Cimber Air przejął Sterlinga

Cimber Air przejął Sterlinga Kiedy w końcu października br. pisaliśmy o bankructwie Sterlinga, nikt nie spodziewał się, że o tej linii jeszcze usłyszymy. Skandynawskie linie lotnicze Sterling nie znikną z europejskiego nieba. Sterling odradza się ponownie. Resztki aktywów, jakie pozostały po zbankrutowanym przewoźniku kupiły duńskie linie regionalne Cimber Air. Przejęte zostały licencja prowadzenia...
05/12/2008 18:16   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mimis 2008-12-08 11:53   
mimis - Profil mimis
Gralu, ale ja nie przeczę :). Jeśli ktoś lubi latać, to oczywiście będzie wolał polecieć właśnie z tej prostej przyczyny. No są też tacy, którzy, żeby dostać się z Bristolu do Luton na przykład, kombinują 7-godzinną trasę przez Dublin ;)).
marecki 2008-12-08 11:04   
marecki - Profil marecki
gral: a to swoją drogą:-)
marecki 2008-12-08 11:04   
marecki - Profil marecki
mimis: no więc mówie, że są tacy, którym bardziej kalkuluje się pociąg i tacy, którym samolot, ot tyle ;)
gral 2008-12-08 10:59   
gral - Profil gral
dżizas!!! mimiś!!! i kto to mówi??? dla mnie samolot ma jedną przewagę nad pociągiem - jest samolotem :) i to wystarczy. myślałem, że Tobie też? :)
mimis 2008-12-08 10:52   
mimis - Profil mimis
Marecki: Na Twoim przykładzie KRK-WAW. Dojazd z centrum do KRK - pół godziny do 50 minut (zależy od środka transportu). Nie każdy ma szczęście i mieszka blisko lotniska. Odprawa - co najmniej pół godziny. Lot (block time) - 45 minut. Nie daj Boże nadajesz bagaż - kolejne pół godziny w WAW. Dojazd do centrum - następne pół godziny, i to przy dobrych wiatrach. Razem: od 2h 45 minut do 3h 5 minut. Powiedzmy, że lecąc bez bagażu i zdążając na styk, na odprawie pojawiasz się 15 minut przed odlotem, i jeszcze będą mili i Cię wpuszczą. No to -15' -> 2h30'. Jakoś nie widzę przewagi samolotu na tej trasie, tym bardziej że w pociągu siadasz, wyjmujesz laptopa czy książkę i przez ponad 2.5h robisz co chcesz czy potrzebujesz, a nie jeździsz, łazisz, stoisz, rozbierasz się łącznie z butami, ubierasz się, znów łazisz, oglądasz fajową mgłę i zastanawiasz się czy polecicie, siedzisz, łazisz, odbierasz torbę, łazisz, stoisz itd. ;) a spokoju masz rzeczywiście jakieś 25 minut (a i tak z laptopa przy starcie i lądowaniu nie masz pożytku).
marecki 2008-12-08 10:32   
marecki - Profil marecki
andrzej: to zależy co komu się opłaca; IC Krk-Waw jedzie teoretycznie trochę mniej niż 3 h, ale dość często ma opóźnienia; ostatnio nawet znajomi stali godzine gdzieś w szczerym polu koło Miechowa z powodów....jak to określono technicznych; samolot efektywnie leci pół godziny, a całość operacji dolotu nie zajmuje więcej niż 1,5 h z czasem dojazdu na/z lotniska. Pomijam, że na dworzec PKP tez trzeba dojechać - ja np. mam taki sam czas dojazdu na dworzec , jak na lotnisko; tj. ok 15 minut. Więc mnie się na przykład bardziej kaluluje lecieć do Wawy jak mam coś tam załatwić niż jechac w dwie strony pociągiem.
andrzej 2008-12-08 00:25   
andrzej - Profil andrzej
Na Ukranie czy w Rosji pociągi są dużo tańsze i bardziej komfortowe niż w Polsce, a mimo to kraje te mają bardzo rozwiniętą siatkę połączeń lotniczych także na stosunkowo krótkich trasach.
andrzej 2008-12-08 00:23   
andrzej - Profil andrzej
W lotach krajowych problemem może być czas i koszt dotarcia na położone poza miastem lotnisko. Stąd np. nie opłaca się latać samolotem z Krakowa do Warszawy.
Bo taka podróż zajmie tyle samo czasu co pociągiem, a będzie bardziej uciążliwa, a do tego samolot może mieć spóźnienie albo w ogóle nie polecieć przez pogodę czy problemy techniczne. Jednak to dotyczy krótkich tras. Na odcinku KRK-GDN/SZZ ten problem nie występuję. Czy O2 ma się dobrze to nie wiem. Na niektórych rejsach w zeszłym tygodniu KRK-POZ było 2-3 pasażerów.
hamburg 2008-12-08 00:03   
hamburg - Profil hamburg
4tech: Ale u nas to samo....nie zwasze docelowo dolecisz samolotem. Ale jak w miescie docelowym lezy lotnisko to czemu nie wybrac samolot? ;-)
4tech 2008-12-07 23:59   
4tech - Profil 4tech
hamburg: Ungielskie PKP tez nie nalezy do tanich a ludzie i jezdza pociagiem i lataja samolotami....
hamburg 2008-12-07 23:55   
hamburg - Profil hamburg
4tech: Eh.....natura Polaka sie zmienia. Przeciesz juz widzimy ze Polacy czesciej na wakacje wyjrzdzaja samolotem. (Otwieranie tras na poludnie Europe) Nie jest to w duzej skali ale widac tendecje. Jedyne co nie bierzemy pod uwage to fakt ze kolej nadalw PL jest tania i stad moze wybieranie koleji na podroz wewnatrz kraju. W np. DE pociag jest o wiele droszy niz lot samolotem....wiec stad tez wiecej polaczen krajowych.
4tech 2008-12-07 23:53   
4tech - Profil 4tech
notam: DirectFly probowal ale sam zauwazyles slaby marketing etc..no i ceny kosmiczne...dla przykladu O2 ma sie dobrze i oby tak dalej
4tech 2008-12-07 23:51   
4tech - Profil 4tech
andrzej/hamburg: wszystko co napisaliscie to prawda...nie bierzecie jednak jednej bardzo powaznej sprawy pod uwage...natury polaka...i kosztow zwiazanych z dojazdem do/z lotniska,... no i tak mozna wymieniac bez konca...
hamburg 2008-12-07 23:31   
hamburg - Profil hamburg
andrzej: Tez mysle ze w PL powinny wejsc LCC na loty krajowe i mysle ze nie bylo by problemu zapelnic je. Juz wiele razy pisalem i sie zastanwialem czemu w PL nie ma a w krajach o wiele biednieszych od PL sa takie polaczenia. Pamietam jak lecialem na trasie CLJ-BBU by W6 to lot byl prawie pelny i wykosil kokurencje lot Tarom OTP-CLJ-OTP (o miej wiecej tej samej godzine) byl odwolany. Poza tym intersujace jest ze Placy sie prosza o tanie polaczenia wewnatrz PL. W ankiecie ktora prowadzily KTW do jakiego miasta powinno byc polaczenie to GDN byl na 3. pozycji (14% poparcia). A wiec mysle ze szansa na otwarcie trasy KTW-GDN jest jak najbardziej realna. No i moze WRO-GDN i WRO-WAW i SZZ-KRK. Mysle ze na tych trasach jest bardzo duzy potecial.
notam 2008-12-07 23:20   
notam - Profil notam
4tech: nie tak dawno DirectFly próbował swoich sił na trasach po PL i regionie z pominięciem WAW swoimi 33-miejscowymi Saabikami ale się zwinęli bo obłożenie było niewielkie.
Mieli słabiutki marketing i małą czestotliwość przez co nie mogli zachęcić biznesu a wysokie ceny z kolei zniechęcały klientów segmentu VFR i leisure....gdyby były jakies pytania zapraszam na priva :)
andrzej 2008-12-07 22:58   
andrzej - Profil andrzej
Zresztą nie wiem czy to się zmieniło ale kiedyś latał B737 na trasie KRK-WAW o 6 rano.
andrzej 2008-12-07 22:57   
andrzej - Profil andrzej
Piszesz, że koszt lotu średnich samolotów jak B737/A320 jest większy niż ATR czy Embraerów. No tak zgadza się są większe muszą więcej palić. Ale, ale ponieważ do B737/A320 wchodzi więcej pasażerów to chyba jednak bardziej opłaca się latać większymi samolotami ? Nie znam konkretnych wyliczeń ale po prostu obserwuję, że wszystkie znane mi tzw. tanie linię nie mają w swojej flocie mniejszych maszyn niż A319. Więc chyba coś jest na rzeczy.
andrzej 2008-12-07 22:52   
andrzej - Profil andrzej
4tech: Ale dlaczego ? Popatrz się jak duże mamy aglomerację: Kraków: 1 mln., Trójmiasto: 800 tyś., Poznań, Wrocław powyżej pół miliona, już nie mówiąc o Wa-wie i Śląsku. Ja porównuję z innymi znanymi mi krajami. Np. w Norwegii jest ogromny ruch na lotach krajowych (Z Oslo do SVG, BGO czy TRD Norwegian lata kilka razy dziennie) a zobacz ile tam mieszkańców mają poszczególne miasta. Po za Oslo nie ma tam żadnej aglomeracji z porównywalną liczbą mieszkańców do tych podanych przeze mnie wyżej w Polsce. Co warto dodać nie ma problemu z kupieniem biletu na te trasy za poniżej 200 zł. A mówimy o najdroższym kraju w kontynentalnej Europie. Na przeciwległym "biegunie" rozwoju cywilizacyjnego Wizz np. lata po znacznie biedniejszych od Polski Ukrainie czy Bułgarii. Naprawdę myślisz, że nie da się zapełnić na niektórych krajówkach B737 czy A320 sprzedając znaczną część biletów po 100 zł, przynajmniej przez pierwsze miesiące tak by rozreklamować takie połączenie ? Dodajmy, że taka jest strategia Wizza na Ukrainie. Ja kupiłem 2 tyg. przed wylotem bilet na trasę dłuższą niż Kraków - Gdańsk za ... 45 zł one way bez bagażu.
4tech 2008-12-07 22:19   
4tech - Profil 4tech
andrzej: zle spojrzalem nie przestawilem w wyszukiwarce O2 KRK-TXL...wyszlo mi 198PLN.....tak wiekszosc lotow w O2 za cene 261PLN...masz racje....
4tech 2008-12-07 22:14   
4tech - Profil 4tech
andrzej: mysle ze FR nie wejdzie do PL na krajowki....ani zadna inna linia LCC..powod jest prozaiczny...niski potencjal rynku lotow krajowych...no i brak mozliwosci zapelnienia B737 czy A320...w min 70-80%...jezeli nawet LO ma problem zapelnic swoje ATR, czy nawet E175.....wiec osobiscie nie widze w tej chwili ani checi ze strony przewoznikow ani mozliwosci zapelnienia samolotow...wez pod uwage ze koszt lotu B737 czy A320 jest wyzszy niz ATR czy E175...jezeli ma cos zminic sie na polskim niebie to musialby LO lub inny przewoznik zakupic samoloty max 30-40 miejscowe i zapewnic trasy miedzy portami regionalnymi wlasnie z pomieciem WAW...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy