Airbus rozpoczął testy nowego silnika dla A350-1000

Airbus rozpoczął testy nowego silnika dla A350-1000 Samolot z nowym silnikiem wystartował dzisiaj (05.10) z zakładów Airbusa w Tuluzie. Silnik został zamontowany w miejsce lewego wewnętrznego silnika Trent 900. Pierwszy lot testowy trwał 4 godziny i 14 minut. W czasie prób sprawdzano szeroki zakres ustawień zasilania przy locie na wysokości do 35000 stóp. Praca silnika i jego obsługa były oceniane przy różnych...
06/11/2015 12:54   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2016-02-10 16:48   
greg0303 - Profil greg0303
Airbus rozpoczął zgodnie z planem montaż końcowy A350-1000 w Tuluzie:
zobacz link
demar 2015-11-07 11:53   
demar - Profil demar
Z technicznego punktu widzenia to jedne z najbardziej istotnych testów planowanych na najbliższe nawet dziewięć miesięcy przez Airbus.
Na razie pewne jest to, że XWB-97 udało się wykonać i że potrafi osiągnąć planowane 97000 funtów ciągu przy starcie. Wielka niewiadoma to jego żywotność oraz ekonomika - czy będzie na tyle oszczędny, aby dorównywać proporcjonalnie do XWB-84? Nieoficjalnie na razie jest z tym lekki problem (proporcjonalnie do ciągu ok. 5% gorzej przy starcie, do 2% w trakcie lotu), a bez tego to rodzinie A350 trudno będzie konkurować z B777X.
Słabsze w ostatnich miesiącach powodzenie dla wersji A350-1000 też o czymś świadczy.
Z drugiej strony prawie rok testów to okazja do pokonania kolejnego procenta, czy nawet dwóch - i w sumie o to chodzi.
Rozpoczęcie testów XWB-97 ożywiło także dyskusje o wydłużonym A350-1100 oraz wersji A350R z zasięgiem jeszcze dłuższym niż niedawno przedstawionym A350-900ULR.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy