Qatar Airways: Airbus A330 poleci do Warszawy

Qatar Airways: Airbus A330 poleci do Warszawy Połączenie będzie wykonywane według poniższego rozkładu (czasy lokalne):Doha 8:05 - 13:15 Warszawa (1-3-5-7)Warszawa 18:05 - 0:50+1 Doha (1-3-5-7) Doha 1:15 - 6:15 Warszawa (-2-4-6-)Warszawa 10:50 - 17:35 Doha (-2-4-6-)Nowy typ samolotu został już wprowadzony do systemu rezerwacyjnego przewoźnika, z którego wynika, że będzie obsługiwał loty do 29...
27/12/2015 18:24   
gość_11ba5
gość_11ba5 - Profil gość_11ba5
gość_96003 2015-12-31 17:41   
gość_96003 - Profil gość_96003
taka ciekawostka odnośnie Qatar Airways: od stycznia 2016 zmieniają konfigurację swoich B777, w klasie ekonomicznej nie będzie już układu 3-3-3 w rzędzie a 3-4-3, coraz mniej już linii oferuje 3-3-3 w Y w 777....
gość_01a1e 2015-12-31 12:54   
gość_01a1e - Profil gość_01a1e
W systemie jest już zmienione i A330-200 jest też w listopadzie i grudniu 2016. Wychodzi na to, że zmiana jest na stałe.
marcowy 2015-12-31 10:27   
marcowy - Profil marcowy
kidloco: był taki układ 2-4-3 w 747 ??? kurde, nie wiedziałem> ale co tam, czeka nas A380 w układzie 3-5-3 :) Wszystkiego Najlepszego dla pasażera i wszystkich forumowiczów w nadchodzącym Nowym Roku. Przede wszytskim życzę nam wszystkim żeby linie lotnicze przestały traktować Economy Premium jak dojarkę do kasy i zeszły z cenami trochę na ziemię :) Bo na powrót sensownych Economy chyba nie już szans.
kitsune 2015-12-31 04:57   
kitsune - Profil kitsune
@kidloco - dzięki za przypomnienie dawnych rozkładów foteli i dzięki za wyjaśnienie, że 3-3-3 to zasługa IFE, sam zastanawiałem się skąd to odejście od wygodnego układu 2-5-2.
@marcowy - Kiedyś miałem wątpliwą przyjemność lecieć A330 w układzie 3-3-3, to był rejs AirAsia X. Całe szczęście oba rejsy miały wypełnienie na poziomie 30% inaczej nie byłoby ciekawie, szczególnie dla pasażerów siedzących przy oknie - wydawało się że fotele są wciśnięte we wnękę kadłuba. Wszyscy ci, którzy tak wzdychają do szerokich kadłubów w Warszawie powinni przetestować A330 w tej konfiguracji.
kidloco 2015-12-30 21:13   
kidloco - Profil kidloco
@marcowy - 2-5-2 lub 2-4-3 było kiedyś standardem, dopóki pod fotelami nie zaczęto instalować skrzynek do IFE, które zwykle zasilają po trzy fotele i stąd odejście od tego - zdecydowanie lepszego - układu na rzecz 3-3-3, które jest dużo gorsze - wszystkie miejsca pod oknami są o dwa od korytarza, a ludzie w długie trasy najczęściej latają w parach (wieloletnie badania rynku). W układzie 2-5-2 tylko jeden rząd, środkowy, był o dwa miejsca od korytarza, w dodatku zwykle to w nim zostawiano wolne miejsca, jeśli takowe były, a przypadki, by pojedynczy pasażerowie akurat tam dostawali miejsce praktycznie się nie zdarzały. 2-5-2 miały standardowo DC-10/MD-11,L-1011 i początkowo B777, dopóki nie zaczęto instalować IFE. A B747 debiutował z 2-4-3, dopóki nie zaczęto zagęszczać klasy turystycznej (zresztą DC10 i L-1011 też najpierw były konfigurowane 2-4-2, jak dziś A330/A340).
Affinitor 2015-12-30 19:30   
Affinitor - Profil Affinitor
BA850: jesli samolot ma sporo pustych miejsc to na ogol nie ma problemu w każdej konfiguracji... :)))
adam7691: a jesli lecisz 767 lub 777 to juz Ci tego miejsca wystarcza?....
adam7691 2015-12-30 17:45   
adam7691 - Profil adam7691
mogę się zgodzić, że dla niektórych szeroki kadłub to prestiż (nic więcej)

jestem raczej przeciętnych rozmiarów i dla mnie miejsca w 737 nawet w dłuższym locie wystarcza (pod warunkiem, że obok nie siedzi ktoś kto powinien wykupić dwa miejsca, a niestety w USA tak się zdarza)
gość_889e4 2015-12-30 16:32   
gość_889e4 - Profil gość_889e4
DC-10 miał standardowy układ siedzeń 2-5-2.
BA850 2015-12-30 15:49   
BA850 - Profil BA850
@marcowy - 2-5-2 w 772 jest fajny, bo - jest dużo podwójnych miejsc i dużo 5-tek dla rodzin... no ale być samotnie podróżującym pasażerem w środkowym siedzeniu w 5-ce to nei przyjmność... z drugiej strony - jeśli obłożenie jest powiedzmy 90%, to większość środkowych miejsc jest pusta... więc de fact dla pasażerów to dość wygodny układ. problem jest, gdy samolot jest pełny.
marcowy 2015-12-30 15:05   
marcowy - Profil marcowy
albo A333 który lata w jakimś czarterze ( Air Europa ? ) w układzie 3-3-3
marcowy 2015-12-30 15:02   
marcowy - Profil marcowy
kidloco: a co powiesz na niektóre 772 w united z układem 2-5-2 - to jest dopiero masakra> niby 9 miejsc w rzędzie ale za wybór układu należy się komuś Oskar :)
kidloco 2015-12-30 13:47   
kidloco - Profil kidloco
@adam7691 - loty ponad 3 godziny wąskokadłubowym samolotem to męczarnia, ale chyba wyłącznie z psychologii to chyba wynika, klaustrofobicznie jest po prostu. W odniesieniu do polskich kompleksów - no, faktycznie, o znaczeniu danego lotniska decyduje ilość połączeń międzykontynentalnych, a te zwykle realizuje się szerokokadłubowymi samolotami. Dla miłośników awiacji zawsze to miłe, jak mogą sobie na własnym macierzystym lotnisku pooglądać szerszą gamę samolotów, niż tylko "commutery" i B737 i A320. Dla ludzi latających dużo i daleko wybór z Okęcia ma znaczenie - jeśli mogę lecieć do Azji przez Dohę w klasie turystycznej A330, gdzie jest ustawienie foteli 2-4-2, to zawsze wybiorę to niż 3-4-3 w B777 czy koszmarne, skandalicznie wąski 3-3-3 w B787. W Ameryce na lotach transkontynentalnych w ostatnich latach przestano latać szerokokadłubowymi, wprowadzając na te trasy B737 i jest to absolutny koszmar. Ludzie strasznie narzekają. Zaliczyłem niedawno EWR-SFO-EWR w B737 i to jest upiorna podróż.
gość_a30ab 2015-12-30 11:55   
gość_a30ab - Profil gość_a30ab
@79ac3 To jest bardzo dobry okres na szeroki kadłub i widzę, aż 3 argumentu przemawiające za tym.
1) ŚDM gdzie przybędzie młodzież z całego świata;
2) sezon wakacyjny i Polscy rozlatują się po całym świecie w celu odwiedzenia sowich rodzin i znajomych oraz odwrotnie;
3) ten jest chyba najważniejszy; mamy w Polsce lato i tysiące turystów z całego świata przylatują do Polski aby odkryć nowy, piękny kraj; w poprzednie lato sam się zdziwiłem ile osób z USA, Australii, Azji, RPA i wielu innych przeróżnych zakątków świata spotkałem w całej Polsce; warto dodać, że ci turyści z daleka zazwyczaj przylatują do Polski na 2 tygodnie aby zobaczyć wszystkie większe atrakcje naszego kraju, od gór po wybrzeże.
gość_79ac3 2015-12-30 09:52   
gość_79ac3 - Profil gość_79ac3
Pytanie, czy okres od 1 lipca do końca października jest dobry na testowanie load factora na szeroki kadłub z WAW. QR wozi paxów z Polski głównie do Azji, a to raczej nienajlepszy okres na podróż tamże.
kitsune 2015-12-30 02:06   
kitsune - Profil kitsune
adam7691: Są osoby, które twierdzą, że szerokie kadłuby to większa ilość miejsca dla pasażera, co nie zostało jednak udowodnione. Można za to przyjąć, że w Europie Środkowo-Wschodniej szerokie kadłuby to szersze łechtanie ego co poniektórych pasażerów.
gość_79b94 2015-12-29 22:29   
gość_79b94 - Profil gość_79b94
jakby nie patrzeć to sukces WAW, jedyne lotnisko w europie wschodniej do którego lata QR na szerokim kadłubie (nie biorę pod uwagę Rosji). BUD, BEG, ZAG, SOF na A320, chociaż do ZAG będą latać już nie 7 a 10 razy tygodniowo. Warto zauważyć, że nie latają jeszcze do PRG ale to pewnie kwestia czasu, jak uruchomią tą trasę
gość_bd406 2015-12-29 21:20   
gość_bd406 - Profil gość_bd406
do gość _4b296 śmieszno ci z krk to przelicz sobie ilość pasażerów do liczby mieszkańców ,to trochę ci minka zrzednie,jaka jest warszawka cienka,a w końcu jest stolicą a z krk nie latają szerokie
adam7691 2015-12-29 17:36   
adam7691 - Profil adam7691
i więcej chętnych do tych kibelków, co powoduje czasem że odstać trzeba ładnych kilka minut
Affinitor 2015-12-29 14:07   
Affinitor - Profil Affinitor
Fuckt, o kibelkach nie pomyślałem.... :)
marcowy 2015-12-29 13:57   
marcowy - Profil marcowy
no i więcej kibelków :)
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama