LOT nie tyle powinien patrzeć na to czy samolot jest piękny, ale bardziej na to czy jest najlepiej dostosowany do jego potrzeb.
A tutaj A330-900neo wydaje się nawet lepszy niż B787-9 ze względu na średnią długość tras LOT-u (większość to 3500-4500nm). Taka sama technologia silników RR ułatwi też na pewno serwisowanie. Natomiast warunkiem koniecznym byłby zakup A320 (zamiast B737) - bez tego koszt szkolenia załóg mógłby być znacznie większy, być może nawet nieopłacalny w przypadku zakupu jedynie kilku sztuk A330-900neo. Jest także duże prawdopodobieństwo, że mogłyby być dostępny dla LOT-u szybciej i taniej niż B787-9.
Generalnie A330neo to świetne posunięcie ze strony Airbus (zachowanie oferty w segmencie mniejszych widebody). Dla linii lotniczych to też duży plus - ten model oznacza większą konkurencję ze strony producentów samolotów i mocniejszy nacisk na ceny.
gość_46fb3
2015-11-12 22:30
Mam nadzieję, że LOT zamówi A330neo (piękny samolot). Europejski producent, może współpraca będzie układała się lepiej niż z Boeingiem.
gość_e083a
2015-11-12 11:07
Airbus po uzyskiwaniu zamówień do końca planowanej produkcji A330ceo wyraźnie zmienia front i wraca do promocji A330neo. Przekonywanie, że A330-900 i A350-900 uzupełniają się jeśli chodzi o zasięg i możliwości to dobry kierunek.
Model A330 może zatem jeszcze dość długo pozostać w produkcji.