Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b1d09
2016-01-29 17:02
Chyba już wycofali na dobre, właśnie zniknęły loty marcowe, na ich stronie nawet już nie można wybrać Łodzi jako lotniska początkowego
Affinitor: Moim zdaniem Łódź przegapiła swoją szansę i przez dumę nie chciała być lotniskiem LCC dla Warszawy. Jak to wyszło to chyba widać. WMI wskoczyło w to miejsce z korzyścią dla Warszawy i północno-schodniej polski. A LCJ cierpi teraz trochę jak KTW z powodu KRK z tą różnicą, że Śląsk to ogromny region i przynajmniej czartery tam latają jak szalone:)
gość_41d01
2015-12-07 02:15
Affinator LCJ ma ponad 90 lat... co nie zmienia faktu że nie ma racji bytu. Modlin ma lepszą lokalizację i politykę i jak widać większy potencjał, czy sie to komuś podoba czy nie. A że 50 lat temu Łódź miała 2 największe lotnisko w kraju... nie rozśmieszajcie mnie, 50 lat temu to jeszcze większości z was na świecie nie było. Co nas obchodzi jak było kiedyś? Teraz jest tak jak jest, czyli LCJ to najmniejsze lotnisko w Polsce, koniec i kropka.
Affinitor
2015-12-06 22:15
Akurat argument o wieku lotniska łódzkiego jest raczej kiepski, bo lotnisko w Modlinie jest raptem 11 lat młodsze. Moze i nie trzeba byłoby otwierać portu lotniczego Warszawa-Ryan, gdyby Łódź była odpowiednio zainteresowana rozwojem swojego lotniska i przyciągnięciem klientów z Mazowsza. Najwyraźniej jednak Łodzi sie nie chciało...
gość_e4dc1
2015-12-06 15:05
@gość_6f4fc jakbyś miał jakieś pojęcie to byś wiedział że łódzkie lotnisko jest jednym z najstarszych w Polsce . Trzeba było nie budować jakiegoś Modlina który płaci dla Rayana drakońskie sumy tylko zainwestować w Łódź
gość_2dd7b
2015-12-06 15:00
gość_6f4fc. Uwielbiam takie "mądrości" :)
LCJ nie chce płacić i nie jest oczkiem w głowie Łodzi. LUZ jest nastawiony na najtansze połączenie emigracyjne, które generują paxy ale nic poza tym. Poza tym LUZ jest też oczkiem w głowie Lublina więc się to wszystko kreci. Jak będzie s17 a LUZ się nie rozwinie do tego czasu to też WAW i WMI zacznie go chłonąć - nie bój nic. RZE przyzwyczaił FR to płacenia monstrualnych stawek to i ma tego efekty. Obiektywnie to każdy chciałby mieć HUBówki generujące mniej pax ale pieniądze i rozwój niż dużo paxów latających za grosze emigracyjnie, do których samorządy dopłacają.
gość_7c000
2015-12-06 14:37
@gość_6f4fc widać, że bladego pojęcia nie masz o tym co piszesz... Łódzkie lotnisko to ofiara silnego lobby centrali - Warszawa. LCJ ma 90 lat, tylko jest cały czas udupiane przez warszawkę, Modlin powstał 3 lata temu...
gość_d67b8
2015-12-06 14:28
Rzeszów istnieje od lat 50-tych a Lublin od 2012 teraz ktos powie że Lublin istniej trzy lata i już obsługuje połowe tego co Rzeszów, nie bójcie sie i Lublin osiagnie podobny pułap i też sie zatrzyma...
gość_251b0
2015-12-06 14:24
gość_6f4fc, zarówno Łódź jak i Rzeszów to dawno już wybudowane lotniska, więc o czym ty piszesz? Raczej Lublin i Modlin to nowe lotniska i jak widać teraz niepotrzebnie namieszały, bo śmiało ich funkcje mogły przejąć Łódź jak i Rzeszów.
gość_c1c30
2015-12-06 14:21
@gość_6f4fc Jak na razie to LUZ ma duuużo mniej paxów niż RZE, więc walisz jak kulą w płot.
gość_d67b8
2015-12-06 14:17
Nie mogę już tego czytać Rzeszów i Lublin to lotniska regionalne i nigdy nie osiągną takiej liczby pasażerów jak KRK, GDN, czy KTW, z prostej przyczyny siły nabywczej. Co do budowy lotniska w Rzeszowie, to lotnisko istnieje od lat 50 i tego czasu obsługuje pasażerów. Pytanie w jaki sposób Świdnik ma wchłonąć Jasionkę? To są dwa osobne twory Lublin obsługuje Lubelskie i pewnie w jakims stopniu troche zachodnią Ukraine. To samo sie tyczy Rzeszowa który ma Podkarpackie i sporo klientów ze Słowacjii oraz Ukrainy. Mam nadzieje że kiedyś sie skończy ta licytacja Lublina z Rzeszowem i obsmarowywanie sie g****m. Tak jestem z Rzeszowa i korzystam z Lotniska w Jasionce bo z prostej przyczyny jest bliżej. Pozdrawiam wszystkich.
gość_6f4fc
2015-12-06 13:47
Łódź sie konczy, tak samo jak Rzeszów. LCJ pochłania Okęcie a RZE Świdnik i niestety ich całkiem wchłoną. Można było to przewidzieć, po co było w ostatnich latach tyle lotnisk budowac w tym wlasnie Rzeszów i Łódź? Ale ok, zbudujmy jeszcze Kielce, Gdynie, Suwałki, Nowy Targ, a może jeszcze Małkinie żeby nie musieli dojezdzac do Modlina bo im za daleko jak łodzianom....
gość_99e2f
2015-12-06 12:48
Jakby byl caloroczny przyplyw gotowki z tych polaczen, juz dawno na tej trasie bylby Ryanair. A tak nie wiadomo czego spodziewano sie po CSA, ktore ma w dodatku wyzsze koszty funkcjonowania niz Ryanair.
gość_d104a
2015-12-06 00:53
Brak rozeznania CSA czy niedogadanie się z LCJ w sprawie realizacji licznych połączeń których brak zmusza mieszkańców centralnej polski do korzystania z lotnisk w ościennych województwach ? również ADRIA mogłaby otworzyć więcej destynacji z LCJ ...
gość_251b0
2015-12-05 23:56
To może proponuję trasę Praga-Katowice-Gdańsk-Katowice-Praga. Gdańszczanie mieliby bliżej w góry z Katowic, prażanie mogliby podskoczyć do Krakowa z Katowic przy okazji albo od razu nad morze a katowiczanie nareszcie mogliby bezpośrednio latać nad morze i razem z krakusami do Pragi ;) Dodam, że wszystkie miasta to bogate rynki więc może LF byłby zadowalający;)
gość_70e6a
2015-12-05 17:11
Seba a latałeś tymi liniami w Listopadzie?
ja tak i za każdym razem w moim rzędzie miałem 2 wolne miejsca i obok też. Przede mną i za mną również a wyplenienie było około 60%. z Edi do Łodzi połowa ludzi została i leciała do Pragi.
Wg Ciebie to jest opłacalność? Nie bardzo...
seba_lodz
2015-12-05 16:24
Nie wydaje mi się, że brak odpowiedniego zainteresowania lotami jest przyczyną zawieszenia. Latałem dość często od momentu uruchomienia tego połączenia i obłożenie lotów wg mnie był b dobre. Nie wiele miejsc pustych było w każdą stronę. Moim zdaniem CSA nadmuchuje sztucznie nieistniejący problem, który ma na celu przysłonienie czegoś innego... Nie mniej jednak brak EDi z LCJ to poważny cios dla łódzkiego lotniska, kierujący go ku kolejnym spadkom i kolejnym krokiem w stronę spekulacji dot. sensu bytu LCJ...
seba_lodz
2015-12-05 16:24
Nie wydaje mi się, że brak odpowiedniego zainteresowania lotami jest przyczyną i zawieszenia. Latałem dość często od momentu uruchomienia tego połączenia i obłożenie lotów wg mnie był b dobre. Nie wiele miejsc pustych było w każdą stronę. Moim zdaniem CSA nadmuchuje sztucznie nieistniejący problem, który ma na celu przysłonienie czegoś innego... Nie mniej jednak brak EDi z LCJ to poważny cios dla łódzkiego lotniska, kierujący go ku kolejnym spadkom i kolejnym krokiem w stronę spekulacji dot. sensu bytu LCJ...
gość_4d70e
2015-12-05 12:26
bez sensu ten kierunek "Praga". Nie dziwię się, że popyt niski bo samochodem z łodzi do Pragi można być w 5-6h. Powinni zbazować jeden samolot w Łodzi i latać do Paryża, czy Barcelony. Gwarantuje, że będzie większe zainteresowanie niż stolicą Czech.
gość_0b484
2015-12-05 11:47
Tego można było się spodziewać. Pewnie już nie wrócą.