S. Udvar-Házy: Linie jak LOT muszą obniżyć koszty

S. Udvar-Házy: Linie jak LOT muszą obniżyć koszty W rozmowie z Pasazer.com podczas konferencji CEE Aviation w Budapeszcie Udvar-Házy odniósł się do perspektyw dla lotnictwa w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Amerykański biznesmen o węgierskich korzeniach, założyciel International Lease Finance Corporation (dziś należy do AerCap), a obecnie prezes Air Lease Corporation i jeden z...
04/09/2015 08:55   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_bc49e 2015-09-11 13:31   
gość_bc49e - Profil gość_bc49e
Prokuratura bada, czy 400 milionów złotych pomocy, jakie spółka PLL LOT otrzymała od rządu zostało wydane zgodnie z ich przeznaczeniem - dowiedziało się RADIO (...). Prokuratorzy nabrali podejrzeń w tej sprawie po przesłuchaniu nielegalnie nagranych rozmów ministrów i biznesmenów w warszawskich restauracjach.

Prascy prokuratorzy odsłuchali dwie rozmowy, z kwietnia i października 2013 roku. Pierwsza odbyła się między Zbigniewem Jagiełło - prezesem PKO BP, Mateuszem Morawieckiem - prezesem BZ WBK, Krzysztofem Kilianem - ówczesnym prezesem PGE i Bogusłą Matuszewską - ówczesną wiceprezes PGE. W drugiej brał udział minister transportu Sławomir Nowak, minister skarbu Włodzimierz Karpiński, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Rynasiewicz oraz prezes NIK Krzysztof Kwiatkowskiego.Na ich podstawie prokuratorzy nabrali podejrzeń, że LOT przeznaczył uzyskaną na spłatę długów pomoc publiczną w pierwszej kolejności na wypłatę premii. W drugim wątku śledztwa chodziło o przedłożenie w ministerstwie skarbu nierzetelnego oświadczenia dotyczącego okoliczności uzyskania pomocy publicznej.

Według informacji Radia (...) PLL LOT wydał na premie tylko w 2014 roku 4 miliony złotych.
gość_f5db8 2015-09-11 12:41   
gość_f5db8 - Profil gość_f5db8
gość_1ec4a: O SFO jeszcze nie było oficjalnych informacji.
gość_1ec4a 2015-09-11 11:03   
gość_1ec4a - Profil gość_1ec4a
Tygrysku, a żeś dowalił. O SFO to już chyba i tak LOT mówił oficjalnie? Chyba że mi się pomyliło.
gość_f5db8 2015-09-10 18:45   
gość_f5db8 - Profil gość_f5db8
Tygrysek2: Dobra wiadomość, aczkolwiek w kontekście ostatnich wydarzeń i niepewnej sytuacji nie wiadomo, czy to połączenie wystartuje :( Chociaż mam nadzieję, że wszystko się jakoś ułoży.
Tygrysek2 2015-09-10 12:05   
Tygrysek2 - Profil Tygrysek2
Świeże info dot. LOTu: mają wkrótce ogłosić loty WAW-SFO.
gość_f1a70 2015-09-08 17:33   
gość_f1a70 - Profil gość_f1a70
Uważam, że gdyby na czele LOT stal wcześniej ktoś taki jak Pan Mikosz, LOT mógłby równie dobrze o kilka lat wcześniej stanac na nogi, chyba, że kryzys europejski kryzys ekonomiczny byłby jeszczr większy, na szczęście nie jest az tak dotkliwy. Niemniej polityka nie zasze służy dobrze takim spółkom jak LOT. Ta sejmowa polityka. Obawiam się, że przy PiSie będzie znacznie, ale to znacznie gorzej w branży. Przepraszam za aspekt partyjny.
gość_71c30 2015-09-06 17:36   
gość_71c30 - Profil gość_71c30
W tym całym bajdurzeniu o mariażu LOT z Wizzair nikt nie zwrócił uwage na to że po debiucie W6 na giełdzie, Indigo stał się mniejszościowym udziałowcem w Wizzairm. Obecnie Indigo ma niecałe 20% udziałów, ich wpływ na strategię Wizzaira jest stosunkowo ogranizcony. Wcale nie jest przesądzone żę Wizzair zmieniłby swój stosunek wobec LOT-u jako konkurenta.
demar 2015-09-06 14:44   
demar - Profil demar
@gość_20d72: Leasing jakich maszyn? Współpraca z WizzAir mogłaby polegać m.in. na tym, że flota LOT-u zostałaby zasilona kilkoma starszymi A320 wycofywanymi z floty WizzAir (takie do tej pory przejął np. British Airways - G-GATK, G-GATL, G-GATM) w wieku 7-10 lat (do 2024 roku zamierzają wycofać ok.50 maszyn z floty).
Przejęcie jednakowych używanych maszyn to niższe koszty kapitałowe, a zrobienie tego w ramach tzn. dużego przeglądu oznacza łatwiejsze i tańsze dostosowanie wnętrza i przemalowanie.
Jednocześnie mogliby się ustawić w kolejce (a jest długa...) po A320neo. I tutaj na pewno LOT potrzebować będzie całkiem sporo kapitału na opłaty.
gość_fe1c6 2015-09-05 23:49   
gość_fe1c6 - Profil gość_fe1c6
zadaniem LOTu jest trwać na posterunku etatów warszawiaków za państwowe pieniądze . Dopóki się da , trzeba wykorzystać znajomych i polityków , aby pokomunistyczny tworek dawał miejsca pracy kolesiostwu .
gość_20d72 2015-09-05 12:25   
gość_20d72 - Profil gość_20d72
Udvar-Hazy wyraźnie ma w tym interes bo żeby obniżycz koszty jednostkowe, LOT powinien znaleźć 10-15 wąskokadłubowych samolotów typu 737 lub A320 i to na szybko... A rozwiązaniem byłby właśnie leasing takich maszyn.
demar 2015-09-05 10:35   
demar - Profil demar
Takie ostatnie wypowiedzi oznaczają, że albo LOT znajdzie swoje miejsce na rynku i szybko urośnie (podwoi flotę i co najmniej 15+ WB), by móc oferować konkurencyjny produkt, albo niebawem (w ciągu maks. kilku lat) powstanie jakaś nowa linia w Europie Środkowej (a inwestorzy już się interesują...) między BUD, a WAW która będzie de facto dalekodystansowym lowcost'em.
gość_17353 2015-09-04 23:29   
gość_17353 - Profil gość_17353
... dla mnie LO moze zupelnie zniknac z rynku.
gość_fb651 2015-09-04 16:10   
gość_fb651 - Profil gość_fb651
To, ze LOT powinien byc odpolityczniony i zredukowac wlasne koszty to nic nowego. Wiadomo to juz nie od dzis, jendak nie dla Skarbu Panstwa.
adam7691 2015-09-04 14:33   
adam7691 - Profil adam7691
proponuję temu Panu obniżyć pensję, wówczas opłaty za leasing na pewno spadną
gość_59edc 2015-09-04 12:59   
gość_59edc - Profil gość_59edc
gość_11d61: nie chodzi o zarobki pojedyńczego potrzebnego w spółce pracownika, bo pewnie są niższe, tylko o bande biurokratów, pijącą kawy przez 3/4 dnia, przez co koszty pracownicze jak ogółu rosną.
gość_11d61 2015-09-04 12:10   
gość_11d61 - Profil gość_11d61
"LOT ma wysokie koszty pracy" ?!?!?! chyba się ten pan trochę nie orientuje w warunkach w LO, gdzie wskaźnik kosztów pracowniczych jest jednym z najniższych w Europie...
gość_ba3e4 2015-09-04 12:01   
gość_ba3e4 - Profil gość_ba3e4
podwykonawcy oraz spółki-spółeczki robią niezłe koszty - ach co za życie :)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy