Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_96877
2016-03-23 10:15
Czy Łódź podała już statystyki za luty 2016?
gość_72eef
2016-02-17 11:51
Rzeszów natomiast zamieszkuje ca. 187.000 mieszkańców a w styczniu tamtejsze lotnisko odprawiło 44.700 pasażerów . To jeszcze bardziej obrazuje tragiczne wyniki łódzkiego portu i podważa jego sens istnienia .
gość_015f7
2016-02-16 12:10
Mieszkam w poludniowo zachodniej Anglii, rodzine mam pod Lodzia (w aglomeracji). Odkad otworzyli S8 do Wroclawia to jest moje docelowe lotnisko na ktore latam kilka razy w roku, rodzina jesli lata gdzies to wybiera Okecie/Wroclaw lub Pyrzowice. Lublinek od 3 lat nie jest nam w stanie nic zaoferowac.
gość_4717d
2016-02-15 10:17
@ortler: Piszesz, że Lublin jest 3x mniejszy od Łodzi a tymczasem Lublin ma 342 tys. a Łódź 722 tys. Lublin jest więc 2x nie 3x mniejszy.
gość_1bc3b
2016-02-15 08:59
Lublin jest dwukrotnie a nie trzykrotnie mniejszy od Łodzi, nauczcie się liczyć
Ad. gość_2a1e1, gość_72eef, gość_0b484. Pisząc o miastach pięćsettysiecznych miałem oczywiście na myśli kategorię miast liczących 500'000 - 1 mln mieszkańców, do których oprócz Łodzi należą również Wrocław, Kraków, Hannover czy Valencia. Dziwię się, że niektórzy tego nie rozumieją. Jestem w pełni świadomy tego, że Łódź ma ponad 700'000 mieszkańców, a z sąsiednimi miastami-satelitami ponad milion. Jest przy tym ważnym ośrodkiem kulturalnym. Uderzające jest, że przy takim potencjale wyniki łódzkiego lotniska przedstawiają się po prostu kompromitująco. Nie ma tu żadnego usprawiedliwienia, czego dowodzi porównanie z Lublinem - miastem niemal trzykrotnie mniejszym i zlokalizowanym w teoretycznie znacznie uboższym regionie Polski, gdzie jednak powstałe niedawno "od zera" lotnisko dzięki staraniom władz rozwija się bardzo prężnie.
gość_0b484
2016-02-14 10:51
Licząc ilość mieszkańców Lublina - Lublin + Świdnik - Łódź to ok. 1,1 mln mieszkańców. Tylko Pabianice i Zgierz to ok. 130 tys. mieszkańców.
gość_2a1e1
2016-02-12 17:26
ortler. Łódź ma ponad 700 000 mieszkańców a nie 500 000
gość_72eef
2016-02-12 16:44
Proszę nie przesadzać z tą "kanibalizacją" bo Łódź to trzecie co do wielkości miasto w Polsce , które w bliskim otoczeniu ma Zgierz , Pabianice , Zduńską Wolę czy Sieradz . Dlaczego Kraków nie "kanibalizuje" Katowic tylko prężnie się rozwijają skoro połączenie między tymi miastami jest zdecydowanie lepsze , krótsze i szybsze ? Z Łodzi mało co i kto lata bo zwyczajnie nie ma gdzie oprócz połączeń z cyklu "loty do roboty" ... To przykre .
gość_687ec
2016-02-12 13:36
ortler. Ta kanibalizacja Łodzi jest faktem. Ale Lublin nie jest tu dobrym przykładem (porównaniem). Droga z Lublina na Okęcie to raczej droga przez mękę i trudno określić godzinę przyjazdu co przy wylocie ma kapitalne znaczenie. Z Łodzi to zupełnie co innego od początku do końca autostrada umożliwiająca określenie godziny dotarcia do celu.
gość_4717d
2016-02-12 13:30
Kolejny miesiąc Lublin ma więcej paxów niż Lublinek.
@gość_43187: Lublin nie jest taki malutki: 340 tys. plus 40 tys. przylepiony do niego Świdnik. Razem to prawie 400 tys. mieszkańców.
Wzrost o 20 % może i cieszy, ale wynik liczbowy już z pewnością nie. Łódź jest jedynym półmilionowym miastem w Europie o tak żałosnej skali ruchu na lotnisku. Wydaje się, że nieudolność zarządu, ale także brak zainteresowania władz miejskich i wojewódzkich odgrywają w tym zasadniczą rolę. Niewielka odległość od kanibalizującej Warszawy ma tutaj mniejsze znaczenie, czego dowodzi dynamiczny rozwój LUZ zlokalizowanego w znacznie mniejszym mieście, o niższym teoretycznie potencjale i równie narażonym na warszawską kanibalizację. Smutne to, ale niestety prawdziwe.
gość_72eef
2016-02-12 11:02
Według mnie również tak funkcjonujące lotnisko nie ma racji bytu . Jestem łodzianinem i permanentnie korzystam z Okęcia lub Pyrzowic . Inne porty lotnicze w Polsce ciągle się rozwijają ogłaszając co rusz nowe połączenia czy przewoźników tylko w Łodzi jest odwrotnie ...
gość_a79e1
2016-02-12 10:24
@gość_43187 Lublin płaci to ma bazę
gość_37539
2016-02-12 10:08
CARGO w zeszłym roku osiągnęło MAX teraz będzie oscylowało w tych granicach będą miesiące na + jak na -. Chyba, że ludzie odpowiedzialni znajdą nowych klientów.
gość_617f2
2016-02-12 08:53
Nawiązując do pierwszej wypowiedzi, czy jest sens nabijać kabzę przewoźnikom z publicznych pieniędzy (przykład Lublina, Modlina i innych lotnisk). Co do porównania LH i LOT do Adrii, to te dwie pierwsze linie wypięły się na łodzian i z tego powodu trudno je pozytywnie oceniać.
gość_ce673
2016-02-11 22:13
Wydaje mi się,że w styczniu 2015 r nie było jeszcze lotów do Amsterdamu?Więc teraz jest więcej.Jednak mimo to wynik jest kiepski.Nawet nie przekroczyli 20 tysięcy.
gość_43187
2016-02-11 17:17
Przecież ten port nie ma sensu co widać po statystykach. Nawet maleńki Lublin ma lepsze wyniki i Lufthanse do Frankfurtu a w Łodzi same spadki, zamykanie połączeń i zero normalnej linii lotniczej (Adria to dla mnie żadna linia w porównianiu z LH czy LOT).