LOT stara się o współpracę z ANA

LOT stara się o współpracę z ANA LOT uruchomił wczoraj (13.1) połączenie do Tokio-Narita. Jedyne bezpośrednie loty z Polski do Japonii nie są jednak objęte porozumieniem code-share pomiędzy LOT-em a All Nippon Airways (ANA) - pomimo tego, że obydwie linie są członkami sojuszu Star Alliance. Takie porozumienie umożliwiłoby liniom nie tylko lepszą sprzedaż biletów na bezpośrednią trasę. Niewykluczone,...
14/01/2016 15:10   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_914d7 2016-01-17 02:33   
gość_914d7 - Profil gość_914d7
To napewno juz jest sprawa sadowa jesli chodzi o "anty konkurencyjne" umowy czy dzialanie Lufthansy. To jest "blokowanie" konkurencji i w Unii to jest NIE LEGANIE!
Problem jest ze dzieki LH, kazdy polski pasazer na tym straci.
gość_7fb5f 2016-01-16 18:16   
gość_7fb5f - Profil gość_7fb5f
I znowu antyrzeczowy hejt lufthansowy. Sposob naliczania punktow ustala kazdy sam, nawet Swiss czy Adria. Niemozliwosc placenia milami za oplaty lotniskowe dotyczy uzytkownikow z PL, za co odpowiada Locik. A z kim pasazerowie lataja, to juz wolny wybor. Czy NH czy LO czy LH kazdy dba o wlasny interes, a jesli nie umoe sie porozumiec z partnerami, to juz inna sprawa. Znowu retoryka oblezonej twierdzy...
smok1 2016-01-16 16:56   
smok1 - Profil smok1
@gość_9c46b - w tym co piszesz to LOT zbiera właśnie plon wieloletniego budowania WLL. Wpuszczenie Lufy na każde lotnisko w kraju to zasługa traktowania pasażera niewarszawskiego z buta: masakrycznie długie czasy przesiadek w Warszawie, niewygodne godziny odlotów z regionów, wysokie ceny z regionów, brak promocji spoza Warszawy (vide ostatnio licytacja) czy wreszcie przez długi czas de facto wyłączenie regionów z Szalonej Środy (a kiedy je już włączono często Lotowska cena w SS była taka, jak regularna w Lufie). Oczywiście do tego dochodziła retoryka budowania hubu w Warszawie, ale co to za hub do którego najwygodniej było... dojechać pociągiem? Powstała próżnia, którą skutecznie wypełnili Niemcy. Fakt, od pewnego czasu widać wyraźnie poprawę w działaniu LO, jednak wciąż jest wiele do zrobienia. NRT z KRK z 20h oczekiwania w WAW to jakaś kpina - a tak często wyglądało to "Tokio od 1999 zł". Chcąc spędzić w WAW 2h trzeba było już wydać 2800PLN podczas gdy wygodne przesiadki w LH można było kupić za 2500 (i to na HND a nie NRT).
Psychodelik 2016-01-16 15:14   
Psychodelik - Profil Psychodelik
To jakie standardy wyznacza obecnie Lufthansa dla PLL LOT i to, jak narzuca zbieranie mil w pseudo programie Miles and More to jakiś słaby żart. Niech Helga z wąsami idzie sobie narzucać zasady innym pupilkom niemieckiej dyktatury lotniczej.
gość_914d7 2016-01-16 12:22   
gość_914d7 - Profil gość_914d7
To co Lufthansa robi jest anty konkurencyjne. LOT powinien podac LH do KE za to.

Wieksze pytanie jest, czy PLL LOT powinien pozostac w Star Alliance, bo z tego nic dobre nie ma!
gość_9c46b 2016-01-16 00:18   
gość_9c46b - Profil gość_9c46b
Tylko jaki interes ma w tej umowie ANA?
LOT - OK zyska np. krajówki japońskie; natomiast ANA co zyska...
połączenie do Szczecina z przesiadką w Warszawie. Wszystkie inne regiony ma w ofercie LH.
Pasażerowie lecący z Warszawy wybiorą bezpośrednie połączenie LOT, tak więc ANA nic nie zyska, natomiast z "regionów", mają codziennie po kilka lotów LH/ANA, z przesiadką (którą też mieliby w Warszawie) i do tego krajówkami japońskimi i największym atutem LH/ANA - w Tokio lądujesz na lotnisku Haneda, a nie Narita. ANA zyskuje, nawet jak paxy z regionów nie polecą jej samolotem, bo ma udział w zyskach wynikających z umowy Joint Venture.
Konkurencja z regionów też jest - GDN i KRK Finnair/JAL i ich JV. Dla ANA to jest największa konkurencja i dla tego będzie trzymała się cioci Lufy.
mietek 2016-01-15 10:22   
mietek - Profil mietek
To jest raczej kwestia tego jak ANA do tego podejdzie i czym grozi jej LH. Przecież LH nie może pójść na noże z ANA, bo oni też mają inne możliwości w ramach sojuszu: SAS i na przykład LO. A LH na pewno zależy na CS w Japonii i regionie, bo sami wszędzie nie mogą latać.
Affinitor 2016-01-15 00:17   
Affinitor - Profil Affinitor
piorun: ale to jeszcze zależy co blokuje, bo jak Lot blokuje wejście TK do Krakowa to juz nie jest ok. :)))
piorun 2016-01-14 22:51   
piorun - Profil piorun
Jeśli LOT blokuje to jest OK , a gdy LOT jest blokowany to jest żle. Albo niech nie będzie możliwości żadnej blokady nikogo przez nikogo, tylko zdrowa konkurencja i ekonomia, albo niech każdy za wszelką cenę blokuje drugiego, aby się pozbyć konkurencji. Pierwsze rozwiązanie uważam za korzystniejsze.
gość_6456a 2016-01-14 17:52   
gość_6456a - Profil gość_6456a
Mam propozycje! Wszyscy pasażerowie lecący z Polski do Japonii powinni lecieć przez Niemcy a B787 powinny być wyleasingowane przez biura podroży
gość_6456a 2016-01-14 17:40   
gość_6456a - Profil gość_6456a
To w takiej sytuacji ja bym pozbył się samolotów B787 z floty PLL LOT i zawiesił połączenie do Tokio, jeśli się nie zgodzi na współpracę z ANA- Lufthansa
gość_0e6a7 2016-01-14 16:43   
gość_0e6a7 - Profil gość_0e6a7
Nie po raz pierwszy Niemcy blokują rozwój Polski.
edeq 2016-01-14 15:59   
edeq - Profil edeq
to trochę uogólnienie, jednak rozdającym karty jest zdecydowanie LH. Stąd ona może podpisywać JV, mieć lepsze CSy w ramach sojuszu, ale jak LO chce coś np właśnie z ANA to LH stara sie to zablokować.
Nie rozumiem tego zdanaia z AIRCHINA , EVA - temat znany od jakiegoś czasu, jednak BKK nie uważam za dobry kierunek
gość_2c5cc 2016-01-14 15:51   
gość_2c5cc - Profil gość_2c5cc
Nie rozumiem po co dalej Lot pozostaje w SA. Przecież to logiczne, że dominująca linia w sojuszu, którą jest LH będzie chciała zaszkodzić Lotowi bo ten zaczyna stanowić dla niej konkurencję. Dla Niemca nie jest sporym problem lot z Frankfurtu do Warszawy. Oczywiście Lot w obecnej sytuacji nie jest zagrożeniem, ale ekspansja i poszerzanie floty może zwiększyć jego pozycję. Innym słowy LH chce żeby Lot był małym nieznaczącym przewoźnikiem. Skoro Lot się nie dogaduje w obrębie SA to trzeba zmienić sojusz, proponuję np. OW.
usuniety 2016-01-14 15:44   
usuniety - Profil usuniety
edeq, LH może dużo w SA, ale nie jest tak, że LH to SA, choć według moich źródeł niedługo LOT nie będzie miał podobną sytuację z Air China jak z ANA. Na razie chyba dobrze się układa z EVA Air. Podobno EVA miała dowozić dowozić pasażerów do Bangkoku na loty LOT, co dawałoby pasażerów w biznesie, ale jak wiemy prawdopodobnie BKK będzie przełożony.
edeq 2016-01-14 15:31   
edeq - Profil edeq
porozumienie LOT z TK - świetna sprawa, ale na ten moment nic nie wniosła. LH = SA. LH będzie blokować każdy ruch na który ma wpływ. LO kombinuje jak może poza SA i bardzo dobrze. Na ten moment SA nic nie daje dla LO, ale lepszy będzie OW czy ST ?Gdyby odpowiedź była taka prosta to zostałbym prezesem LO :D
gość_38a38 2016-01-14 15:29   
gość_38a38 - Profil gość_38a38
Niemiecka okupacja jak widzę także w dziedzinie lotnictwa... gdyby LOT był w SkyTeam, na pewno wyniknęloby z tego więcej dobrego, może nawet jakaś daleka linia lotnicza by się do nas wybrała.
usuniety 2016-01-14 15:27   
usuniety - Profil usuniety
O tym sprzeciwie Lufthansy wiadomo było od dłuższego czasu, dlatego właśnie LOT współpracuje z JAL w temacie cargo a nie z ANA.
Porozumienie ANA z LH to jedna sprawa, do tego doszło też porozumienie LOTu z Turkish, o czym się w LH pamięta.
gość_1d56d 2016-01-14 15:23   
gość_1d56d - Profil gość_1d56d
Już dawno LOT powinien zmienić alians. Lufthansa od wielu, wielu lat podcina skrzydła naszemu przewoźnikowi!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy