Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_skyca
2008-11-04 18:00
hmm dobra i praktyczna ustawa. Zastanawiam się tylko, dlaczego Wizz przy płatności kartą kredytową pobiera opłatę ON KAŻDEJ OSOBY, mimo że jest to jedna rezerwacji. To jest oszukiwanie klienta!
marqoos_pl
2008-11-03 22:13
Taki pożytek z tych przepisów, że niektóre linie w tym momencie będą dodawać np. dopłatę paliwową do podstawy taryfy (np. BMI to już zapowiedział). Efekt dla pasażera jest taki, że zapłaci tyle samo, ale jak nie będzie chciał lecieć, a będzie chciał się ubiegać o zwrot tzw. tax, to niestety opłaty paliwowej nie dostanie... (czyli będzie stratny o nawet kilkadziesiąt euro)... grunt to ułatwiać przepisy... takie sztuczne twory będą tylko powodowały jeszcze większe zamieszanie i liczbę różnych wyjątków (płatny bagaż, toaleta, karta pokładowa itd.), a z pewnością nie przyczynią się do tańszego czy sprawniejszego podróżowania...
hamburg:teraz wiem skąd ta radość...;)
mrader: *hehehe* ja tez nie ;-)
hamburg:nie jestem niemcem....;) hehe
mrader: Na niemieckiej stronie jest :-) Ordnung muss sein!!!! *hihi*
na stronie W6 jest info o dodatkowym koszcie bagażu,natomiast nie mogę tego znaleźć na stronce FR....hm
no i prosze, juz znaleziono ciekawe wyjscie z sytuacji. Malutka gwiazdeczka i po po bolu :)
Tak patrze na strony FR, W6, U2 i 4U.....to te prawo na tym polega ze sie robi * i nadole pisze ze za nadanie bagazu trzeba zaplacic dodatkowa oplate? To jest tak jak kiedys LCC reklamowali swoje bilety za 1€...robili * i pisalo ze cena nie zawiera oplat lotniskowych.....^^
hamburg: niektore linie podaja cala cene biletu lacznie z bagazem, ale jak lecisz tylko z podrecznym to mozesz liczyc na upust. Tak dziala np. TE.
botros: Ale ZAWSZE trzeba sprawdzac ceny tradycyjnych i tanich i porownac. Czesto sie okazuje ze taniej jest leciec LH itp. A szczegolnie w okresie wakacyjnym.
Witam po moim malym wypadzie do Berlina. No no.....Niemcy polubili tanie latanie wewnatrz DE. Samoloty LBC-HHN i HHN-SXF byly prawie pelne....a przypomne ze trasa LBC-HHN dopiero od paru dni jest w siatce FR. Za to polaczenie LBC-HHN bardzo lubie FRance. Jest to bardzo dobre polaczenie dla mnie :-) Poza tym z HHN mozna sie wybrac w bardzo duzo ciekawe miejsca :-) / Ale zeby bylo na temat.....to jak teraz z ta cena ostateczne? Linie bede musieli podawac cene z bagazem i oplata za platnosc? Hmmmm....ale to tez nie fair wobec linia, bo jak sie leci tylko z bagazem podrecznym to ta cena jest nizsza.
i przy tym wszystkim moze sie okazac, ze tanie linie nie sa wcale takie tanie... a juz myslalem, ze wroce na stare szlaki...
marqoos_pl
2008-11-02 11:07
czyli dokładnie to samo, o czym mówiliśmy, gdy tylko taki pomysł się pojawił... nie wszystkie linie są w stanie (bo zapewne nie chcą) podać od raz ostateczną cenę, gdyż jest ona uzależniona od wielu różnych czynników, m.in. opłaty za kartę płatniczą, ilość bagażu, rodzaj check-in, portów przesiadkowych (przy liniach tradycyjnych) i (najważniejsze) od DOSTĘPNOŚCI MIEJSC... oczywiście, każda linia może oferować 1 szt. biletu za 1 PLN ze wszystkimi dodatkowymi opłatami, mieć takie 1 miejsce (na 100 000 oferowanych) w systemie i będzie mogła to reklamować... klauzula, że jest to w miarę dostępności miejsc (czy 'liczba miejsc ograniczona') zezwala na bardzo dużo... i tutaj od razu podniesie się wrzawa, że jak to tak można, że to oszukiwanie itd... a w sklepie jak się towar skończy, bo został już wykupiony, to ktoś robi takie zamieszanie? zazwyczaj nie... więc, wszystko będzie po staremu :)
Oczywiście! Opłata za transakcję kartą, rosnące ceny przewozu bagażu, opłata za odprawę, wrzucanie poniesionych kosztów w ceny przekąsek czy nadbagażu... Stałe numery w Tanich liniach!
nie poznamy ostatecznej ceny bo rozne sa oplaty za transakcje karta:)
artur525
2008-11-02 08:12
w końcu. chociaż i tak przewoźnicy pewnie znajdą jakąś lukę w przepisach;)