lysypiotr76
2016-04-09 15:50
Oby w KTW było tak jak piszecie po 400 tys pax /m-c Bo znowu się kłaniają czartery na których opiera się Wasz optymizm A różowo może nie być Ale po co gdybać S16 już zaczęty Pożyjemy zobaczymy
gość_2a1a2
2016-04-09 12:05
W KTW w czerwcu, lipcu, sierpniu i wrześniu będzie odprawianych ponad 400 tys/miesiąc.
@gość_43057, @gość_2cb1c, @gość_43057: dla pax to nie jest tak ważne, czy 4. portem będzie WMI, czy KTW. Ważne, żeby oba porty miały większą motywację dla coraz lepszej oferty.
Poza tym warto zauważyć, że w tle mamy fakt największej oferty Ryanair w Polsce w WMI (ponad 30 destynacji) oraz dużej oferty WizzAir w KTW (ok. 25 destynacji), trzeciej oferty WizzAir w Polsce po WAW (ok.40) i GDN (ok.30).
Z reguły rywalizacja czy to portów, czy linii wychodzi bardzo dobrze dla pasażerów i temu trzeba kibicować.
gość_43057
2016-04-08 13:23
@gość_2cb1c Teraz pozawala, ale w maju najpóźniej jak w Katowicach ruszy sezon czarterowy i ruch mocno wzrośnie to śląski port osiągnie większy ruch. Wystarczy również jeden dobry miesiąc np. lipiec- 400 tys. pasażerów i nadgonią Modlin i jeszcze będą kolejne szczyty czarterowe-sierpień czy wrzesień. W ten sposób śląski port utrzyma przewagę i będzie 4. w Polsce na koniec roku.
gość_2cb1c
2016-04-08 11:53
@gość_43057 - co ma do rzeczy niska baza sprzed roku skoro ilość pasażerów powalająco przekracza ilość z Katowic?
gość_43057
2016-04-08 09:48
@demar Te wzrosty to pochodna niskiej bazy sprzed roku kiedy w rozkładzie zimowym nie było taka wiele lotów jak w tym. Od kwietnia wzrost nie przekroczy 5% a KTW przegonią-jak nie w maju to w czerwcu czy później w szczycie czarterowym.
Z tego wynika, że 2016Q1 Modlin rośnie o jakieś 30%, natomiast KTW o jakieś 12%.
Zmiana na miejscu 4. pośród portów lotniczych w Polsce właśnie się realizuje.
Jeszcze za rok 2015 KTW miał kilkunastoprocentową przewagę. Zobaczymy też co będzie latem.
lysypiotr76
2016-04-06 16:37
gość_a30ab Podobnie jest z GDN Tam Pendolino potrzebuje niecałych 3 godz w KRK 2,5 a loty trwają do obu miast około godziny Z GDN też transferowi to większość a jednak Ryanair ma połączenie Z KRK też mogłoby być Tym bardziej że jest baza w KRK Pozostałe bazy mają połączenie z Modlinem
gość_a30ab
2016-04-06 08:37
@lysypiotr76 Nie ma nie będzie trasy KRK-WMI bo nigdy nie uda się wygrać z pociągiem jadącym 2,5h. A na trasie KRK-WAW znaczną większość stanowią pasażerowie transferowi.
gość_a30ab
2016-04-06 08:35
Pytanie dlaczego po za LOTem żaden LCC nie otworzy sezonowego z Polski połączenia do Chorwacji, jakieś ograniczenia w przepisach? Bo o dochodowość np trasy do ZAD nikt nie powinien się martwić.
lysypiotr76
2016-04-05 16:00
Ten KRK byłby przeciwwagą dla WAW A ruch na tym kierunku jest niezły Wyniki przy jednej linii są doskonałe Kiedyś jednak wzrosty ustaną Potrzebna jest jednak konkurencyjna linia lotnicza
gość_4ad86
2016-04-05 13:49
Niech dadzą Chorwację, Cypr, utrzymają PMI cały sezon.
gość_848a4
2016-04-05 13:25
Niech dadzą połączenie do KRK.