Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_a4dba
2016-02-16 14:04
Koncepcja czym będzie duport powstała tylko w zarysie. Mogę tylko powiedzieć, ze chodzi głownie o stronę kosztowa. Nikt nie rozważa zrobienia monopolu, bo nikt nie planuje zostać z jednym pustym lotniskiem po wyniesieniu sie jedynego przewoźnika.
gość_2f38a
2016-02-08 19:23
Województwo przeciwne? A kto by pozbywał się dobrowolnie fajnej posadki?
Dlaczego tak właściwie RYAN jest sprzeciwiony duoportowi? Może ktoś krótko wyjaśnić?
Affinitor
2016-02-05 20:11
grzesiekg: zdziwiłbys sie gdybys sie dowiedział ile w Stanach jest własności państwowej...
voyager: teoretycznie tak, bo tak miało przeciez byc, ale czy na pewno? Wizz na bank bedzie wolał zostac na Okęciu i moze przekonać duoport, ze jesli zmusza go do przenosin to za jakiś czas FR go wykończy, a tak wzbogaca ofertę. inna sprawa, ze w tej chwili gdy FR jest faktycznym monopolista w Modlinie to moze tam robic co chce, gdy przybędzie mu bezpośrednia konkurencja, bedzie musiał troche spuścić z tonu. Nic dziwnego, ze protestuje krzycząc o rzekomym monopolu podczas gdy sam w WMI jest monopolista.
Jeśli na poważnie myślą o współpracy to wtedy realizowana rozbudowa Modlina do 5mln wydaje się niewystarczająca, nie mówiąc o miejscach postojowych i wydłużeniu pasa do 3 kilosów.
voyager1
2016-02-05 19:16
tzn., że W6 prędzej czy później wyleci do modlina. Idea duoportu opiera się na podziale low costy do modlina tradycyjne na Okęciu, opczywiście dopiero po rozbudowie terminala w modlinie.
grzesiekg
2016-02-05 16:57
Moim zdaniem, tu wkracza polityka, a w Ameryce to chyba jest wszystko prywatne...
@mekki: Chyba nie o wspólny kod IATA i terminal satelitarny tutaj chodzi tylko właśnie o taką współpracę organizacyjną i logistyczną. Gdyby PPL zainwestował w infrastrukturę WMI to LO nie musiałby odsyłać samolotów do GDN czy KRK, a to byłby spory plus.
usuniety
2016-02-05 12:19
A więc wracając do mojego pytania, poza kwestiami właścicielskimi nie ma mowy o połączeniu logistycznym, organizacyjnym obu portów czy nawet wspólnym kodem IATA gdzie Modlin byłby satelitarnym terminalem a nie jakby osobnym portem?
Jestem przekonany, że chodzi o budowe monopolu. Gdyby chodziło jedynie o współpracę, to przecież ŻADNE porozumienia nie są potrzebne. Ew. budową szybkiej komunikacji między lotniskami to sprawa dla władz państwowych lub samorządowych. Resztę problemów i tak lepiej ureguluje wolny rynek. A do czego prowadzi monopol, to najlepszy przykład mamy na budowie nowego lotniska w Berlinie, która przez lata skończyć sie nie może pod zarządem takiej właśnie monopolistycznej firmy. Nie tylko Polak potrafi!
gość_a4fd3
2016-02-05 10:57
Własnym oczkom nie wierze!
Modlin przemówił rozsądnym głosem. Naprawde bedzie szansa połączenia interesów obu lotnisk? To pewnie dzieki desantowi Andrzeja Ilkowa ktory z Modlina przyszedł na Chopina stworzyć duoport. Teraz jeszcze tylko dokończyć roszady kadrowe bo jest tam jeszcze kilka osob czychajacych na najdrobniejsza wpadkę i moze byc sukces. A ekipa nie spi... Jeden blad i bedzie poplyniete;)
NIe wiem jak to w Europie ale np wszystkie lotniska nowojorskie ( EWR, JFK i LGA ) są zarządzane przez jedna firmę PANY&NJ. Poza samymi lotniskami w rejonie aglomeracji nowojorskiej zarządza również mostami ( Bayonne, Washington ), tunelami ( Holland, Lincoln ), połączeniami promowymi, koleją lotniskową, koleją PATH, terminalami kontenerowymi, buduje WTC One i wiele innych :) Wiem że to nie ta skala ale odpowiadam na pytanie :)
gość_848a4
2016-02-05 09:55
mekki;"w praktyce" to będzie wyglądać tak, że jak Modlin zacznie się układać to FR zacznie zabierać.
usuniety
2016-02-05 09:50
Czy ktoś poda przykład duoportu w Europie bo nie bardzo wiem jakby to w praktyce miało wyglądać