maciek_waw
2016-03-31 09:17
Jaki problem przenieść tymczasowo część połączeń do drugiego brukselskiego lotniska? Dziwne, że LOT nie chce lecieć do CRL tylko odwołuje połączenia.
greg0303
2016-03-30 16:45
Już jutro, czwartek - 31 marca, planowane jest wznowienie operacji przewozowych na lotnisku Bruksela/Zaventem, ale z zmniejszoną przepustowością do około 800-1000 pasażerów na godzinę (pełna przepustowość wynosi 5000 pasażerów na godzinę). Linie Brussels Airlines otrzymają większość pozwoleń na wykonywanie lotów w strefie Schengen oraz częściowo do Afryki.
Affinitor
2016-03-30 11:13
dareck: oczywiście skutek będzie taki, że to co teraz jest w strefie duty-free będzie w całym budynku, zaś wcześniejszy tłum w hali odpraw będzie się kłębił przed wejściami do terminala. Aż do czasu, gdy z kolei w tym tłumie pojawi się ktoś z bombą, którą zdetonuje. Nie mam osobiście nic przeciwko kontrolom bezpieczeństwa, ale wszystko musi mieć sens. Reakcje na psychozę strachu zaczynają moim zdaniem przybierać postać groteski, zamiast mnożyć kontrole i rozszerzać obszar nimi objęty, powinno się bardziej zainwestować w działania profilaktyczne, w tym m.in. aktywny monitoring, a nie głównie nagrywający żeby można było sprawdzić już PO. Inna sprawa, że cała sytuacja w Belgii moim zdaniem w dużej mierze jest wynikiem kryzysu nie tylko politycznego, ale i tożsamościowego, jaki ten kraj przechodzi od dobrych kilku lat - problemy z utworzeniem rządu, odcinanie się Flamandów od Walonów i odwrotnie, w przypadku działań służb, dla których warunkiem jest dobra integracja i monolityczność przynosi takie właśnie skutki jak ostatnie zamachy. Przez moment Belgia się obudziła, ale na jak długo im tego zapału wystarczy?....
.. zatem nie należy się dziwić pomysłom urzędników, aby wstępna kontrola bezpieczeństwa odbywała się przed terminalem. Wprawdzie dla zwykłych pasażerów oznacza to tylko niewygodę, stratę czasu i wręcz większe ryzyko śmierci w zamachu, ale przynajmniej VIPy będą bezpieczniejsze - bo oczywiście dla nich zrobi się osobne wejście do terminalu - na wzór Fast Track'a...
greg0303
2016-03-30 02:43
Dla linii Brussels Airlines zamknięte lotnisko w Brukseli oznacza dzienne straty w wysokości 5 mln EUR.