Statystyki 2015: Rekordowy rok polskich lotnisk!

Statystyki 2015: Rekordowy rok polskich lotnisk! W najnowszej historii polskiego lotnictwa komercyjnego nie było jeszcze takiego roku, żeby liczbę pasażerów w ujęciu rocznym zwiększyły wszystkie lotniska. Wzrosty w ubiegłym roku sięgały od ponad 50 proc. w Modlinie i Zielonej Górze i ponad 40 proc. w Szczecinie i Lublinie do zaledwie 4 proc. w Poznaniu. Statystyki są nieco wypaczone przez remonty dróg startowych...
22/01/2016 16:12   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8e523 2016-02-11 08:10   
gość_8e523 - Profil gość_8e523
125 !
gość_16fea 2016-01-26 15:57   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Invicta masz rację Wcześniej czy póżniej KRK podbierze KTW część pasażerów czarterowych Wiadomo potrzebny nowy pas startowy KTW oparło swoją egzystencje o Wizz i czartery i pewnie tak zostanie Po ubiegłym roku widać że tradycyjne linie wybrały KRK a KTW? czartery plus Liverpool i Sardynia Ta bliskość lotnisk ma plusy i minusy Podobnie jest W UK z Manchesterem i Liverpoolem Tam miasto Beatlesów ma głównie tanie linie a loty do głównych portów ma Manchester Panowie tak już zostanie Oby nie było gorzej dla KTW Bo w końcu Wizz nie będzie miał pomysłów gdzie wysłać samolot Opieranie lotniska na jednej taniej linii doprowadzi w końcu do ściany czyli koniec wzrostów Modlin też to czeka Ale to jeszcze czas żeby to zmienić Opinię tą motywuję tym że w Polsce tanie linie wożą Polaków do pracy plus mały promil turystów a w Europie Zachodniej głownie turystów na południe Europy W końcu i u Nas nastąpi zmiana
mietek 2016-01-26 09:18   
mietek - Profil mietek
30 mln pasażerów to niezły skok, bo wychodzi, że statystyczny Polak lata 3/4 razy w roku, a jeszcze nie dawno było to pół lotu w roku. Lublin ładnie i spokojnie idzie do góry mimo ostrego hejtu z jednej strony i wielkiego optymizmu z drugiej. Czarnym koniem stało się lotnisko w Szczecinie, które po cicho zanotowało super wzrost. A co do samozwańczego głównego wątku to moim zdaniem KTW pozostaną królem (królową?) czarterów w regionach z dużą przewagą nad innymi lotniskami. Ludzie ze Śląska lubią latać na zorganizowane wycieczki i KRK nie będzie dla nich tak atrakcyjne jak KTW.
misiok 2016-01-25 08:28   
misiok - Profil misiok
@Kelo - jeśli zamkniemy nierentowne lotniska to ile ich u nas zostanie: 4? 5?
gość_2ad77 2016-01-25 01:07   
gość_2ad77 - Profil gość_2ad77
Nadzieją dla Pyrzowic jest zawsze zmiana nazwy na Kraków-Katowice i podciągnięcie szybkiej kolei do Krakowa. Tak jak to z reszta reklamuje wizz-air na swojej mapce w gazetkach :D
gość_5bfcd 2016-01-24 21:29   
gość_5bfcd - Profil gość_5bfcd
@kelo: ja odebrałem narrację Invicta jako to, że KRK zabiera się za chartery i KTW na tym ucierpią.
Kelo 2016-01-24 18:18   
Kelo - Profil Kelo
gość_5bfcd: Przecież użytkownik invicta nic nie pisał o przekierowywaniu pasażerów zabieraniu połączeń czarterowych z Wrocławia i co tam jeszcze nie wymieniałeś, a otwarciu drzwi dla tego segmentu do krakowskiego portu. Innymi słowy powiększeniu rynku czarterowego w PL o ten kolejny port (zgodnie z wolą potencjalnie mniej lub bardziej zainteresowanych biur/operatorów, które zwęszą interes). Do tej pory polityka zarządu lotniska marginalizowała ten segment ruchu. Powód oczywisty musiało być miejsca dla ciągłego rozwoju "ważniejszych połączeń- czyt. regularnych" w tych byłych już ciasnych warunkach. W dzień się nie dało więcej przepustowości uzyskać w starym terminalu, a w środku nocy drogie opłaty i położenie blisko zabudowań-strefa hałasu podobnie jak na Okęciu wykluczały masowe operowanie czarterów. Po zakończeniu całkowitej modernizacji, która nastąpi podobno w czerwcu tego roku otwiera się możliwość wpuszczania tego zaniedbywanego do tej pory segmentu, a już oni sobie poradzą sami i określą potrzeby rynku krakowskiego. Fajnie by było, gdyby się rozwinęły do poziomu właśnie przytaczanego niżej Gdańska czy Poznania, ale trzeba pamiętać ile w w/w portach regularnych kierunków "na południe" a ile u nas. Też to ma znaczenie i może ten segment ograniczać
garcba 2016-01-24 16:52   
garcba - Profil garcba
invicta, w ruchu czarterowym tez latają ludzie, którzy płacą za ten przelot ;) A co do czarterów z KRK to może będą rozwinięte tak jak w Gdańsku
gość_5bfcd 2016-01-24 15:51   
gość_5bfcd - Profil gość_5bfcd
@invicta: ruch czarterowy to w 100% ruch wylotowy. Dlaczego niby biura podróży, które zamawiają loty czarterowe miałyby przekierowywać pasażerów ze Śląska, Częstochowy, Opola, Wrocławia czy Ostrawy do Krakowa? Kraków ze swoim usytuowaniem, pogodą, infrastrukturą nie spełnia oczekiwań lotniska dla południowej Polski.
invicta 2016-01-24 15:04   
invicta - Profil invicta
Będąc z dala od hejtu - uważam, że mając na uwadze, że w KTW statystyki mocno ciągnie ruch czarterowy, a KRK niedługo na ten ruch się odblokuje (póki co polityka lotniska zakładała taki ruch w niewielkim procencie), to trudno będzie o zaskoczenie nas przez KTW. Tak jak ktoś tu już napisał, wynika to z potencjału biznesowo-turystycznego regionu i skomunikowania drogowego z regionami, skąd mniej zamożni obywatele wyjechali za pracą.
Kelo 2016-01-24 14:39   
Kelo - Profil Kelo
garcba: Warszawa wykorzystuje potencjał niemalże wszystkich regionów w PL idź im to wypominaj, że zbudowali 11mln na Śląsku, który nie ma gdzie lecieć od siebie :P :D Frankfurt wykorzystuje potencjał połowy Europy itd :D Po oddania północnej obwodnicy Krakowa + skończeniu S7 to się zacznie płacz w Radomiu, że im południową strefę wpływów podkradamy. ha ha ha Zamykać to wszystko co nie jest rentowne, Polska to za mały kraj powierzchniowo i ludnościowo na tyle lotnisk.
garcba 2016-01-24 14:12   
garcba - Profil garcba
Ja powiem tylko tyle, że gdyby Balice były po wschodniej stronie Krakowa to by nie miały tylu pasażerów ;) Sam Sz.P Prezes kiedyś powiedział, że wykorzystuje potencjał woj. Śląskiego ponieważ inni tego nie robią (czyli KTW) ;)
gość_8dacb 2016-01-24 13:10   
gość_8dacb - Profil gość_8dacb
W Katowicach zawsze Lufthansa zmniejsza na okres zimowy tą rotacje !!! W marcu zwiększa się poranna maszyna z A319/B737 na A320 (a w niektóre dni A321 lubA319) i dochodzi 3 rotacja dziennie . Jak widać zainteresowanie na tej trasie jest i często są overbookingi a widać to po tym że Lufthansa często posyła większe samoloty niż były w planie :)
garcba 2016-01-24 10:56   
garcba - Profil garcba
gość _d41e2, wierzysz w to? ;)
garcba 2016-01-24 10:56   
garcba - Profil garcba
gość _d41e2, wierzysz w to? ;)
gość_16fea 2016-01-24 10:32   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Zdecydowanie rok był dobry Chociaż patrząc i porównując te 30 mln te w Europie jest wiele pojedynczych lotnisk które ten pułap osiągnęły Tak więc polski rynek ma przed sobą nadal wzrosty Choć jest jedno ale Większość lotnisk opiera swoje wyniki na tanich liniach a w zasadzie na dwóch czyli Wizz i Ryanair Czyli przekładając to na język biznesu Płacisz a My latamy z waszego lotniska Wiem wiem tak robi większość lotnisk chociaż są lotniska w Polsce które tak nie robią i które same w sobie są atrakcyjne dla linii tradycyjnych Mam tu na myśli WAW KRK częściowo GDN WRO i POZ tylko te wymieniłem bo to wynika z ich potencjału biznesowego Na dzisiaj część z nich płaci więc sytuacja jest dość dziwna Co do KTW to większość z Was pewnie się nie zgodzi ale ja uważam że KTW mając blisko KRK będą zawsze na straconej pozycji To nawet widać z oferty na dziś W KRK linii jest sporo Gdzieś tutaj w innym artykule przeczytałem że Wizz otwiera Liverpool z KTW No tak czyli kolejny kierunek dla osób pracujących w UK Ktoś znowu napisał że może MUC Lufthansa otworzy I tu kłania się bliskość KRK Gdy będzie większe zainteresowanie to Lufthansa podstawi większy samolot lub nawet zwiększy dzienną rotacje choć 3 na dzień na dzisiaj wydaje się optymalne I w tym momencie wielu zada sobie pytanie dlaczego jedną z rotacji nie można by przenieść do KTW No niestety to już polityka linii jest taka że rzadko latają do dwóch bliskich sobie lotnisk choć są wyjątki ale one dotyczą ich głównego hubu FRA Trochę zszedłem z tematu Wracając do niego Wzrosty w polskich portach regionalnych będą tak długo jak Polacy pracujący za granicą będą tam przebywać a na to ma wpływ wiele czynników bo chyba sami przyznacie że tanie linie wożą w większości Polaków i również turystów do Polski co jest plusem Ale to chyba stanowi mały odsetek pasażerów Pozdrawiam
gość_840bb 2016-01-24 10:30   
gość_840bb - Profil gość_840bb
Lufthansa nie utrzymuje 3xdziennie FRA-KTW z powodu fanaberii tylko dlatego, że ma tysiące klientów korporacyjnych na Śląsku oraz w Ostrawie i północnych Czechach. Pyrzowice są solą w oku Krakowianów, ponieważ gdyby nie to "lotnisko pod Siewierzem" mogliby spoglądać w kierunku 10 mln pasażerów na swoim lotnisku :)
gość_d41e2 2016-01-23 23:19   
gość_d41e2 - Profil gość_d41e2
Oj Panowie. Katowice Was jeszcze zaskoczą.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama