Raport: LOT pod nowymi sterami

Raport: LOT pod nowymi sterami Rada nadzorcza powołała wczoraj (28.1) Milczarskiego na stanowisko szefa LOT-u. Fotel prezesa był nieobsadzony od początku września - wtedy z firmy odszedł Sebastian Mikosz. Jako p.o. prezesa zastąpił go Marcin Celejewski, członek zarządu ds. handlowych. Celejewski ubiegał się o funkcję prezesa (był jednym z czterech kandydatów), ale mimo wsparcia części pilotów,...
29/01/2016 18:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_66be1 2016-02-02 17:56   
gość_66be1 - Profil gość_66be1
Oby nie przespał szansy na uruchomienie zapowiadanych lotów do Teheranu z Warszawy
mietek 2016-02-02 13:43   
mietek - Profil mietek
Ja tam ciągle uważam, że nowym "inwestorem" w LO będzie jakaś spółka SP; PKO, Orlen lub PZU.
usuniety 2016-02-02 10:07   
usuniety - Profil usuniety
@gość_bb19b - nie róbmy z LOT tylko warszawskiego przewoźnika, w końcu Łomża też musi czymś latać. ;)
gość_bb19b 2016-02-01 20:42   
gość_bb19b - Profil gość_bb19b
@gość_a8eac
Zawsze można wciągnąć spółki, typu Orlen i PKO.
Moim zdaniem powinno zainwestować Mazowsze lub Warszawa. W końcu to ich wojewódzki przewoźnik ;-)
gość_a8eac 2016-02-01 12:19   
gość_a8eac - Profil gość_a8eac
Wszystko będzie zależało od tego ile faktycznie ten prezes będzie miał "władzy" w firmie. Nie ma co ukrywać są to trudne czasy, ale trzeba jakoś z tego wybrnąć tym bardziej że kolejnej pomocy z UE nie dostaniemy na LOT. A inwestor ? hm brzmi ciekawie tylko czy znajdzie się ktoś kto wyłoży kasę i nie będzie miał ostatecznego zdania ? Wątpliwe
gość_64146 2016-01-31 17:40   
gość_64146 - Profil gość_64146
Gość_1b1da - Masz całkowitą rację, jest tylko jedna pułapka w stwierdzeniu "ma doradców, dyrektorów (...)". Otóż, skutecznie ten proces utrudnił mu "chłopiec z plakatu" czyli dotychczasowy prezes główny i dotychczasowy handlowy, bo wykasowali całą grupę ludzi doświadczonych, znających branżę i mogących stanowić filar tego co Prezesowi Milczarskiemu będzie potrzebne.
Na miejsce wywalonych z LOT specjalistów powsadzali swoich ludzi, którzy pojęcia bladego nie mają o samolotach, o tym czym się zajmują de facto. Ważne było to, żeby się obstawić swoimi ludźmi, co nie raziłoby tak bardzo, jak by jeszcze umieli cokolwiek zrobić. I każdy klaskał że doskonale się w firmie dzieje.
Można tylko wierzyć, że nowy zarząd wyciągnie ich z rynku raz jeszcze albo poszuka równie dobrych, i z tej ich wiedzy skorzystają.
gość_e693f 2016-01-31 15:02   
gość_e693f - Profil gość_e693f
5
gość_248e0 2016-01-31 14:30   
gość_248e0 - Profil gość_248e0
Jest z Radomia i ukończył szkołę katolicką, więc to najważniejsze ;)
gość_1b1da 2016-01-31 13:29   
gość_1b1da - Profil gość_1b1da
Zastanawia mnie tylko jedno - ciągle powtarza się stwierdzenie "nie zna sektora lotniczego" - w dzisiejszych czasach to nie najmniejszego znaczenia! Każdy kto choć ma minimalne pojęcie o biznesie i systemie zarządzania wie, że przedsiębiorstwo takie jak linia lotnicza to po prostu przedsiębiorstwo. Musi być tak zarządane żeby zarabiało pięniądze i tyle. To czy prezes wcześniej pracował dla linii lotniczej, firmy kolejowej, czy zarządzał hotelem, szpitalem czy czymkolwiek innym, nie ma znaczenia, bo to nie jest jednoosobowy zarząd, ale ma doradców, dyrektorów, managerów itd. To oni mają się znać na swoich działkach, mają mu doradzać, tłumaczyć itd. Jeśli facet był dobrym prezesem w poprzednich nie-lotniczych firmach, może być i w linii lotniczej.
aguirre 2016-01-30 14:57   
aguirre - Profil aguirre
gość_4f324 - na szczęście Polska jest w UE i do tego nie dojdzie. Nie porównuj linii europejskich z własnością arabskich szejków, którzy mogą je dotować ile chcą i nie podlegają ani demokratycznej kontroli ani jakimkolwiek regułom konkurencji. A co do nowego prezesa - to jego CV jest tak mocno podkoloryzowane (ilość przymiotników ocennych w krótkiej, rzekomo obiektywnej, notce), że niczego dobrego się nie spodziewam. Obym się mylił ...
gość_3ec0c 2016-01-30 13:14   
gość_3ec0c - Profil gość_3ec0c
Witaj Ryanair Nasz narodowy przewoźniku ;-)
dareck 2016-01-30 12:55   
dareck - Profil dareck
Tygrysek2: przeciekiem nazywamy coś pewnego (potwierdzonego), aczkolwiek jeszcze nie podanego do publicznej wiadomości. Wszystkie inne nieoficjalne wiadomości nazywamy pogłoskami albo plotkami :)
Affinitor 2016-01-30 00:41   
Affinitor - Profil Affinitor
Tygrysek: warto przypomnieć, ze kiedys Sprint wykonywał rejsy dla Lotu, Bydgoszcz, Zielona Góra kiedys były rejsami lotowskimi, a latały Saaby Sprinta.
Affinitor 2016-01-30 00:39   
Affinitor - Profil Affinitor
Oj, bombardiery ostatnio i w lotach do Hamburga mozna nawet zobaczyc... :)
Affinitor 2016-01-30 00:38   
Affinitor - Profil Affinitor
Skąd te nieustanne problemy z językiem polskim? Mamy spolszczone słowo menadżer, ale menedżer? Po jakiemu to, po polskawemu?....
gość_9ff7a 2016-01-30 00:36   
gość_9ff7a - Profil gość_9ff7a
@gość_60481 Jak można rozmontować coś co działa tylko dzięki dotacjom państwowym? LOT to trup, którego trzeba wskrzesić, bo to jedyna droga, może dobrze, że Milczarski jest religijny...

Jeśli wolnorynkowiec nie pomoże tnąc koszty bezlitośnie, to wszyscy stracą pracę a my linię i możliwości rozwoju, Okęcie stanie się podrzędnym, lokalnym lotniskiem.

Życzmy lepiej sukcesów nowemu prezesowi...
gość_9f710 2016-01-30 00:19   
gość_9f710 - Profil gość_9f710
Tygrysek2: A ja bardzo żałuję, że stacja kolejowa na Okęciu nie jest przelotowa, bo zamiast dolotów z pobliskich miejsc jak RDO, SZY, LCJ można byłoby dowozić paxów pociągiem. Poza tym EIP/EIC mogłyby stanowić dobre uzupełnienie oferty przesiadkowej z lotnisk, na które LOT lata (np. takie KTW, gdzie są tylko 2 loty dziennie, to w innych godzinach można byłoby "polecieć" do WAW Pendolino).
gość_4f324 2016-01-30 00:07   
gość_4f324 - Profil gość_4f324
PLL LOT polaczyc z PPL w "Polski Holding Lotniczy" albo sprzedac dla PKO BP czy Orlenu. Moze tym razem da sie cos w konciu zrobic. Najlepsze linie lotnicze jak Emirates, Qatar, Singapore Airlines czy Air new Zealand wszystkie naleza do ich rzadu!
Psychodelik 2016-01-29 22:30   
Psychodelik - Profil Psychodelik
@makswarych Obecnie LOT nie stać na takie roszady, gdzie Bombardiery są cały czas w użyciu na krajówkach i kolejno RIX/VNO/BUD
Makswarych 2016-01-29 22:21   
Makswarych - Profil Makswarych
@tygrysek WAW - LCJ / RDO nie miałyby sensu, z każdego z tych miast można dostać się do stolicy w godzinę. Mogliby zrobić np. LOT Connect, albo coś takiego, jak mają różne linie lotnicze, ale to bardziej na trasach GDN - WRO, GDN - LUZ, KRK - SZZ, RZE - GDN itd. Wtedy miałoby to jakiś sens. z LCJ i RDO mogą ewentualnie uruchomić GDN i KRK. A gdyby do tego wszystkiego dodali też Lwów i sezonowo Heringsdorf to mogłoby coś fajnego z tych planów powstać ;)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy