greg0303
2016-04-06 19:57
Pod koniec marca do floty Swiss dołączył drugi egzemplarz B777-300ER (HB-JNB).
gość_a2dad
2016-02-03 18:16
do demar : oby Lot miał czas środki na realizacje któregokolwiek ze scenariuszy opisanych przez Ciebie
usuniety
2016-02-03 02:33
Wnętrze ciągle brązowe, ale przynajmniej schowki na bagaż są w normalnym kolorze. Poza tym kolejna linia stosująca fotele w układzie 3-4-3 w klasie ekonomicznej. Szkoda.
@gość_033f5: na stałe B777-300ER nie zasili floty LOT-u. Nigdy. Bo i po co?
Generalnie z flotą średniego i dalekiego zasięgu dla LOT są dwa scenariusze plus kilka drobnych wariantów.
1. Zamawiają lub biorą używane B737-800NG (kilka), ustawiają się w kolejce po B737 MAX 8 (do 12-16 sztuk) oraz zamawiają dodatkowe B787-9 (4-6 sztuk plus 4-6 opcji). Ewentualnie jako wariant zamiast kilku (2-4) B787-9 zamawiają B787-10 (generalnie lepiej pasuje do potrzeb).
2. Zamawiają lub biorą używane A320 (kilka), ustawiają się w kolejce po A320neo (do 12-16 sztuk, z opcjami na A321), w pakiecie zamawiają tanio A330-900neo (3-4 sztuki plus 3-4 opcje). Jako wariant pierwszy zamiast A330neo biorą B787-9 (też 4-6 sztuk plus 4-6 opcji). Jako wariant drugi po zakupie A330neo rozglądają się (czytaj: negocjują) za kilkoma B787-10 (ewentualnie z opcjami na B787-9).
Wariant 1 jest prostszy do realizacji, ale znacznie droższy (Boeing ma LOT w garści i nie da tak dobrych cen na B787).
Wariant 2 jest trudniejszy do realizacji, ale tańszy (daje szanse na większe upusty) oraz w przyszłości da lepszą pozycję negocjacyjną przy dalszych zakupach oraz użytkową (więcej modeli np. A320 i A321).
W żadnych z tych wariantów nie ma opcji na B777-300ER. Zanim LOT rozszerzy flotę i będzie miał potrzebę samolotów wielkości 350+ pax to produkowany będzie już B777X.A tak naprawdę o wariancie zakupu w dużym stopniu decydować będzie inwestor lub dawca kapitału. I tyle.
gość_033f5
2016-02-02 21:02
chciałbym doczekać czasów,kiedy 777-300ER zasili pll LOT