Prawie 200 tys. pasażerów we Wrocławiu

Prawie 200 tys. pasażerów we Wrocławiu - Od początku roku do końca października odnotowaliśmy już ponad 2 miliony pasażerów, czyli o ponad 12 proc. więcej niż w tym samym okresie przed rokiem - mówi cytowany w komunikacie prasowym Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław.Statystyka całego roku we Wrocławiu, według szacunków portu lotniczego, powinna...
06/11/2015 07:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9c6ca 2015-11-07 22:05   
gość_9c6ca - Profil gość_9c6ca
@demar
Podział ciekawy, ale zwróć uwagę, że różnica między KRK, a KTW to po dziesięciu miesiącach 0,9 mln pasażerów, a między KTW, a WRO 0,7 mln.
gość_e4dc1 2015-11-07 21:47   
gość_e4dc1 - Profil gość_e4dc1
hejka czy ktoś z Was wie na 100% wie czy Wizz i Ryanair mogą ogłosić nowe połączenia czy już 2016 lato jest zamknięte
demar 2015-11-07 16:28   
demar - Profil demar
@gość_50884: "tak slabe" czyli jak słabe?
Rynek lotnisk w Polsce jest dość dobrze podzielony.
Mamy I ligę z Warszawy, czyli WAW do której chce dołączyć WMI. Być może będzie z tego kiedyś duoport.
Mamy II ligę czyli GDN, KRK i KTW - czyli duże ośrodki, ale także spore aglomeracyjne.
Mamy III ligę, gdzie jest właśnie POZ i WRO czyli duże miasta, ale bez ogromnych aglomeracji wokół.
I mamy regionalne porty, np. LUZ, RZE, czy SZZ.

W zasadzie wyjątkiem jest tutaj tylko LCJ, bo powinien dołączyć do III ligi, ale pewnie wpływ na to ma bliskość Warszawy.

Czy ktoś chciałby oczekiwać, że POZ przegoni KTW, albo KRK? Po co? Zbyt duże wydawanie pieniędzy na akcje marketingowe w wypadku POZ, czy WRO raczej mija się z celem. Oba te ośrodki mają dobre połączenia autostradowe i kolejowe więc pasażerowie mają też wybór.
gość_50884 2015-11-07 11:45   
gość_50884 - Profil gość_50884
Zawsze mnie to zastanawialo dlaczego takie dynamiczne miasta w Polsce jak Wroclaw czy Poznan maja tak slabe pod wzgledem ruchu i kierunkow lotniska.
Potencjal przeciez jest, gospodarczo sa to silne osrodki, a przewoznicy omijaja te lotniska.
Winny jest slaby zarzad czy co?
mapa 2015-11-07 10:31   
mapa - Profil mapa
@gość_f5187 i wroord - dokładnie, wystarczy spojrzeć na informacje prasowe lotniska z ostatniego roku. Co miesiąc ta sama śpiewka o obłożeniu, o rozwoju, o świetnych destynacjach na weekend (tylko naprzemiennie wymieniają Malage, Alicante, Rzym czy Bolonię) i jakże cudownych możliwościach przesiadkowych we FRA, CPH, MUC czy DUS. Bicie piany i nic więcej. A nowych połączeń jak nie było, ta nie ma (a sorry, doszła Teneryfa i Skavsta, całkiem nieźle jak na prawie dwa lata). Śmiech..
gość_1b7e5 2015-11-06 17:30   
gość_1b7e5 - Profil gość_1b7e5
KTW są znakomicie położone pod względem ruchu wylotowego z PL, dlatego właśnie tutaj jest baza W6, czartery w tym długodystansowe czartery oraz cargo. Zamiast wojny pomiędzy KTW/KRK lotniska się uzupełniają.
gość_3ff0a 2015-11-06 16:44   
gość_3ff0a - Profil gość_3ff0a
@Ortler Niedogodne położenie? Zależy co masz na myśli, bo jeśli chodzi o położenie geograficzne to KTW mają znakomite warunki do rozwoju - położenie na równinnym terenie, na słabo zaludnionym obszarze. A to że daleko są od stolicy Konurbacji Górnośląskiej to sprawa względna, gdyby nie zaniedbano kwestii komunikacyjnej kilka lat temu, wybudowano linię kolejową, to dojazd byłby o wiele łatwiejszy...
wroord 2015-11-06 15:23   
wroord - Profil wroord
gość_f5187 - no wlasnie co miesiac zmieniaja daty i opowiadaja to samo, a nic nowego nie widac.
gość_f5187 2015-11-06 11:57   
gość_f5187 - Profil gość_f5187
szkoda że od lat nie wszedł do WRO żaden nowy przewoźnik a podniecanie się jedna/dwoma dodatkowymi trasami Ryanaira jest jak na takie lotnisko jak WRO poniżej oczekiwań. Ale zarzad jest bardzo kreatywny - co miesiąc serwuje te same bajki o wspaniałym wypełnieniu samolotów oraz o tym jak ludzie chetnie lataja do Grecji i ze mozna poleciec w swiat przez FRA. Szkoda ze za tym super pozytywnym przekazem nie ida konkretne działania. W przyszłym roku wzrosty nie beda juz takie duze.... Gdyby nie WMI dynamika byłaby bliska 0.
marcin7 2015-11-06 11:39   
marcin7 - Profil marcin7
Na pewno na dalsze wzrosty wpłyną nowe trasy do Sztokholmu, na Teneryfe, a od przyszlego roku do Wenecji. Jesli do tego wierzyc wladzom Ryanaira, to od sezonu zimowego 2016 na Strachowice ma trafić 3 samolot. Przewoźnik chcewtedy uruchomić trasy do Madrytu, Nicei i na któreś z greckich wysp ;D Oby te plany się ziściły :)))
gość_b1e43 2015-11-06 11:13   
gość_b1e43 - Profil gość_b1e43
ortler "analiza" jak u Dmocha... A gdzie w tym wszystkim POZ? Między WRO a KRK/GDN/KTW jest przepaść która będzie się z roku na rok pogłębiać.
ortler 2015-11-06 10:05   
ortler - Profil ortler
WRO z drugorzędnego lotniska staje się powoli jednym z ważniejszych portów regionalnych w kraju. Świetna lokalizacja w pobliżu miasta, dogodny dojazd oraz dobrze rozwinięta infrastruktura (nowy, bardzo przestronny terminal, wypełniony w około 20 %) stanowią ważną podstawę przyszłego rozwoju. Potwierdzeniem tego jest niezbyt gwałtowny, lecz systematyczny wzrost ilości odprawianych pasażerów. Co prawda, w bieżącym roku WRO dał się nieznacznie wyprzedzić Modlinowi pod względem ilości PAXow, sytuacja WMI jest jednak specyficzna, a uzależnienie od jednego przewoźnika nie stanowi gwarancji stabilnego rozwoju. Daje się już wyraźnie zaznaczyć podział portów lotniczych w Polsce na 3 grupy: hub centralny (WAW - 11 mln PAXów), duże porty regionalne (KRK, GDN, KTW, WMI, WRO - 2 - 4 mln PAXów), oraz deficytowe porty małe (poniżej 1 mln PAXów), uzależnione często od 1 - 2 przewoźników, o niestabilnej, oscylującej z roku na rok ilości pasażerów. Na południu Polski ciekawa sytuacja: walczące o pasażerów trzy duże porty regionalne. KRK jest tutaj niekwestionowanym liderem, a biorąc pod uwagę ogłoszone niedawno nowe połączenia umocni w przyszłym roku swoją przewagę zbliżając się powoli do magicznej granicy 5 mln PAXów, którą ma szansę przekroczyć w 2017 roku. Natomiast WRO zaczyna powoli zbliżać się do KTW. Pyrzowice są potem z wyraźnie większą ilością PAXów i nowym długim pasem startowym, lecz niedogodne położenie i uciążliwy dojazd osłabiają ich pozycję. Obydwa porty będą się wzajemnie kanibalizować i w przyszłości zapowiada się tutaj ciekawa walka.
rafalpd 2015-11-06 09:49   
rafalpd - Profil rafalpd
Dobry wynik, jednak niestety pewna stagnacja w rozwoju. Mało dodatkowych tras. Lotnisko ma potencjał, który jednak nie jest w pełni wykorzystany. Przydałby się kolejny przewoźnik i zbazowanie dodatkowych samolotów Wizz-a i Ryana
gość_67568 2015-11-06 09:27   
gość_67568 - Profil gość_67568
Od listopada zaczną się spadki.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama