Aegean poleci do Krakowa!

Aegean poleci do Krakowa! Grecki przewoźnik uruchomi 14 nowych połączeń. Nowymi kierunkami w siatce przewoźnika będą: Dublin, Nicea, Lille, Neapol, Bari, Luksemburg, Amsterdam, Lizbona, Palma de Mallorca, Lublana, Dżudda, Kraków, Wilno oraz Split.Loty do tych miast będą wykonywane z hubu w Atenach. Połączenia wystartują na początku sezonu letniego 2016 r. Kraków będzie...
29/10/2015 23:05   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_bfe7c 2015-11-05 10:24   
gość_bfe7c - Profil gość_bfe7c
@tomwkr7
mietek napisał to całkiem logicznie i zgadzam się z nim w 100%, główną przyczyną hamującą rozwój LOTu np w KRK jest niedostateczna siatka połączeń z WAW:/ Otwieranie z KRK przez LO bezpośrednich połączeń do zagranicznych hubów nie ma najmniejszego sensu.
Ponadto cały czas jeszcze pojawiają się jakieś wpisy, że zachodni przewoźnicy podkradają pasażerów LOTowskich w KRK. Nie jest to prawdą, gdyż LO na trasie KRK-WAW-KRK cały czas na najlepsze obłożenie wśród krajówek i przez ostatnie lata cały czas rośnie. Prawdą jest, że inne linie rozwijają się w KRK, a LO zatrzymał się w miejscu ale jest to spowodowane głównie tym co napisałem na początku posta.
mietek 2015-11-05 09:34   
mietek - Profil mietek
tomwkr7: Wszystko ok tylko, że ilu z tych pasażerów wypełniających samoloty z KRK do LHR czy AMS to pasażerowie P2P? Te samoloty są pełne, bo BA czy KLM dowozi sobie nimi pasażerów na inne loty, a LOT tego nie może zrobić. Mógłby co prawda podpisywać umowy code-share z różnymi przewoźnikami ale i tak nigdy nie będzie w stanie zapenić pasażerowi tylu kierunków przez AMS co może zaproponować KLM. O to dokładnie się rozbija. LO traci bo małą siatkę z WAW w porównaniu do takiego KLM z AMS nawet jeżeli spojrzymy tylko na Europę. Dlatego dla mnie marudzenie, że LO nie otwiera trasy KRK-AMS, a przecież można było na niej zarobić, bo KLM zarabia, jest lekko bez sensu:)
tomwkr7 2015-11-04 18:25   
tomwkr7 - Profil tomwkr7
mietek; LH lata za granicę także z innych lotnisk pod nazwą Eurowings a sama np. z Dusseldorfu więc LH skupia się tylko na FRA i MUC jest trochę na wyrost. Zgodzę się z tym że LOT jest za mały, żeby działać na podobnej zasadzie co LH i tworzenie "hub-u" w WAW jest w tym momencie chyba jedynym dobrym rozwiązaniem. Jednak patrząc na to ile pax-ów odpływa mu np. z KRK to trochę szkoda, że nie wykorzystuje tego potencjału przynajmniej na takich trasach jak np. LHR czy AMS (rynek zresztą sprawdzony przez EuroLot). Widzisz BA wszedł od tak sobie na próbę i praktycznie od razu zwiększył oferowanie bo samoloty ma praktycznie full, KLM to samo. A mógł to być nasz narodowy przewoźnik, który by na tym zarobił a tak korzysta LH, BA, KLM, SWISS gdzie ich samoloty latają pełne. Co chwile do KRK wchodzi nowy gracz i odbiera pax-y LOT niestety. Podobnie rzecz się ma np. z GDN. Nie mam nic do tego "hub-u" w WAW niech się rozwija ale zamykając się w ten sposób nie wiem czy w dłuższej perspektywie to dobry kierunek.
mietek 2015-11-04 15:37   
mietek - Profil mietek
piorun: a mi się wydaje, że LH lata głównie z FRA i MUC. Zobacz sobie ile procent zagranicznych lotów odbywa się z innych lotnisk niż dwa hub-y LH. LO nie odpuścił wcale regionów, bo lata na praktycznie każde lotnisko w Polsce do WAW. Na tym polega strategia hubowa.
gość_67568 2015-11-02 12:07   
gość_67568 - Profil gość_67568
Miało być od marca, stąd moje pytanie.
mechanik59 2015-11-02 11:40   
mechanik59 - Profil mechanik59
W KTW też był max 2 tygodniowo. W czerwcu latali do Aten, później na ich miejsce wskoczył Small, a Aegean robił loty do Korfu z KTW z międzylądowaniem w KRK. Pod koniec sezonu pojawił się raz na trasie z HER.
misiok 2015-11-02 11:35   
misiok - Profil misiok
@gość_67568 - nie ma - źle, jest też źle, bo za mało. Zastanów się, czy byłoby obłożenie na 5 rejsów dziennie, bo pewnie to by Cię dopiero zadowoliło.
gość_0d8ba 2015-11-02 10:28   
gość_0d8ba - Profil gość_0d8ba
Dziwne, dlaczego A3 nie wybrał KTW? Przecież tam lata co rok na kilku trasach czarterowych ;)
gość_67568 2015-11-02 09:45   
gość_67568 - Profil gość_67568
To ile będzie rejsów ? 2 tygodniowo przez 3 miesiące? To stosunkowo niewiele, Aegean w KTW w sezonie robi więcej rejsów czarterowych.
ArturMUC 2015-11-02 09:15   
ArturMUC - Profil ArturMUC
nie wiem czy bylo:
eff 21JUN16 Athens – Krakow 2 weekly until 27SEP16
A3862 ATH0910 – 1035KRK 320 26
A3863 KRK1120 – 1450ATH 320 26
gość_d9cd4 2015-11-02 01:53   
gość_d9cd4 - Profil gość_d9cd4
Kolejny dowod ze strategia PLL LOT (koncentrowac sie tylko na bezposredne rejsy z warszawy jest totalna glupota)!
piorun 2015-11-01 11:03   
piorun - Profil piorun
Dobrze to skomentowałeś markof
Kelo 2015-10-31 18:09   
Kelo - Profil Kelo
Sry za składnie, inne powtórzenia w zdaniu (nie przewinąłem sobie przed dodaniem komentarza tekstu). Trzeba by zgłębić literaturę bardziej ile tego "tranzytu ze Sląska" przez epkk przechodziło do tej pory, chyba kilkanaście procent na pewno.
Kelo 2015-10-31 18:05   
Kelo - Profil Kelo
gość_7a758: No chyba musi być sporo nr rejestracyjnych "S." i innych ukraińsko-słowackich blach. Kraków do Balic dojedzie niekoniecznie swoim samochodem a kolejką,mpk, taxi, lub ktoś podwiezie, a chyba Śląsk ma za dużo gimnastykowania więc jadą swoimi autami chyba oczywiste. Lotniska blisko centrum mają wady i zalety proszę o tym pamiętać, wkurzanie które gość_7a758 Cię wkurza to zapewne z jakiś starych wątków goście- internetowi napinacze, ale czy warto się wkurzać przez nich? Wątpię... szkoda czasu i samopoczucia ^^ Dalej uważam, że pasażer.com zrobił śmietnik i nie powinno być możliwości komentowania przez gości, za dużo hejtu wnoszą (oczywiście nie wrzucam wszystkich do jednego worka, ale odpowiadają na większość kłótni i sporów)
markof 2015-10-31 17:49   
markof - Profil markof
Jesteście żałośni z tymi komentarzami przesiąkniętymi zazdrością że ktoś śmiał otworzyć połączenie do Krakowa a nie do Katowic. Przy każdym newsie nt. nowych połączeń z Balic tylko płacz i zgrzytanie zębami "czemu nie od nas? mamy przecież nowy pas, super infrastrukturę a Kraków to mieścina trzeciej kategorii z kurnikiem i rozlatującą się drogą startową". Ludzie jak nie potraficie stawić czoła faktom że w Krakowie będzie więcej regularnych przewoźników i połączeń niż w Katowicach to nie zaglądajcie na portale branżowe bo któregoś dnia serca Wam z zazdrości popękają i kto wtedy będzie paxów nabijał w kurniku? :-)
kemot97 2015-10-31 15:53   
kemot97 - Profil kemot97
Do Affiniator: Pasazer edytowal arytykul i usunal informacje o 6 krajow, a do listy miast dodal Lublane, o ktorej w pierwotnym wpisie nie wspomnial.
Kelo 2015-10-31 15:42   
Kelo - Profil Kelo
Przylatuje obcokrajowiec -> siedzi chwile -> wylatuje do siebie to jest ruch przylotowy
a ruch wylotowy to -> pakuje materac do walizki jadę i następnie wylatuje z Pyrzowic ( bo przecież nie z Balic bo nie ma gdzie :D XDDD) -> siedze na Kanarach 2 tyg -> wracam do Pyrzowic
gość_7a758 2015-10-31 14:46   
gość_7a758 - Profil gość_7a758
Wkurza mnie takie pisanie " no, bo KTW tylko przez czartery mają 3 mln, a tak to by był drugi RDO" Więc dlaczego nie można napisać, że KRK bez śląska nie był by w takiej sytuacji jakiej jest teraz? Tylko jak to się już napisze to zaraz lokalna grupka fanów staje w obronie "swojego królestwa ", że turystyka, że ruch przylotowy itd.... A wystarczy wejść np. na FB Kraków Airport pierwsze lepsze zdjęcie gdzie widać auta to większość ma rejestracje zaczynają się na " S".
misiok 2015-10-31 13:08   
misiok - Profil misiok
@Kelo - z tym ruchem przylotowym to trochę przesadziłeś, bo wówczas pytanie brzmi: czy te 2 mln. pasażerów zostają w Krakowie, czy jadą prosto do np. Rzeszowa?
Niewielu mieszkańców województwa śląskiego (nie mylić ze Ślązakami) ma bliżej do Krakowa, a wielu jeździ jedynie dlatego, że z Krakowa są interesujące ich loty. Żadna linia nie pozwoli sobie na to, żeby latały dwa samoloty z dwóch sąsiednich lotnisk w połowie puste, a że Kraków jest zdecydowanie lepiej rozpoznawalny na świecie niż Katowice, to jest tak a nie inaczej.
grzesiekg 2015-10-31 13:03   
grzesiekg - Profil grzesiekg
Nie rozumiem po co wam te jady? To jest właśnie Polska...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy