewodnika sieciowego, więc i żadnych tranzytów. Zeby pojechać gdziekolwiek w tym kraju, trzeba WYSIĄŚĆ i WSIĄŚC w Budapeszcie. Idąc jego tokiem myślenia, to Budapeszt bez tranzytów jest większy niż Atlanta czy Chiacago, heheheheh Co za bzdury.
gość_1c606 2016-04-09 08:22   
gość_1c606 - Profil gość_1c606
Chciałbym zaznaczyć, że ruch lotniczy w Warszawie rozłożony jest na 2 lotniska (Chopin i Modlin) co daje łącznie 13.8 mln pax. za 2015, także wśród wymienionych w artykule miast Warszawa prowadzi, biorą pod uwagę liczbę pax. :))
gość_18819 2016-04-09 07:32   
gość_18819 - Profil gość_18819
gdyby BA splajtowal zaraz te luke by ktos wypelnil na LHR ( np VIrgin). sloty by ktos wykupil bo sa zbyt cenne
Affinitor 2016-04-09 00:13   
Affinitor - Profil Affinitor
lysypiotr76: a czym byłby Dubaj bez Emirates, a LHR bez BA? Chyba nie powiesz, ze tym samym czym sa dzięki tym wlasnie liniom....
gość_af93c 2016-04-08 23:15   
gość_af93c - Profil gość_af93c
Szkoda, że nie powiedzą, że pasażer LC daje małe zyski, bo raczej nie kupi nic na lotnisku, do tego małe opłaty lotniskowe linii low-cost. Poza tym pasażer tutejszy jest niekorzystny, bo je przed wyjazdem, więc nic nie kupi na lotnisku. Duże zyski dają huby, a nie, że tylko LC i dolotówki linii tradycyjnych. Mam nadzieję, że w Warszawie się tak nie stanie, bo jako kraj powinniśmy się rozwijać, żeby było bardziej jam na zachodzie, tj. więcej latać liniami tradycyjnymi i podróżować koleją i samochodami, a nie autokarami i busami.
lysypiotr76 2016-04-08 19:40   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Affinitor Jak dla mnie wykładnikiem rozwoju lotniska jego znaczenia i prestiżu jest siatka połączeń Wystarczty popatrzyć na Dubaj I Londyn Heathrow
gość_152be 2016-04-08 19:27   
gość_152be - Profil gość_152be
Warszawa też poradzi sobie bez LOT-u
Affinitor 2016-04-08 17:41   
Affinitor - Profil Affinitor
Tytuł jest bardzo adekwatny do sytuacji "radzi sobie". Warto pamietać, ze obecny terminal tego lotniska to Terminal 2, terminal 1 w starym budynku miał byc wyremontowany i przywrócony do użytku, z tych planów nie zostało nic, bo lotnisko nie ma pieniedzy. Zreszta terminal 2 tez jest juz mocno zużyty. Samo zwiększanie liczby pasażerów to nie jest chyba wykładnik rozwoju, rozwija sie ktoś kto inwestuje, modernizuje, zmienia sie. A na lotnisku w Budapeszcie jakos nadmiaru inwestycji nie widac. Kto ma niby inwestować w to lotnisko? LCC? Inni przewoźnicy, ktorym zależy tylko na zbieraniu paxow i tak naprawde mało ich interesuje czy odprawa jest w kulturalnych warunkach czy tak jak w terminalu C na TXL.
"Bankructwo Maleva nie wyszło im na zle", dobry zart. Rozumiem, ze przedstawiciel lotniska musi robic dobra minę do złej gry, ale bezkrytyczne przyjmowanie takich frazesow, ktore z prawda niewiele maja wspólnego jest dla mnie troche niepoważne.
gość_f225b 2016-04-08 16:37   
gość_f225b - Profil gość_f225b
troche takie za klinanie rzeczywistosci bo bez powaznej linii, ktora zaklada HUB i rozwija polacznie pozostaje walka o zycie z lowcost czyli malo kasy z polaczenia, dlatego trzeba ich probowac robic ich jak najwiecej...mam nadzieje ze nie zrobimy takiego bledu z WAW i LOT bo to bylaby maskara
gość_824b8 2016-04-08 14:11   
gość_824b8 - Profil gość_824b8
A jak rentowność spółki zarządzającej ? Port stał się zakładnikiem low costów.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy