Będzie nowa linia w Krakowie. Air France?

Będzie nowa linia w Krakowie. Air France? Pamuła zapowiedział, że w tym roku loty z Krakowa rozpoczną co najmniej cztery nowe linie - trzy już zapowiedziały połączenia. Iberia poleci sezonowo do Madrytu, Aegean Airlines - do Aten, a SAS - do Kopenhagi. Czwarta z nowych linii na razie jest tajemnicą, ale już w najbliższy wtorek ma nastąpić ogłoszenie trasy. Według prezesa krakowskiego lotniska tego samego...
09/01/2016 16:57   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
marcowy 2016-01-19 09:14   
marcowy - Profil marcowy
Kelo, dzięki za link do forum, trochę mi to wyjaśniło kwestie z powstawaniem terminala w KRK. Zauważyłem jednak że wiele osób ma podobne zdanie na temat airside jak ja. Całe szczęście że byłem w niedziele około 9 rano kiedy terminal był praktycznie pusty bo jakbym trafił o takiej porze jak były robione zdjęcia to do dzisiaj byłbym w szoku :) Tak czy inaczej trzyma kciuki za szybkie i sprawne zakończenie całej inwestycji.
gość_0869f 2016-01-18 22:44   
gość_0869f - Profil gość_0869f
Faktem jest, że szaro jest bardzo. Za bardzo :(
A co do linii lotniczych... Nie wiem, kto ujawni się pierwszy, ale oprócz Air France ma być i Aer Lingus w KRK.
Fly Dubai możliwy, aczkolwiek mocno niepewny. Niemniej jednak ta chwila jest tak czy inaczej pewnie coraz bliżej.
gość_eeacb 2016-01-18 21:51   
gość_eeacb - Profil gość_eeacb
A dlacEgo właściwie jest ciasne ? Pytam ponieważ nie zauważyłem takiej dyskusji
Kelo 2016-01-18 16:32   
Kelo - Profil Kelo
Dlaczego ciasno a nie inaczej było wałkowane tyle razy, że już nie będziemy debatować. Jak mówisz tutaj przy projektowaniu brano pod uwagę liczby i jeszcze raz liczby i traktowano człowieka jako taką "cyfrę do obsłużenia" wycisnąć 120% przepustowości i nic nie zrobisz. Można też się bronić, że to nie jest lotnisko przesiadkowe gdzie się spędza dużo czasu to nie projektowano takich szerokich przestrzeni, ale to naciągana obrona :D. Wieże są tak ogromne, bo od nich odchodzić będą docelowo po 2 rękawy, a nie po 1 jak w GDN,WRO (gdzie więcej sztuk a cieniutkie) Projektowane na kod E xD :D, żeby 2 cycki pod 747 podpinać, bo przez jeden rękaw to się długo do jumbo wchodzi :P Affinitor: łap link do forum na 2 stronach kolejnych fotorelacja z oczu paxa wylatującego i przylatującego, tam chodzi o te oszklone pomieszczenia zobacz link
marcowy 2016-01-18 15:26   
marcowy - Profil marcowy
hmm, chyba powinienem napisać szerokości :)
marcowy 2016-01-18 15:25   
marcowy - Profil marcowy
każde dwa gejty ma swoją poczekalnię - wygląda to mniej więcej tak że wzdłuż hali odlotów masz korytarz z którego wchodzisz do tych poczekalni - jest ich chyba z 5. Zajmują one tak mniej więcej z 3/4 głębokości całej hali.
Affinitor 2016-01-18 15:20   
Affinitor - Profil Affinitor
Moze jakies słowo wyjaśnienia czym sa te boxy, bo nie bardzo moge zrozumieć jak to wyglada, a ze do Krakowa na razie sie nie wybieram.... :)
marcowy 2016-01-18 14:59   
marcowy - Profil marcowy
ha, ha każde lotnisko odwiedzam z przyjemnością nawet namiot w Lubece :)))) ale wracając do meritum: Kelo: nie podoba mi się - i to bardzo - sposób rozwiązania budynku wewnątrz. te nieszczęsne boxy przy gejtach powodują że po wyjściu z sklepu ( przez który muszę przejść po opuszczenia kontroli bezpieczeństwa ) napotykam się na gąszcz ścian dzielących cały terminal. Na pewno byłeś w WRO i GDN, tam po przejściu do hali odlotów masz widok na caly budynek, od razu czujesz skalę inwestycji. Po drugie: wieże do rękawów, ich gabaryty zasłaniają cała płyte. nie wiem w czym dokładnie tkwi różnica ale na ww lotniskach nie masz problemu z ogarnięciem wzrokiem całej płyty, w KRK widzisz tylko trochę betonu wciśniętego pomiędzy wielkie wieże. Po trzecie: w srodku nie ma kompletnie nic na czym można z przyjemnością zatrzymać wzrok, wszystko podporządkowane totalnej ekonomii: wszędzie takie same krzesełka ( tu kłania się WRO jak mozna urozmaicić tą strefę ), paskudne kolory - wszystko jest szare, szare i jeszcze raz szare - zapraszam do GDN w tym momencie :). Brak jakiejkolwiek gastronomii w środku !!!!! ale ok, tu akurat możecie jeszcze się wykazać, tak jak piszesz budynek nie jest jeszcze skończony. Co prawda miałem lot krajowy ale w strefie non schengen też nic nie zauważyłem ale ok tam nie byłem. Powiem szczerze o wiele bardziej podobał mi się stary schengenowski terminal.
Kelo 2016-01-18 14:22   
Kelo - Profil Kelo
to ja pierwszy zaczną dziobać: marcowy zaczynasz wypowiedz, że miałeś przyjemność gościć na tym lotnisku, natomiast z dalszej części wypowiedzi to nie wynika :D Więcej jak 1/3 nie jest otwarta, bo oprócz tej starej części jeszcze dobudówka która je łączyć ma, a przestrzeni jak na pomorzu mieć nie będziesz, bo tam przy mniej więcej tej samej wielkości budynku przepustowość 5mln (do 7 stary terminal podnosi o którym sie zapomina) a tu 8, czyli musi być gęściej napchane wszystko !
usuniety 2016-01-18 14:08   
usuniety - Profil usuniety
@marcowy, uwazaj na taka krytyke, bo Krakusy Cie zadziobia. Mi sie zdarzylo napisac praktycznie to samo co Ty na jednym z forow i krytyka pod moim adresem liczyla trzy strony forum.
marcowy 2016-01-18 12:18   
marcowy - Profil marcowy
W ostatni weekend miałem przyjemność gościć na lotnisku w Krakowie. ponieważ ostatnia moja wizyta miała miejsce jeszcze na starym terminalu więc byłem bardzo ciekawy jakie wrażenie zrobi nowy budynek. No i... jak dla mnie, gigantyczne rozczarowanie. Wiem, że jeszcze nieskończony, tak na oko 1/3 hali odlotów nie uruchomiona, ale to co zastałem.... hala odlotów jest dla mnie po prostu brzydka , bezosobowa, szara, po prostu totalnie nijaka. I jeszcze te boxy przy gejtach. Kto teraz tak buduje ????? Złego słowa nie powiem o ergonomii i praktyczności - poza tymi nieszczęsnymi boxami które powodują że wielki budynek na zewnątrz zrobił się klaustrofobicznie mały w środku. Jak dla mnie szkoda straconej szansy zbudowania czegoś naprawdę fajnego - WRO i GDN daleko z przodu.
gość_04d69 2016-01-15 00:25   
gość_04d69 - Profil gość_04d69
21.01.1976 AF mial pierwszy lot concordem, o to chodzi?
gość_a9d84 2016-01-14 17:28   
gość_a9d84 - Profil gość_a9d84
Każda osoba zorientowana w temacie (mająca wiedzę, pojęcie oraz choćby szczyptę informacji ze świata lotniczego a nie tylko z forum) wie dokładnie, że to AF uruchamia loty z KRK. Przesunięcie daty wynika z prośby AF wystosowanej do KRK, która otwiera połączenie (a nie PORT!). Powód przesunięcia ogłoszenia tego kierunku jest dość błahy... AF chce ogłosić ten kierunek wraz z innymi, które otwiera z innych portów rzecz jasna ale chce połączyć ten komunikat z ważną datą dla AF (znawcy wiedzą o co chodzi). Włodarze KRK ustosunkowali się do prośby i pozostawili ogłoszenie kierunku AF, zgodnie z prośbą. Co do wypowiedzi w tym wątku mogę potwierdzić, że to nie ostatni, w tym narodowy przewoźnik, który w tym roku otworzy połączenie do KRK, ale kolejni przewoźnicy nie będą już marką wielkości AF. Nie przeszkadza że EZY i FR latają do Paryża, AF traktuje to połączenie wyłącznie jako dowóz do hubu w CDG. Tak na marginesie, choć to prestiżowe byłoby wydarzenie, gdyby z KRK zaczął latać jakiś szeroki kadłub np do Jackowa bądź NY, ale zważcie na to, że większość dotychczasowych narodowych przewoźników w pewnym stopniu straciłaby rynek i posypałyby się ograniczenia i cięcia. Stąd życzę KTW i RZE szerokiego kadłuba, wtedy o rozwoju swoich portów będą mogli pomarzyć... Jak działa efekt dużego przewoźnika na małym lotnisku daje przykład "efektu Ryanaira" w WMI.
Kelo 2016-01-13 21:09   
Kelo - Profil Kelo
gość_1e11c: ale buractwo wyszło, przyszedł hejtować w jednym artykule potem w drugim :D. Głupie komentarze to zamieszcza tutaj tylko twoja osoba (zwrot grzecznościowy dla prostactwa celowo z małej litery ^^). W każdym jest trochu hazardzisty i goście i użytkownicy obstawiali w dziesiątkach komentarzy zlokalizowanie bazy WIZZ, tak teraz nowego przewoźnika dla lotniska, nic w tym dziwnego ! Jedni na jakiś konkretnych przesłankach inni co by sobie życzyli i o to chodzi coś się dzieje :)
gość_1e11c 2016-01-13 19:17   
gość_1e11c - Profil gość_1e11c
A nich lata co chce - nie rozumiem głupich komentarzy typu a może Af a może ElAl a może Quatar znawcy i marzyciele tego portalu wszystko wiedza najlepiej a zwłaszcza to jak objawia się ich naiwność, że Wszyscy chcą latać do KRK i tylko do KRK. !!!
Straszne !!!
gość_261a1 2016-01-13 07:54   
gość_261a1 - Profil gość_261a1
A ja mam propozycję, by narazie usunąć ten artykuł z portalu. Skoro linia się nie ujawnia, po co nakręcać tu kolejna spiralę domysłów i kłótni domorosłych "znawców" lotnictwa? Chyba, że chodzi o hollywoodzkie podejście na zasadzie "nie ważne jak mówi, ważne, że się mówi" czyli innymi słowy: tydzień bez peanów w kierunku Krakowa tygodniem straconym.
Miło by było po prostu, żeby pasażer.com był portalem faktów i analiz a nie portalem domysłów tudzież forum dla pobożnych życzeń.
Czy mógłbym prosić redakcje o ustosunkowanie się do tej prośby???
gość_0bc98 2016-01-13 01:14   
gość_0bc98 - Profil gość_0bc98
Tygrysek2: Będzie zaskoczenie, czyli rozumiem że AF nie obstawiasz?
Affinitor 2016-01-12 23:31   
Affinitor - Profil Affinitor
gosc_2a223: nie dziw sie, klientom tanich linii trudno jest zrozumieć politykę linii tradycyjnych, FR przyzwyczaił, ze sie wozi p2p, nawet jesli daleko od celu podrozy, kwestie hubów, przesiadek sa im obce, no moze poza Lufa. ;)
gość_2a223 2016-01-12 21:48   
gość_2a223 - Profil gość_2a223
Polaczenie do CDG, pełni zupelnie inna role niz polaczenia EZY czy FR. Tutaj licza sie transfery via CDG a nie p2p. Nie przypadkowo po niecalym roku obecnosci KLM zwieksza dwukrotnie oferowanie z KRK do AMS. Po doswiadczeniach KL, AF chce wejsc jak najszybciej do KRK.
Kelo 2016-01-12 21:16   
Kelo - Profil Kelo
Co będzie to będzie, najlepiej jakby nie dublowało połączeń już istniejących
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy