Emirates otworzy najdłuższe połączenie na świecie

Emirates otworzy najdłuższe połączenie na świecie Obsługa nowego połączenia rozpocznie się 1 lutego 2016 r. i będzie się odbywała codziennie. Dubaj - Panama City Rozkład lotów na nowej trasie jest następujący (czasy lokalne): EK251 Dubaj 8:05 – 16:40 Panama City (17 godzin 35 minut)EK252 Panama City 22:30 – 23:15+1 Dubaj (15 godzin 45 minut) Połączenie będzie obsługiwane boeingami B777-200LR zabierającymi na...
13/08/2015 16:37   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
wroord 2015-08-14 22:17   
wroord - Profil wroord
@krzysiekl: EK nie ma podpisanej umowy na code-share z Copa Airlines, wiec z Panamy w tej chwili nie moga rozsylac pasazerow dalej po Ameryce lacinskiej.
krzysiekl 2015-08-14 17:37   
krzysiekl - Profil krzysiekl
kiedyś faktycznie nie było samolotów z utrzymywaniem ciśnienia;)
krzysiekl 2015-08-14 17:35   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@teemu

podobnie jak można oddychać na stacji kosmicznej choć na zewnątrz ani tlenu ani nawet azotu nie ma ;)
teemu 2015-08-14 15:42   
teemu - Profil teemu
@krzysiekl: dzięki, to dużo wyjaśnia! Dalej nie do końca rozumiem, jak ten system regulowania ciśnienia przy miksturze 50/50 świeżego i recyklingowanego powietrza utrzymuje zawartość tlenu na odpowiednim poziomie - zawżywszy na to, że na kilku-kilkunastu kilometrach jest go znacznie mniej. Ale zawsze byłem cienki z fizyki :)
marcowy 2015-08-14 13:07   
marcowy - Profil marcowy
gość 2890: róznica wynika tylko i wyłacznie z wiatrów. ruch obrotowy ziemi nie ma tu nic do rzeczy.
krzysiekl 2015-08-14 12:47   
krzysiekl - Profil krzysiekl
tu jest więcej na ten temat: zobacz link

On all modern aircraft, passengers and crew breathe a mixture of fresh and recirculated air. (...) Studies have shown that a crowded airplane is no more germ-laden than other enclosed spaces—and usually less.
Natomiast niewątpliwie podróże lotnicze zwiększają ryzyko zarażenia się od kogoś, lub jak opisano w artykule: przetransportowania komara z Afryki na lotnisko w kraju gdzie malarii nie ma...
teemu 2015-08-14 11:32   
teemu - Profil teemu
tam dalej jest też o tym, że jest mniejsza zawartość tlenu no i że jest większe ryzyko infekcji przy wdychaniu takiego powietrza, bo ono już zdążyło ładnych kilka razy być w drogach oddechowych współpasażerów.
teemu 2015-08-14 11:30   
teemu - Profil teemu
@krzysiekl: nie mam pojęcia, jak to działa. W artykule jest dokładnie tak: "But doctors have expressed concern about the impact on the body of such long unbroken flights, in which passengers will constantly breathe recycled air", co w sumie nie musi oznaczać, że jest to to samo powietrze przez cały lot.
krzysiekl 2015-08-14 10:37   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@teemu
"odnoszą ciekawą kwestię związaną z zawartością tlenu w powietrzu, który ma zamknięty obieg przez 18 godzin."
że jak????!
byłem pewien, że powietrze jest wymieniane i to z bardzo dużym współczynnikiem. przeciez kontrola cisnienia nie musi oznaczać braku wymiany powietrza ;)
serio jest inaczej? nie wierzę, to by było niewykonalne:)
krzysiekl 2015-08-14 10:28   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@gość_50884

zmień linie lotnicze albo zmniejsz oczekiwania:)
w biznesie lot się dłużyć?
leciałem PRG-DXB-GIG-EZE (w DXB był nocleg w hotelu) czyli trochę na okolo i wcale nie miałem ochoty wysiadać. Po SYD-DXB-LHR też żałowałem, że juz koniec - w klasie ekonomicznej - nie udało mi się przesluchac do końca wszystkiego co chciałem, nie mówiąc o oglądaniu. ale fakt faktem, może nie każdy tak lubi podróżować:)

@wroord
no to już ciekawe jakie będą mieć głównie kierunki lotów z Panamy. Choć np. PTY-DXB-SIN jest tylko 5% dłuższe niż mozliwe najkrótsze połączenie bezpośrednie, połączenie przez Paryż jest niewiele krótsze. Do Indii to własciwie najkrótsza trasa (identycznie jak przez Europę) a EK ma mnóstwo połączeń do Indii.
BTW można tez kupić bilet WAW-DXB-PTY kosztuje ok 4k PLN. w klasie biznes ok 15kPLN...w cenie będzie nocleg ww Dubaju w obie strony (ale przylot wieczorem, wylot rano, nie ma czasu na zwiedzanie, chyba, że jakaś nocna objazdówka ;)
gość_db3ac 2015-08-14 08:51   
gość_db3ac - Profil gość_db3ac
Lot z Londynu do Sydney byłby możliwy na nowych dwusilnikowych samolotach Boeing-a. zobacz link
wroord 2015-08-14 02:47   
wroord - Profil wroord
lecialem 15-cie godzin w econ plus i wcale nie bylo tak najgorzej. Zaloga szla na odpoczynek pod poklad do crew rest area. Nie wiem kto bedzie latal na tym polaczeniu bo chyba z Panamy nie ma az tak duzo pasazerow na Bliski Wschod.
gość_1bc37 2015-08-14 02:20   
gość_1bc37 - Profil gość_1bc37
tak sie sklada ze akurat pracuje w Emirates i osobisicie sie ciesze ze firma otwiera nowe polaczenie. Tutaj kilka odpowiedzi na pytania

gość_2890d - roznica w czasu wynika glownie z wystepowania bardzo silnych wiatrow na tych wysokosciach, ktore siegaja predkosc nawet powyzej 100km/h. Wiatry na tych wysokosciach przewaznie wieja w tych samych kierunkach wiec dzieki temu moze podac przyblizona dlugosc lotu. Obrot ziemi ma tutaj maly wplyw.

Krzysiek1991 - na tak dlugich lotach (ULR - Ultra Long Range) leci 2 zalogi pilotow ktorzy maja przerwe w tym przypadku moze to byc nawet 7 godzin. Jesli chodzi o reszte zalogi to nadal jest to tylko jeden zespol ze wzgledu na brak dodatkowych "Jump Seat". W tym przypadku lot jest podzielony na 3 zmiany jesli chodzi o przewy i kazdy ma swoje kilka godzin. Odpoczynek pilotow jak i reszty zalogi jest w pozycji horyzontalnej. W Boeingach na tyle samolotu nad siedzeniami pasazerow sa loka. W przypadki A380 troche inaczej to wyglada.
W linku ponizej przesylam jak to wyglada
zobacz link

pozdrawiam
gość_d0a08 2015-08-14 01:22   
gość_d0a08 - Profil gość_d0a08
gość_50884: leciałem z Berlina do Sydney 2 tygodnie temu przez Zurich i Singapur. Najdłuższy lot troszkę ponad 12h. Ale gorzej mi się leciało kolejny lot 8h z SIN do SYD. Bo nie wiedziałem już czy chce mi się spać, czy jeść, czy do toalety. Na pokładzie ostatniego lotu czułem się paskudnie, stary 777-300 by Singapore i średnio rozgarnięta załoga (o niebo lepsza była na trasie ZRH-SIN).
Spędzić 17h w samolocie w Y to jest kara. Nie miałem co robić po ok. 8h z 12h. I najlepsze IFE nie pomoże bo to też się przejada. Na pokładzie będzie pewnie najpierw pokładowa noc a potem pokładowy dzień i nie zdziwię się jeśli będą 3 ciepłe posiłki i standardowe przekąski.
Największe wyzwanie jest tak naprawdę dla crew, pomimo crew rest. Ta sama kabina, to samo otoczenie. służba do 20h (przygotowanie lotu, przygotowanie samolotu (w zależności od kabiny i serwisu czas przygotowania się różni), lot, wypuszczenie pasażerów i przekazanie samolotu. Nic tylko współczuć.
teemu 2015-08-13 23:30   
teemu - Profil teemu
@seidorf: jedno ze źródeł, na którego podstawie powstał tekst na wikipedię, to artykuł z Guardiana z 2004, tuż po uruchomieniu SIN-EWR zobacz link . Podnoszą ciekawą kwestię związaną z zawartością tlenu w powietrzu, który ma zamknięty obieg przez 18 godzin. To - przynajmniej teoretycznie, bo nie wiem, czy w praktyce były jakieś problemy - miało stanowić wyzwanie przy konfiguracji kabiny dla 181 osób + crew. Ciekawe, jak będzie przez przeszło 17,5 godziny w samolocie, w którym przy pełnym obłożeniu jest 266 osób + crew.
piotrek737 2015-08-13 21:34   
piotrek737 - Profil piotrek737
gość_2a80d: B777-200LR to nie low range, a long range ;) rodzina B772 dzieli się na "zwykłego" B777-200, B777-200ER (Extended range) i B777-200LR.
seidorf 2015-08-13 21:20   
seidorf - Profil seidorf
W tym artykule zobacz link możemy przeczytać, że podczas lotu było 14 CC i 6 osób w kokpicie - pracowali w zmianach po 4 godziny. Być może przy aktualnie najdłuższych lotach jest podobnie.
teemu 2015-08-13 21:10   
teemu - Profil teemu
@2890d: z tego, że się Ziemia kręci.
Krzysiek1991 2015-08-13 20:51   
Krzysiek1991 - Profil Krzysiek1991
Załogi lecą dwie czy jedna? Bo chyba jedna załoga pilotów może lecieć 12 godzin
gość_2a80d 2015-08-13 20:34   
gość_2a80d - Profil gość_2a80d
777-200LR? L-Low R-Range nie powinni przypadkiem użyć ER? E-Extendent R-Range
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy