Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_37d71
2015-08-29 18:51
gość_c903e: Ale wiesz, dłuższe oczekiwanie na bagaż może być z różnych przyczyn. Pamiętam, jak w 2011 wracałem do KTW z CFU i na bagaż czekałem 2 godziny, tylko że wtedy była bardzo gęsta mgła i część samolotów była przekierowana z KRK, podczas gdy pół godziny wcześniej nic nie mogło w KTW lądować (nasz miał być przekierowany do OSR, ale ostatecznie usiadł w Katowicach ...bardzo twardo).
gość_251b0
2015-08-29 18:49
KTW powinny postarać się o jak najszybsze połączenie kolejowe do lotniska. Fajnie byłoby aby przykładowo zagraniczny turysta mógł bezpośrednio z lotniska dojechać pociągiem na południe regionu (Wisła, Szczyrk, Bielsko-B, Żywiec). To zwiększyłoby atrakcyjność turystyczną regionu i lotniska.
gość_251b0
2015-08-29 18:44
@garcba masz rację, że firmy francuskie korzystają z lotniska KRK jako miejsce wylotu/przylotu. Tak przynajmniej jest w firmie gdzie pracuję.
adam7691, jeżeli dobrze rozumiem to we WRO i w POZ jest dużo jest dużo firm z Danii;) Jestem ze Śląska ale powiem Ci szczerze ze nie wiem ile jest Francuskich firm działających na Śląsku, jeżeli są to na pewno korzystają już z KRK... Dobre by było jakieś połączenie z hubem, które mogło by konkurować z FRA.
gość_f197c
2015-08-29 17:10
SAS byłby dobrym kierunkiem, ale jeśli żadna linia nie chce tam się rozwijać oprócz W6
adam7691
2015-08-29 17:09
@garcba: nie jestem ze Śląska, jeżeli ty jesteś pomyśl i uczciwie odpowiedz: ile w KTW i okolicy jest firm współpracujących we Francji i Skandynawii, a to stąd biorą się pasażerowie tych linii. Nie znam nikogo kto leciałby na wakacje (a nawet do pracy) w Danii korzystając z SAS, to nie jest linia robotnicza (porównaj sobie ceny biletów).
adam7691
2015-08-29 17:04
brak tradycyjnych przewoźników jest problemem właściwie wszystkich polskich lotnisk regionalnych (możne poza KRK i WAW). Ale niestety takie są nasze, polskie możliwości wynikające z siły nabywczej pieniądza. To smutne ale myślę, że jeszcze przez długi czas będziemy się musieli zadowolić FR i W6. A im gorzej w kraju tym więcej lotów tych dwóch linii.
gość_c903e
2015-08-29 16:15
szkoda tylko, że następnego dnia rano na odebranie bagażu trzeba było czekać 1,5h !!!!!
Mogli by się przynajmniej postarać o MUC i o tych przewoźników których stracili kiedyś czyli Air France do CDG i SAS do CPH ale to jest chyba ponad ich możliwości...
gość_6bf7a
2015-08-27 22:15
Uważam, że powinni mocniej przyciągać tradycyjne linie lotnicze. Największą aglomeracja w Polsce, z prężnie rozwijającym się biznesem, nie zbuduje mocnego lotniska w oparciu o siatkę W6.
mechanik59
2015-08-27 21:49
Za miedzą. Widocznie im nie zależy aby zachęcić linie.
gość_85117
2015-08-27 20:51
Fajny sukces ale siatka przewoźników tradycyjnych zakrawa na kpiny LH - 1 połączenie LOT 1- połączenie GWI - 1 połaczenie, a gdzie pozostali jak BA SAS, FIN, AF FR itd??? nic w tej materii cisza nawet połączenia do MUC juz nie ma i nikt w zamian nie zastapił tego połaczenia. dziwne co???
gość_37d71
2015-08-26 00:43
Tygrysek: A masz może jakieś info odnośnie WRO?
gość_7a758
2015-08-25 22:39
@Tygrysek, fajnie by było jak mówisz. Pozostałych dwóch przewoźników mógł byś podać?
Tygrysek
2015-08-25 21:32
Nowi przewoźnicy będą w KTW na pewno, bez nich lotnisko się nie rozwinie bardziej a na samych czarterach nie przetrwa. W ciągu max 2 lat może pojawić się nawet 3 nowych przewoźników. Pytanie na ile lotnisko będzie się o nich starało bo bez tego ni rusz. O uszy obił mi się Norwegian ale to tylko pogłoska więc nie stoję przy tym twardo.
gość_012a5
2015-08-25 18:33
Czekamy na ORD z KTW by LOT :)
gość_e083a
2015-08-25 16:15
O lotach dalekodystansowych z KTW myśli pewnie Indigo. Jeśli nie wyjdzie mu z LOT to KTW (chyba że BUD...) na pewno będzie rozpatrywane.
Spodziewam się, że WizzAir (czy nowa, inna spółka) może sporo namieszać na rynku lotów dalekodystansowych patrząc co robi np. AirAsiaX. WizzAir zamawia właśnie A321neo, przejście na A321LR lub A330neo to dla niego żaden problem techniczny.
A biznes? Jeśli ktoś uzna, że to się opłaca to KTW jest dobrym wyborem na bazę takich samolotów.
gość_7a758
2015-08-25 15:59
@Tygrysek, masz jakieś wiadomości dotyczące nowych przewoźników w KTW?
Tygrysek
2015-08-25 15:19
Tak już w KTW będzie. To lotnisko na terenie największej aglomeracji w Polsce, blisko Krakowa. W Pyrzowicach lotnisko jest oddalone od zabudowań miejskich, nikomu nie przeszkadza hałas. W ciągu max. 15 lat będą loty dalekodystansowe a KTW będzie znacznie większe od KRK. W Balicach będzie jedynie kilka połączeń turystycznych oraz 1-2 biznesowe. Nie mówię jednak wprost czy to KTW będzie na 3 miejscu czy to KRK tak spadnie ale czas pokaże.
gość_a0145
2015-08-25 14:55
Brawo! Czekamy na nowe połączenia :-) Szkoda że nie ma co liczyć na nowych przewoźników... :-( Ale nadzieja nadal jest :-)