Austrian zawiesi rejsy do Tokio

Austrian zawiesi rejsy do Tokio Obecnie między stolicami Austrii i Japonii przewoźnik oferuje loty codziennie według planu (czasy lokalne):OS051 Wiedeń 17:50 – 11:5+1 Tokio-Narita,OS052 Tokio-Narita 13:45 – 18:45 Wiedeń.Ostatni wylot z Wiednia ma odbyć się 3 września br., a powrót - następnego dnia. Jak podają austriackie media, nie zanosi się na razie, aby inna linia zdecydowała się wejść na tę...
07/04/2016 08:01   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
kidloco 2016-04-14 19:51   
kidloco - Profil kidloco
gość_3a547 - Lot nie ma szans na tej trasie. Wozi powietrze. Ceny z sufitu. Brak code-sharów.
gość_3a547 2016-04-12 07:29   
gość_3a547 - Profil gość_3a547
To jest szansa dla LOTu :)
mietek 2016-04-11 11:14   
mietek - Profil mietek
Tu na pewno jest kwestia EK i LH zdecydowała, że pchnie ruch przez swoje hub-y. Pamiętajcie, że Austrian to Lufa, więc wiadomo, że jak wyniki nie są dobre to zamkną połączenia z Wiednia czy ZRH aby wzmocnić swoje z FRA lub MUC.
kidloco 2016-04-08 14:10   
kidloco - Profil kidloco
Lot też jesienią się cichcem wycofa z Tokio, na razie wozi powietrze przy zaporowych cenach.
usuniety 2016-04-07 17:58   
usuniety - Profil usuniety
@ kier - Widzę, że naprawdę lubisz Japonię, ja też, co nie zmienia faktu że siła nabywcza społeczeństwa Japonii mocno spada i branża musi to odczuć. Kiedy ruszyło połączenie do Tokio, to na swoim blogu wyjaśniłem dlaczego moim zdaniem to połączenie nie będzie sukcesem i w decyzji Austrian znalazłem potwierdzenie moich niektórych argumentów. Wiem, zaraz usłyszę że LF jest wysoki, itp, zupełnie jakby LF był jedynym czynnikiem decydującym o rentowności.

@lysypiotr76 - EK znacznie podniósł oferowanie na trasach do Azji przy obniżeniu cen biletów w klasie ekonomicznej, co jest wynikiem bardzo ciekawej strategii flotowej zobacz link
Faktycznie jest to olbrzymia konkurencja dla pozostałych linii lotniczych. Wprawdzie część paxów wybierze szybsze połączenia bezpośrednie pomiędzy Azją i Europą, ale już pasażerowie którym zależy bardziej na cenie nawet kosztem paru godzin podróży więcej wybiorą loty przez Bliski Wschód. Kiedyś rozmawiałem z wice prezes China Airlines i usłyszałem wprost, że linie te nie chcą zwiększyć obecności w Europie, gdyż konkurencja Emirates powoduje że ten kierunek staje się mniej dochodowy niż Ameryka czy Australia.
lysypiotr76 2016-04-07 17:03   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Tak ogólnie wiele linii ma z Emirates problemy Nawet prezes BA przyznał że Azja to już problem mimo że klientów nie brakuje to ceny są poza ich zasięgiem w klasie ekonomicznej
lysypiotr76 2016-04-07 16:59   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Tu zadziałało wiele czynników Na pewno Emirates i Dubaj plus zwiększenie na tej trasie foteli (A 380 ) Turyści jak latali tak będą latać A może po prostu samolotów brak i woleli na Hong Kong przerzucić
wroord 2016-04-07 16:48   
wroord - Profil wroord
gość_0ca08 - to chyba nie do konca prawda. Mysle ze EK oslabily pozycje LH do Azji i LH przerzuca pasazerow z VIE do MUC i FRA.
piorun 2016-04-07 16:31   
piorun - Profil piorun
Może ktoś zna , jaki jest LF na trasie z Polski do Japoni. Wiedeń na pewno jest atrakcyjniejszy od W-wy, za każdym razem odwiedzając to miasto widziałem dużo azjatyckich turystów, chyba, że faktycznie większość pax. to tranzytowcy.
gość_bd9d5 2016-04-07 16:15   
gość_bd9d5 - Profil gość_bd9d5
Panowie powiedzcie czy nie jest tak, że LOT ma umowę z rządem Japonii, że ma prawo zwiększyć częstotliwość do Tokio/NRT pod warunkiem że LOT otworzy połączenia do Osaki/Nagoi ? tj. np. może latać do NRT 7 x week gdy będzie Osaka 3 x week i Nagoja 3xweek. Proszę o merytoryczną odpowiedź :)
gość_0ca08 2016-04-07 15:55   
gość_0ca08 - Profil gość_0ca08
Być może LOT wyciął Austriana, a być może jako linie z bądź co bądź sojuszu postanowiły podzielić rynek.
kier 2016-04-07 15:46   
kier - Profil kier
kitsune. na linki możemy się licytować. Oto dwa
zobacz link

zobacz link

Co nie zmienia faktu że mimo starań i osłabiania Yena przez rząd Japonii Yen jest najmocniejszy od kilku lat .
I tego faktu nic nie zmieni, nawet ujemne stopy w banku,oraz dodrukowanie przeszło 80 miliardów Yenów i wypuszczenie ich na rynek. Rząd Japoni od czasów bodaj premiera Yoshirō Mori oraz Jun'ichirō Koizumi starały się osłabić Yena , ale za bardzo się im to nie udało i trwa to do dziś. Tak że Yen jest bardzo silną walutą. Zawłaszcza że inflacja mieści się w przedziale ( -1% do planowanych na koniec roku 2%). Można by tutaj jescze wiele pisać ale chyba nie o to chodzi .

Pozdrawiam
gość_09f20 2016-04-07 15:14   
gość_09f20 - Profil gość_09f20
Kolega z LSu ( obsługa naziemna LOT) na lotnisku opowiadał, że resjy do Tokio i Pekinu to są prawie w całości tranzyty z Europy Środkowej i Zachodniej, nawet z Amsterdamu i Londynu - duże grupy z Pragi, Wiednia, Budapesztu i Skandynawii. Czyli pomysł LOTu był bardzo dobry. Należy zwiększyć i utrzymać liczbę rejsów, tylko nie ma czym.
usuniety 2016-04-07 12:05   
usuniety - Profil usuniety
Od czasu Abenomiki jen stracił ponad 1/3 swojej wartości, jeżeli to uważasz za wrost, to OK.
zobacz link
Co więcej rząd Japonii planuje w dalszym ciągu osłabiać wartość jena, wiążąc z tym procesem sukces programu Abenomiki.
W ciągu istatniego roku Nikkei 225 zanotował spory spadek.
zobacz link
kier 2016-04-07 11:24   
kier - Profil kier
kitsune nie pisz głupstw Yen cały czas idzie do góry owszem czasem chwilowo lekko spadnie, ale nie zmienia to tendencji. Ja 13 lat temu płaciłem za yena 1,98 a średnia przez długi czas wahała się między 2,6 a 3,2. obecnie kurs yena to poziom 3,4 do 3,6. Nie piszę tutaj o chwilowych skokach , bo faktem jest że Yen był na poziomie 4,6 do złotego. co do cen biletów w LOT, to są drogie. Bilety z wyprzedzeniem można kupić poniżej 2000 i to sporo, LOT powinien doprowadzić do lotów codziennych do Tokyo i dopiero na tym budować siatkę z Europy, ale POL nie ma samolotów i koło się zamyka. Podany powód przez Austrian Airlines na pewno nie jest jedynym i najważniejszym powodem do zdjęcia tej trasy. Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.
gość_ab8d4 2016-04-07 11:07   
gość_ab8d4 - Profil gość_ab8d4
Dobrze, niech lot to wykorzysta.
usuniety 2016-04-07 09:58   
usuniety - Profil usuniety
Najważniejsze, że LOTowi się opłaca, debeściaki z PLL nie tlyko widzą zyski nawet gdy ekonomia Japonii spowalnia, wartość jena spada ale jeszcze na dodatek sprzedają bilety Japonii w promocji.
gość_29b79 2016-04-07 09:19   
gość_29b79 - Profil gość_29b79
Teraz LOT powinien dodać taki rejs do Wiednia, żeby umożliwić Austriakom dobrą przesiadkę do Tokio w Warszawie. Oby tego nie przespał.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy