Airbus A350-900 otrzymał 2015.08.31 certyfikację dla nowego wariantu WV004 z MTOW 260ton (8 mniej niż wariant początkowy WV000) oraz z MZFW 195.7ton (3.7 więcej niż WV000).
W tej chwili zwiększony MZFW do 195.7 ton mają już trzy warianty (001 z MTOW = 275, 003 z MTOW = 268 oraz 004 z MTOW = 260).
greg0303
2015-08-26 15:44
Airbus A350-900 (MSN001) zadiebiutował w poniedziałek, 24 sierpnia, na targach lotniczych w Moskwie (MAKS 2015).
Aeroflot ma ciągle zamówionych osiem sztuk modelu A350-800 (jak również czternaście egzemplarzy A350-900).
greg0303
2015-08-25 20:52
Kiran Rao, wiceprezydent Airbusa ds. strategii i marketingu, powiedział, że obecnie trwają prace nad zmianą konfiguracji wnętrza A350-900, aby zmniejszyć jego masę własną oraz przystosować do montażu większych zbiorników paliwa.
Celem jest przywrócenie bezpośrednich lotów na trasie Singapur - Nowy Jork/Newark (15340 km) i wprowadzenie modelu A350-900LR na rynek w 2018 roku, czyli dużo wcześniej niż B777-8X Boeinga.
Przedstawiciel producenta wspomniał, że oprócz Singapore Airlines jest kilku innych przewoźników zainteresowanych modelem super dalekiego zasięgu, ale nie podał żadnych szczegółów.
gość_e083a
2015-08-24 11:39
@greg0303: a coś wiadomo więcej na temat zakładanego maksymalnego zasięgu?
greg0303
2015-08-23 18:41
"Coraz częściej można przeczytać o plotkach dotyczących prac nad A350-900LR czyli wersją ultra long range."
To już nie są tylko plotki, serwis informacyjny Bloomberga potwierdził, że Airbus zaoferował liniom Singapore Airlines wersję A350-900LR. Teraz ruch jest po stronie przewoźnika/przewoźników, aby ten program rozpocząć potrzebne są zamówienia.
Znamienne jest to, że 90% części zmodyfikowano w stosunku do -900.
Skrzydła -1000 mają sobie radzić z co najmniej 15% większym MTOW. Czyli większa wersja może mieć MTOW na poziomie gdzieś ok. 315-320 ton (podobnie jak dla -900 podniesiono MTOW z 268 do 275 to tutaj pewnie z 308 do co najmniej 315).
Coraz częściej można przeczytać o plotkach dotyczących prac nad A350-900LR czyli wersją "ultra long range". Prawdopodobnie będzie to oznaczać przeniesienie skrzydeł, gondol z 6 kołami i baku z wersji -1000 do -900. Parametrami MTOW na poziomie -1000 pozwolą na loty długości co najmniej dzisiejszego B777-200LR.
Ciekawe czy kiedyś skrzydła i gondole z -900 trafią do -1000 tworząc model regionalny, z ograniczonym zasięgiem (pewnie góra 10-11 tys. km) i dużą liczbą miejsc.