WB Data Mining: Berlin walczy o zachodnią Polskę

WB Data Mining: Berlin walczy o zachodnią Polskę Poznań broni się na granicy, ale Wrocław jest wybierany z dużo większym prawdopodobieństwem niż Berlin przez mieszkańców Dolnośląskiego - takie wnioski płyną z analizy przeprowadzonej przez WB Data Mining. To już kolejna z analiz zasięgu lotnisk oparta o model Huffa. Określa on teoretyczne prawdopodobieństwo, że podróżny z danego regionu wybierze konkretne lotnisko.Do tej...
25/08/2015 08:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8ea68 2015-08-28 17:14   
gość_8ea68 - Profil gość_8ea68
Mnie jeszcze nigdy nie pytali na polskich lotniskach o kod pocztowy, a korzystałem z kilku. Swego czasu w Luton pani zadała mi kilka pytań w ankiecie. Zdziwiła się, że przyleciałem rano z Polski i już wieczorem wracam :)
jogib 2015-08-28 16:20   
jogib - Profil jogib
Ja do takich analiz podchodzę bardzo ostrożnie. Najpewniejszym sposobem wyznaczenia zasięgu oddziaływania jest analiza pasażerów, którzy faktycznie skorzystali z lotniska i to najlepiej na podstawie kodów pocztowych. Mieszkając we Wrocławiu, skutecznie, przed częstszym niż obecnie korzystaniem z berlińskiego lotniska, odstrasza mnie m.in. katastrofalny stan nitki południowej DK18 (ok. 70 km drogi). Do tego dochodzi brak sensownej komunikacji kolejowej oraz dość cienki rozkład jazdy Polskiego Busa z Wrocławia do Berlina (przyjazd do Berlina o 4:15, 6:35 a później dopiero o 17:25).
gość_f958f 2015-08-27 11:48   
gość_f958f - Profil gość_f958f
Jestem z Bydgoszczy i też latam czasami z Berlina (podróż koleją 19,99e+3e).SXF trochę zdezelowane a Tegel może być,ale siatka połączeń+ceny (także wycieczek) powala Polskę na kolana!!
teemu 2015-08-26 23:06   
teemu - Profil teemu
@pszn oj, jednak bierze pod uwagę więcej, niż samą tylko logistykę - zwróć uwagę na różnice między np POZ a IEG pod względem tej warstwicy 50%. Nie sądzę, żeby osobom mieszkającym na północ od Poznania (szczególnie np. Murowana Goślina i okolice) było dużo łatwiej się dostać do POZ, niż osobom z Zielonej Góry na IEG, a jednak IEG jest całe na żółtym polu na tej mapce. Pod linkiem podanym w artykule rzeczywiście jest wyjaśnienie, że ten model uwzględnia kilka aspektów, w tym atrakcyjność lotniska mierzoną ilością pasażerów, a akurat w przypadku Berlina musieli się zdecydować na jakąś konkretną lokalizację (padło na SXF), żeby mieć jak mierzyć czas dojazdu, o którym mówisz. Raport bazuje na zestawieniu kilku czynników, jakkolwiek szereg innych ważnych też pomija, o czym mówili przedmówcy.
pszn 2015-08-26 21:57   
pszn - Profil pszn
dareck, teemu, ta analiza dotyczy tylko dostępności lotnisk i to tylko biorąc pod uwagę czas dojazdu na lotnisko z wykorzystaniem połączeń drogowych. Zwróćcie uwagę, że linie wzdłuż których rozciąga się ten zasięg prowadzi wzdłuż autostrad.
Ten raport nie bierze po uwagę ani liczbę połączeń z danego lotniska, ani alternatywne lotniska, ani możliwości dojazdu do niego. W ogóle to nie jest raport lotniczy - można go sobie wygenerować dla dowolnego punktu na ziemi żeby zbadać dostępność danego miejsca dla mieszkańców regionu. Często wykonuje się takie analizy żeby np. zbadać potencjał planowanego centrum handlowego, aquaparku lub innego obiektu komercyjnego.
Cała reszta to tylko interpretacja dziennikarzy:-)
gość_848e6 2015-08-26 08:41   
gość_848e6 - Profil gość_848e6
Latajac po Europie nie przyszloby mi do glowy zeby leciec z Szczecina, mimo ze sam mieszkam w tym miescie. Lot gdziekolwiek poza Norwegia i UK/Irlandia laczy sie z przesiadka w WAW, co jest strata czasu i pieniedzy. Kurs TXL i tam mozna sie dostac do wiekszosci miast EU bezposrednio lub z jedna sprawna przesiadka. LYS, AMS, ZRH, BAR, LPA. Swoja droga lotnisko ma juz swoje lata. Nigdy nie lecialem z SXF, ale ponoc nie jest ciekawie... Na loty Long Haul Szczecina nawet nie rozwazam, bo trzeba leciec do WAWy a potem zazwyczaj bilet laczony z Emirates albo LH. Cenowo tez nie ciekawie. Jedynie na studia do Nottingham latam przez LTN ze Szczecina no i do Warszawy lata LOT (2 razy dziennie to zdecydowanie za malo). Chcialbym zeby poprawilo sie oferowanie do hubow w Szczecinie, wlaczajac w to zwiekszenie oferowania do WAW. Brakuje miejsc w samolocie.
teemu 2015-08-25 21:01   
teemu - Profil teemu
ok, dzięki, nie dopatrzyłem w takim razie
gość_d9e1a 2015-08-25 20:29   
gość_d9e1a - Profil gość_d9e1a
Berlin TXL plus SFX obsluguja nieco wiecej pasazerow w roku niz cala Polska.
Wiadomo, ze jest to magnes i logiczny wybor dla zachodnich rejonow.
Bariera jezykowa jest znikoma bo duzo uslug jest juz w jezyku polskim.
To bedzie caly czas dosyc dokuczliwe sasiedztwo dla kilku lotnisk. Niestety czy stety to jak juz kto woli.
gość_8ea68 2015-08-25 19:38   
gość_8ea68 - Profil gość_8ea68
W tekście na stronie tej firmy napisano, że zsumowano liczbę pasażerów do wyliczenia atrakcyjności berlińskiego lotniska
teemu 2015-08-25 15:11   
teemu - Profil teemu
Żeby taki raport w pełni pokazywał oddziaływanie Berlina na zachodnią Polskę, należałoby uwzględnić jeszcze TXL. Nie rozumiem, dlaczego autorzy raportu tego nie wzięli pod uwagę, przecież oferta lotów z Berlina to nie tylko lowcostowe podróże po Europie, ale także loty dalekodystansowe. Berlin jako całość, TXL+SXF odbiera polskim lotniskom pokaźną ilość pasażerów, myślę że milion rocznie spokojnie, jak nie więcej.
gość_d104a 2015-08-25 13:30   
gość_d104a - Profil gość_d104a
O oddziaływanie POZ i WRO na regiony i sąsiadów można być spokojnym ale SZZ musi bardzo się starać aby nie przegrać z BBI - nie jest na straconej pozycji z racji dobrej komunikacji drogowej i kolejowej więc konieczne jest zwiększenie oferowania ...
gość_0b996 2015-08-25 12:09   
gość_0b996 - Profil gość_0b996
I pasażerowie z okolic Dolnego Sląska tez będą chętnie korzystali z Berlina
dareck 2015-08-25 10:07   
dareck - Profil dareck
Wnioski dotyczące przyciągania polskich pasażerów wydają się odrobinę naciągane. Mapa oddziaływania nie uwzględnia w ogóle faktu istnienia granicy Niemiec (czyli zakłada, że nie istnieją żadne bariery językowe czy ekonomiczne, a wybór lotniska odbywa się wyłącznie na podstawie oferty lotów). Ech ci analitycy...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy