Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b9a97: Mi bardziej chodziło, że fenomeny typu Atlanta powodowane są obecnością największego/ lub największych graczy lotniczych danego kraju, którzy niekoniecznie siedzą w stolicy. Nie wszędzie stolica jest największa bądź wytwarza najwięcej PKB (patrzeć kraje federalne USA, gdzie Waszyngton to jedno z wielu miast niekoniecznie naj naj pod jakimś względem czy właśnie Niemcy) z drugiej strony mamy liczniejszą grupę Warszawa/Praga/Paryż/Londyn/Moskwa itp itd gdzie mamy Stolica potem długo nic :D Dokładanie maszyn do regionów przez LOT do lotów p2p o czym piszesz to wyobrażam sobie, gdyby był dużą (niemieszczącą się na Okęciu linią) z dobrymi finansami, gdzie mogą sobie pozwolić ewentualnie na sprawdzanie potencjału danego kierunku i rentowności z jakiegoś portu (wiedząc że może przynosić kiepski zysk)
gość_b9a97, hahaahah, dobre! LOT by podzielił los EuroLotu..
gość_b9a97
2015-12-31 12:23
Kelo, nie musi tworzyć drugiego hubu na którymś lotnisku regionalnym. Po prostu zbazować z jedną maszynę na dwóch, trzech czy z czterech lotniskach (np. KRK i GDN, WRO i POZ) i otworzyć z nich ze 4-5 połączeń. W zupełnošci starczy.
adam7691
2015-12-31 10:57
piorun: a co dla Ciebie jest lotem międzynarodowym, chcąc odnosić USA do Europy każdy lot poza granice stanu powinieneś traktować jako lot miedzynarodowy
piorun: Stolica mieć nie musi być największym lotniskiem ale pod warunkiem, że gruba "latająca" ryba w danym kraju (patrz LOT) musi gdzieś klapnąć w regionie i zrobić hub. Jeśli tego nie zrobi i koncentruje się na rynku stołecznym ( samo WAW lub kiedyś WAW/WMI) będzie druga Anglia - Manchester regionalny jest 4x mniejszy od Heathrow i 2x od Gatwick (i nie licze tu low costowych LTN otaczajacych Londyn itd) Raczej wydaje mi się, że ten drugi scenariusz się u nas zapowiada nie wiem jak uważacie?
Mnie jeszcze jedno zastanawia, ilość połączeń międzynarodowych jest mniejsza od WAW a porównywalna z KRK,chyba mln pax. pochodzą z ruchu krajowego.także okazuje się , że nie zawsze stolica czy największe aglomeracje w danym kraju muszą mieć największe porty,podobnie jest w Niemczech.
gość_6e5ab
2015-12-30 22:06
Aglomeracja NYC (LGA,JFK i EWR) maja ograniczenia czasowe JFK, LGA-brak miejsc przy rekawach. ORD w Chicago brak rekawow na terminalach krajowych i do niedawna ograniczenia Urzedu Lotniczego pod wzgledem ilosci operacji lotniczych, dlatego ATL jest nr.1
haile_cracovia
2015-12-30 12:38
Jest na wiki zestawienie ze zsumowanymi pasażerami wszystkich lotnisk dla poszczególnych aglomeracji USA i Atlantę wyprzedza tylko Nowy Jork.
lmajchrowski: wg wikipedia Atlanta to szóste miasto miasto w USA i 15 na świecie pod wzgęldem produktu miejskiego brutto oraz trzecie miasto w USA wg ilości korporacji z listy Fortune 500. Więc nie mają tak źle biorąc pod uwagę lokalizacją gdzieś tam na środkowym zadupiu :)
lmajchrowski
2015-12-30 03:00
haile_cracovia: Niewatpliwie hub delty wybirajac w wyszukiwarkach loty z Chicago np. do LAX delta proponuje lot z przesiadka w ATL to samo jest do San Diego czy innych miast. Jesli chodzi o potezny ruch biznesowy to porownujac Atlante do takich miast jak Chicago czy New York to ATL wypada naprawde slabo. New York czy Chicago to sa miasta stworzone wlasnie do biznesu a nie ATL zauwaz ze nawet Boeing ma w Chicago swoja siedzibe a samoloty produkuje kilka tysiecy kilometrow dalej. Nie wspominajac juz o takich jak Walgreens, State Farm, allstate, kraft foods, Mc Donalds, Motorola i wielu wilelu innych. Co nie zmienia faktu ze sa pierwsi i to wielkie wyroznienie.
gość_b9c27
2015-12-29 20:22
Dobrze, że Wizz Air pozostał na Okęciu, a nie przeniósł się do Modlina, bo (wiedząc, że Polacy latają najczęściej low-costem) mogłoby być nie za fajnie.
Myślę, że głównie hub Delty ma tutaj wpływ. NYC ma de facto 3 lotniska, Chicago 2, choć głównie ORD, Midway ma "tylko" około 18 mln ale już na przykład LA ma głównie LAX. Sa tam co prawda mniejsze lotniska w Orange County itp ale tutaj nie ma wymówek:)
haile_cracovia
2015-12-28 10:51
@lmajchrowski
przede wszystkim dlatego że:
1. hub Delty
2. potężny ruch biznesowy. Coca Cola, CNN, UPS, branża biotechnologiczna i IT.
Lmajchrowski: a czy wiesz ile ludności ma Atlanta ? 420 000 :) aglomeracja ma 5 mln ale to i tak jest niewiele w porównaniu z aglomeracjami NYC - 18 mln, LA 15 mln. Atlanta jest fenomenem jedynym w swoim rodzaju.
gość_103b8
2015-12-27 18:45
My Polacy powinniśmy się od nich uczyć. W Polsce sens mają tylko lotniska w Warszawie (oba), Krakowie, Katowicach, Wrocławiu , Poznaniu i Gdańsku.
gość_3e642
2015-12-27 17:30
Radom będzie następny... buahahahahaaaaa
lmajchrowski
2015-12-27 16:59
Powod takiego stanu rzeczy jest bradzo prosty nie ma tak innych lotnisk. W takich aglomeracjach jak New York, Chicago czy LA jest przynajmniej dwa lub kilka lotnisk i z tego powod ATL airport jest na pierwszym miejscu.