A320neo odnosi duży sukces - tutaj nie ma wątpliwości.
W rodzinie A320 od kilku lat coraz większy udział ma największy model A321 (w zamówieniach także jako A321neo). Jeszcze 10 lat temu (2005) procent dostaw przypadający na A321 = 6%, A320 = 42%, A319 = 49% i A318 = 3%. A roku ubiegłym (2014) A321 = 31%, A320 = 62%, A319 = 7%.
Tak naprawdę przewaga rodziny A32x nad B73x wynika głównie z większej popularności A321 względem B739.
@gość_55c9d: A319neo będzie znacznie mniej popularny niż A319ceo. Taka jest tendencja na rynku. Ale nie skreślałbym go całkowicie - znajdzie swoje miejsce np. warto poszukać także informacji o ACJ319neo - jak na samolot biznesowy (czy rządowy) całkiem spory i z zasięgiem do 12.500 km.
gość_55c9d
2015-08-17 18:25
Patrząc po ilości zamówionych A319 wnioskuję że niedługo zakończą ich produkcję tak jak A318. Pewnie konkurencja Bombardiera i Embraera przejmuje ten segment rynku.