Łódź: 2,5 proc. spadek w lipcu

Łódź: 2,5 proc. spadek w lipcu W poprzednim miesiącu zanotowano 14 proc. wzrost w segmencie ruchu regularnego gdzie w podróż udało się 26 042 pasażerów (22 825 w 2014r.). Natomiast w segmencie rejsów czarterowych zanotowano w lipcu 31 proc. spadek. Ze względu na niepewną sytuację w Tunezji i Egipcie w podróż na wakacje udało się tylko 8 750 pasażerów, to o ponad 4 tys. mniej niż rok temu...
10/08/2015 15:54   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_5315f 2015-09-07 15:23   
gość_5315f - Profil gość_5315f
SZZ za sierpień: 47146 pax (+46,0%)
Tygrysek2 2015-09-07 11:39   
Tygrysek2 - Profil Tygrysek2
Drogi kolego gościu 12230, Modlin to inna sprawa, to lotnisko warszawskie i Ryanair dostaje tyle dopłat do biletów (co widać po tym ile ich jest w cenie 9 zł na krajówkach albo 19 na mdzy narodowych) że ludzie automatycznie wolą latać z WMI niż np. WAW, LUZ czy LCJ, więc pasażerowie i z Warszawy i Łodzi i Lublina latają z WMI, jest ich dużo bo ceny zachęcają, w dodatku dojazd jest też w miarę dobry (busy i kolej). Radom już przed strartem miał w mediach czarny PR, mieszkańców Radomia jest o wiele wiele mniej niż Warszawy z Łodzią, a ceny Air Baltic raczej nie należą do lowcostowych. Więc porównywanie Modlina do Radomia nie jest trafne. Ja nadal trzymam się tego, że to lotnisko (RDO) będzie generowało paxów, ale trzeba trochę poczekać aż ludzie dostrzegą wygodę latania z Radomia i będą jakieś lepsze kierunki niż RIX. Już PRG od CSA jest lepsze, ale z lowcostowymi przewoźnikami będzie jeszcze lepiej.
gość_12230 2015-09-06 22:30   
gość_12230 - Profil gość_12230
@Tygrysek2

A lotnisko w Modlinie? W pierwszym miesiącu działalności port obsłużył ponad 100 tysięcy pasażerów.
Tygrysek2 2015-09-06 21:36   
Tygrysek2 - Profil Tygrysek2
Miałem na myśli, że po rozpoczęciu działalności lotniska, lotów, a nie że od pierwszego dnia będą pełne obłożenia albo nawet same overbookingi. I nie wykręcam się bo od początku to właśnie miałem na myśli. Nie było chyba takiej sytuacji żeby całkiem nowe lotnisko miało wielu paxów po pierwszym nawet miesiącu. Ogólnie jednak RDO sukces odniesie i będą chętni.
Nie jestem związany z żadnym lotniskiem w Polsce, mieszkam za granicą a jeśli przylatuje do Polski korzystam głównie z GDN, WAW, WMI (jestem z War-Maz). To nie jest czarny PR, to suche fakty.
Proponuję poczekać z osądem jeszcze troche bo jest jeszcze dużo rzeczy o których pisałem (nie dopisałem jednej rzeczy, którą pisałem na usuniętym temacie-chodzi o brak powrotu AlitaliI do KRK). Na razie sprawdziło się usunięcie Linate z WAW na zimę.
zamykam na razie ten temat.
gość_4b8f9 2015-09-06 19:14   
gość_4b8f9 - Profil gość_4b8f9
"Trochę czasu"? Pisałeś "po otworzeniu lotów" więc nie odwracaj kota ogonem. Wszyscy widzimy ile są warte Twoje tezy oparte na "intuicji i inteligencji".. Zastanawiam się z którego lotniska jesteś że robisz czarny PR pozostałym ;)
Tygrysek2 2015-09-06 13:22   
Tygrysek2 - Profil Tygrysek2
@gościu 4b8f9 A czy ja powiedziałem, że po pierwszym, drugim locie? Na to trzeba troche czasu, to lotnisko i połączenia musi się rozwijać. Lada dzień zacznie sie PRG potem sezon letni też zaowocuje wtedy pogadamy.
gość_4b8f9 2015-09-06 12:44   
gość_4b8f9 - Profil gość_4b8f9
Tygrysek, właśnie widzimy ten "sukces Radomia po otworzeniu lotów, "... Wczoraj 3 paxów przyleciało, jeden wyleciał. Na drugim locie przyleciało 30 (same władze miasta), poleciały dwie. Faktycznie, widzę na horyzoncie podmianę na B735 :) Widać ile warte są Twoje tezy..

Pozdrawiam
gość_fab66 2015-08-28 19:32   
gość_fab66 - Profil gość_fab66
Ciekawostka statystyczna dotycząca lotów do East Midlands z Łodzi i Modlina w lipcu. Z Modlina było to 4600 pasażerów, a z "lotniska, z którego nic nie lata" 4672. Ilość lotów identyczna, bo i tu, i tu loty we wtorki, czwartki i soboty. Ciekawe ilu łodzian mimo to skorzystało z lotniska w Modlinie? W Łodzi do tego ceny są wyższe.
marcowy 2015-08-28 13:52   
marcowy - Profil marcowy
ok :) za cały bilet płacę 3000 ale wracam z EWR. Chodziło mi przede wszystkim o tą klasę Y bo sam się zdziwiłem jak zobaczyłem ją na potwierdzeniu.
gość_a79e1 2015-08-28 12:05   
gość_a79e1 - Profil gość_a79e1
@marcowy kolejny odcinek masz N-Economy Premium Discounted, jest niżej wyceniany od Y, dlatego też połączenie tych dwóch klas rezerwacyjnych w danym odcinku daje kwotę ok 2500 PLN OW.
Odnośnie Łodzi, pisałem o kombinacji taryf Y+Y, po Europie nie połączysz ze sobą różnych klas rez. dlatego podtrzymuje nadal, że Y+Y z Łodzi pojawia się już przy ok. 40% wypełnieniu, powodując że bilet kosztuje minimum 4000 PLN/RT (minimum 2000 PLN/OW).
W Warszawie na trasie do FRA - taryfy Y pojawiają się dopiero przy min 92% zapełnienia, powodując, że z siatki LH bilety z WAW są najtańsze.
adam7691 2015-08-28 10:49   
adam7691 - Profil adam7691
to w Łodzi ma jeszcze co spadać?
marcowy 2015-08-28 08:58   
marcowy - Profil marcowy
gość_a79e1: na mój lot mam następujące klasy ( po kolei na odcinki ): Y,N,K,K
niels 2015-08-26 21:09   
niels - Profil niels
Dołączam się do pytania o połączenie Estonian Air OSL-BZG. Wystartuje czy też nie?
gość_a79e1 2015-08-26 15:12   
gość_a79e1 - Profil gość_a79e1
@marcowy - minimalna cena za odcinki w klasie rezerwacyjnej B na trasie GDN-FRA-MIA to 4400 PLN, RT to ok 9000PLN (zawsze w klasie B), Klasa Y w jedną stronę na 16800PLN, w dwie strony 33960PLN. Wyjątkowo na tej trasie są przewidziane kombinacje Y/B i B/Y co skutkuje niższą ceną.
Jeżeli napiszesz mi jasno o co Ci dokładnie chodzi piszać "nie do końca prawda" to się z miłą chęcią ustosunkuje.
Pracuję akurat w dziale taryf LH.
marcowy 2015-08-26 15:01   
marcowy - Profil marcowy
gość_a79e1: nie do końca prawda: Przyklad z brzegu, mam rezerwację do MIA i na rejs GDN-FRA mam taryfę Y. I nie płacę 4000 zł za bilet mimo że jest to za ocean :)
gość_a79e1 2015-08-26 12:39   
gość_a79e1 - Profil gość_a79e1
@Tygrysek: fajnie, pojaw się za 6 miesięcy i odhacz to co się sprawdziło a co nie. Na razie sypiesz jak z rękawa kierując się intuicją i inteligencją..... a nie potwierdzonymi danymi.
Swoją drogą, wiesz, że LH na rejsy do LCJ sprzedaje najwięcej z całej Polski (procentowo do oferowania) biletów w klasie Y i B? (czyli tych, gdzie przelot w Economy w 2 strony kosztuje powyżej 4000 PLN), badając rynek ile łodzianie i ludzie latający do LCJ są w stanie wydać na bilet... i wychodzą ciekawe wyniki, że jest 6 miejsc w taryfach L, K, T (łącznie) i potem 9 w taryfach do M, i reszta tylko B i Y.... Przez co, w samolocie może być 15 pasażerów i każdy kolejny płaci za bilet B/Y, czyli min. 4000 PLN/RT w Europie (rejsy przesiadkowe)....
gość_23d14 2015-08-26 11:06   
gość_23d14 - Profil gość_23d14
@Tygrysek. Chłopie proszę Cię - Twoim źródłem są chyba tylko i wyłącznie plotki i pogłoski. Gdyby nie to to nie pisałbyś że Adria w LCJ nie wie co zrobić. Otóż wie bo lata i będzie latać jeszcze przynajmniej przez 3 sezony bo musi. Słuchaj dalej plotek z magla.
Makswarych 2015-08-26 00:58   
Makswarych - Profil Makswarych
Jedynie ciekawi mnie ten Estonian Air z Bygdoszczy do Oslo... Już kilka stron pisze o OV 801 i OV 802 obsługiwanych E170. Niemożliwe, że tak to sobie wymyślili. http://www.jetradar.pl/flights/Oslo-OSL-to-Bydgoszcz-BZG/Estonian-Air-OV/ http://flight-finder.com/flights/OV-801 zobacz link
Tygrysek2 2015-08-25 23:46   
Tygrysek2 - Profil Tygrysek2
@Makswarych Moim źródłem są: znajomość branży lotniczej, inteligencja, intuicja, doświadczenie, plotki i pogłoski wśród ludzi związanych z danym lotniskiem (które w rękach odpowiednich ludzi stają się świetnym źródłem jeśli spojrzy się na nie z innej strony i naprawdę obiektywnie) oraz szeroko otwarte oczy i uszy. Nie jestem związany z żadnym portem lotniczym czy linią więc nie mam żadnych oficjalnych danych jednak prawie wszystkie moje teorie okazują się być prawdziwe.
To na razie mój ostatni post, nikomu nie udowodnie że mam racje póki nie zaczną sprawdzać się rzeczy o których pisałem. Na najbliższy czas są to:
zawieszenie czegoś z Gdańska (co do zimowych lotów z innych lotnisk nie będe się wypowiadał bo nie mam pewności),
brak Estonian w Polsce (pomimo że tyle osob jest tego pewnych),
sukces Radomia po otworzeniu lotów,
dalszy rozwój CSA w Polsce,
brak większych zmian na LUZ (prócz ewentulanej Adrii)
ekspansja Ryanair w Łodzi, Modlinie i Poznaniu
i na koniec Adria w Łodzi: ja zwiastuje im przeniesienie się do LUZ i być może BZG. Jednak wyniki w LCJ są niestabilne i sami nie wiedzą co zrobić. Ta sprawa wyjaśni się jeszcze w tym roku, czy rozszerzą ofertę z Łodzi, czy przeniosą ją na inne lotniska.
Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia.
Makswarych 2015-08-25 23:19   
Makswarych - Profil Makswarych
@tygrysek To powiedz skąd masz te informacje odnośnie wszystkich tych połączeń? Podaj źródło to może i będziesz szanowany na tym forum ;)
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama