Qantas planuje rekordowo długą trasę

Qantas planuje rekordowo długą trasę Bezpośrednie połączenie odbywałoby się już bez międzylądowania w Los Angeles i stało się najdłuższą obsługiwaną trasą na świecie, trwającą w przybliżeniu 19 godzin.Jednak wymagałoby to nowej generacji samolotów, która miałaby się pojawić na początku przyszłej dekady, kiedy to Qantas będzie odświeżać flotę dalekiego zasięgu. - Codziennie ponad 300 naszych...
20/11/2015 14:54   
gość_11ba5
gość_11ba5 - Profil gość_11ba5
demar 2015-11-21 14:47   
demar - Profil demar
Nie tylko Qantas planuje ultra długie trasy non-stop.
Singapore Airlines oficjalnie już zapowiedział powrót w 2018 roku trasy SIN-LAX (7621nm), a także poważnie myśli o SIN-JFK (8287nm) lub SIN-EWR (8285nm).

Nowe modele samolotów na pewno pomagają i można śmiało pobawić się w prognozy. Samoloty o zasięgu ponad 9500nm są już na deskach (czy raczej komputerach) projektantów i inżynierów. Wystarczy wspomnieć A350R (miał mieć jakieś 2-3 godziny lotu więcej niż A350-900ULR), czy właśnie B777-8LX.
Spodziewam się, że trasy SYD-JFK (8646nm) w ciągu 5 lat nie zobaczymy, zajmie to nieco dłużej. Na LHR-SYD (9188nm) będziemy musieli poczekać pewnie jeszcze z 15-20 lat, a to na tyle długo, że wiele może się jeszcze zdarzyć.
Natomiast LHR-PER (7829nm) czyli bezpośrednia regularna trasa z Londynu do Australii jest bardzo prawdopodobna już za jakieś 4-7 lat.

Jeśli Singapore odniesie sukces pójdą za nim kolejne linie i Qantas na pewno będzie tutaj jednym z silnych graczy.
Trzeba także pamiętać, że ultra długie loty to domena klasy premium i bilety na pewno nie będą tanie.
gość_9c768 2015-11-21 10:48   
gość_9c768 - Profil gość_9c768
Ale trasy o których Qantas wielokrotnie mówił, a chciałby na nich operować to LHR-SYD i LHR-MEL. Mowa oczywiście o rejsach non stop.
pszn 2015-11-20 16:47   
pszn - Profil pszn
"Nowe boeingi mogłyby zastąpić airbusy A380 znajdujące się obecnie we flocie linii" - co za bzdura... A380 to zupełnie inna klasa samolotów.
gość_e083a 2015-11-20 16:25   
gość_e083a - Profil gość_e083a
Rynek "ultra long range" jest mały, ale prestiżowy.
B777-200LR wyprodukowano 59 sztuk, A340-500 34 sztuki.
Z drugiej strony rośnie liczba opcji na przyszłości: B777-8LX albo miesiąc temu zapowiedziany A350-900ULR.
Do tego ciągle wracają pomysły aby zrobić wariant LR z modelu B787.

Z Sydney do Nowego Jorku bez międzylądowania to nie pytanie "czy", ale "kiedy".
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama