Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Zależy czy będzie wojna polityczna lub etniczna na kontynencie czy nie. Jeśli będzie prosperity w co osobiście nie wierzę to porty mogą być o średnio 30-40% większe niż są teraz. Nie musi być jednak tak kolorowo, popatrzmy na port lotniczy w Doniecku taki długi pas, taki ładny terminal, rękawy 5szt., wszystko odpicowane w 2012, dwa lata później sam gruz... Wiadomo, że lotniska są kluczowymi obiektami do bombardowania.
Kelo, czyli wg. Ciebie ile za np.5 lat będą obsługiwały poszczególne porty w Polsce? :)
Pytam tak z ciekawości ;)
Na ŚDM to czartery przylecą, to co regularni zwiększają to ich normalne strategie. Spodziewałem się ruchu DY, ponieważ przez rok równy się obijali, podczas gdy reszta low-cost rozwijała. Potencjału jeszcze dużo. Gdybyśmy byli krajem rozwiniętym i wskaźnik mobilności lotniczej jak na zachodzie to sama Małopolska z Balic by 8.25mln pax nabijała rocznie, a nie 4.2mln jak dzisiaj z konkretną pomocą dwóch województw. Generalnie wzrost w Balicach 0.5 mln co roku to konieczność, nie ma się co ekscytować. W odniesieniu do naszego krajowego grajdołka i wiecznie nierentownych portów może wydawać się sukcesem ale nie w odniesieniu do Europy czy świata, bo inni się rozwijają jeszcze szybciej.
Ehhhh, Kraków to się ma faaaajnie.
Ciekawe czy to wszystko tylko na ŚDM czy jednak KRK (południowa Polska) ma taki potencjał? ;)
Norwegowie zwiększają oferowanie na trasach z Krakowa do Oslo z 7 do 9x w tygodniu i Sztokholmu z 3 do 5x (tylko nie wiem od kiedy)
Myślę, że to jeszcze za wcześnie na Norwegiana w WAW czy KRK. Nie z powodu braku chętnych ale dlatego, że więcej mogą zarobić na innych rynkach. Dopiero wchodzą do Paryża, a w kolejce czekają jeszcze Niemcy i inne bogatsze i bardziej popularne w USA kraje. Aczkolwiek myślę, że dla KRK taki Norwegian jest najlepszą opcją na loty long haul do USA. Może ich jakoś zachęcą?
gość_c0733
2016-02-20 19:10
Na miłość boską czy Wy ludzie naprawdę już musicie Kraków i Wasze niemal mocarstwowe ale jednak życzeniowe zapędy wciskać w każdy artykuł??? Tu mowa o uruchomieniu lotów z Francji do USA przez pryewoźnika ze Skandynawii! ! !
Dajcie sobie na wstrzymanie, bo przez Was, klakierzy Krakowa ( ale i po części ze względu na bierność redakcji w moderowaniu forum ), ten portal staje się nie do zniesienia i robi sie lotniczym Pudelkiem! ! !
A te wszystkie Wasze ochy, achy i wywyższanie się sprawiają, że coraz więcej ludzi zaczyna Krakowa i Krakowiaków, delikatnie ujmując, mniej lubić.
Ja życzę każdemu lotnisku w Polsce dobrej przyszłości, ale widać Polacy swoimi polsko-polskimi wojenkami na każdej płaszczyźnie są w stanie tylko rozdrapywać, poniżać innych i niszczyć.....
gość_171d0
2016-02-20 18:25
Jeśli mamy dyskutować o Cathay'u, to w wątku o Cathay'u, nie o Norwegian.
Co do Cathay to osobiście ich wejś ie gdziekowiek do Polski uważam za bzdurę. Może Norwegian także planów względem Polski nie zmienić. Ale pozastanawiać się wspólnie warto :)
gość_16fea
2016-02-20 15:07
Nie sądzę żeby Norwegian miał jakiekolwiek plany dotyczące KRK i lotów za ocean Nie ma co ale KRK ma tu wielu zwolenników Najpierw Cathay Teraz Norwegian I karuzela się nakręca Marzenia nic nie kosztują
Do Berlina nawet chyba latał(albo jeszcze lata) B757 Continental Airlines ;)
Makswarych
2016-02-19 16:51
A czy B 752 z pełnym obłożeniem doleciałby z JFK / EWR do KRK?
invicta: Przypadkiem te badania Ove nie są zrobione dla pustej maszyny z dołożonym podtlenkiem LPG :D?. Ten model załadowany pod sufit, na poziomie morza, bezwietrznej pogodzie, +34stopniach i mokrej nawierzchni potrzebuje 4500m+ drogi startowej :) przynajmniej tak wnioskuje broszury boeinga, rozdział 3.3
zobacz link
gość_43187
2016-02-19 15:43
Fala hejtu na KRK? A to co ma powiedzieć Zielona Góra, Łódź czy Radom?
Nie, bo nie!!! Bo tak! Bo fala hejtu na KRK jest tak wielka, że linie lotnicze nie odważą się zaryzykować osiągania nowych dochodów.
Naprawdę, wolałabym od Was bardziej merytoryczne komentarze poczytać...
gość_03f65
2016-02-19 15:21
@Tygrysek2 Dlaczego nie otworzy żadna linia takich lotów? Pas jest za krótki?
gość_b375c
2016-02-19 15:14
To się jeszcze okaże...
gość_e083a
2016-02-19 15:10
@invicta: oczywiście, że B787-8 wystartuje z pasa o długości 2500m w KRK, pytanie tylko ile będzie mógł podnieść (załadować) i to w zależności od pogody.
Dla tzw. standard day to ok.210 ton, ale przy temp. +34 st.C to już tylko ok.185 ton.
Na pasie 1400m i "standard day" możliwy jest start ok.150ton, przy +34 st.C nie ma szans.
Po co do tego tematu wracać? Ile paliwa i pasażerów można zmieścić w 185 tonach dla B787-8?
Polecam: "787 Airplane Characteristics for Airport Planning"
Tygrysek2
2016-02-19 15:04
@Invicta Ani Norwegian, ani LOT, ani żadna inna linia nie otworzy w ciągu najbliższych 10 lat lotów dalekodystansowych z Krakowa.