Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_11607
2015-08-17 21:10
LOT powinien zostać państwowy , tak jak SAS - kraje Dania, Norwegia, Szwecja, AIR FRANCE KLM - tu nadal ok, 20 % ma państwo francuskie, Aeroflot, FINNAIR, Emirates linie z Chin, Belavia, Tarom, Singapore Airlines, Turkish Airways i tak dalej, linie , gdzie mamy dużych , dochodowych przewoźników i to na wysokim poziomie. Zatem dlaczego LOT ma być koniecznie prywatny ? Nie zgadzam się na to, zwłaszcza , że dopiero co z naszych podatków dofinansowano ją blisko połową miliarda złotych, a skoro nastęona pomoc publiczna choć mogła być udzielona, nie była potrzebna , to i żadna kasa od prywaciaża tez nie jest i to kosztem sprzedaży linii, linii która ma swój rynek, sloty, pozolenia na loty tu i tam , zatrudnia ludzi , płaci tu podatki, daje zysk od ponad roku i w tym będzie jeszcze lepszy, zysk , który może być kiedyś też zasileniem budżetu. NIE WOLNO NAM ODDAĆ LOTU , NIE ZGADZAM SIĘ !!!! To firma ważna i strategiczna.
gość_71c30
2015-08-14 02:26
Dziwne że info o Indigo pojawia się w tym samym dniu co rada nadzorcza miała odwołać Mikosza.
gość_2b8f6
2015-08-14 01:28
Czytajcie ze zrozumieniem Bloomberga: "Indigo Partners LLC and a European investor of an undisclosed name are holding talks regarding the acquisition of a majority share in LOT Polish Airlines S.A. The transaction will be finalised provided that LOT will keep its brand and its Warsaw-based head office." Tam jest szykowane przejecie rowniez przez inwestora strategicznego z Europy - to sie nazywa distressed M&A, a nie recap jak tutaj piszecie w komentarzach.
jjemiolo
2015-08-12 22:39
Licze ze sie uda tym razem. COkolwiek by powiedziec bylby to duzy plus dla LOTu i mniejsza szansa na polityczne zamachy czego tak niektorzy z nas sie boja.
Wszystko zależy od tego ile by chcieli dokapitalizować i co by chcieli uzyskać w zamian. Póki co to nawet listu intencyjnego nie ma więc jeszcze daleka droga:)
usuniety
2015-08-12 07:22
Ludzie nie będzie żadnego łączenia ani współpracy z Wizzem. Mam wrażenie że tu same dzieci naiwne piszą
pcharasz
2015-08-12 05:56
gość_98f1a, gigantycznej stracie? Bez przesady, porównaj jej wielkość z przychodami w 2014. Strata jest, ale nie gigantyczna. A Indigo to nie jest jakiś nieznany inwestor, tylko inwestor który sam wyraził takie zainteresowanie i zgodził się na upublicznienie informacji o tym. Te oszczercze informacje sugerują, że to Mikosz wymyślił tego inwestora i jest to tylko konsekwencją tego, że niedługo wybory i być może Mikosz straci pracę. To co piszesz jest absurdalne.
gość_98f1a
2015-08-11 23:53
Tak, tak - ta sama historia jak zwykle: Prezes, którego za chwilę wystrzelą w kosmos, nagle objawia światu o jakimś zysku (przy gigantycznej stracie za 2014), a chwilę później oznajmia że właśnie znalazł inwestora... Czy ktoś dał się na to nabrać? Czy aby ten inwestor nie pochodzi z Kataru? Bo już to kiedyś przerabialiśmy.
gość_7c8b0
2015-08-11 15:36
malin: bez przesady. Klient Lotu to w większości przypadków inny klient niż w Wizzie, więc nie demonizowałbym tej konkurencji.
gość_35fba
2015-08-11 15:34
Dotychczas LOT latał w zasadzie boeingami oraz miał i ma kilka embraerów. Ostatnio coraz więcej słyszy się o jego zamiarze kupienia arbuzów. Czyżby od pewnego czasu przymierzany scenariusz?
Hmm, jeżeli jest udziałowcem Wizz to konkurencja (czy tam jest udziałowcem większościowym?), więc musieliby zacząć jakoś współpracować (chyba niemożliwe żeby rywalizowali ze sobą skoro mają tego samego udziałowca). A z drugiej strony czy to nie podpadałoby pod zgodę UOKiK? Która wg mnie nie powinna nastąpić, bo powstałby podmiot zbyt mocno dominujący na rynku (pewnie w sumie ponad 40 % rynku).
gość_98be0
2015-08-11 12:19
@spotter10: Przecież nikt nie napisał, że działałyby razem, a jedynie, że mogłoby to mieć sens.
spotter10
2015-08-11 08:35
O ile mi wiadomo, to fundusz dokapitalizowuje spółki, a nie je kupuje. Nie posiada większości akcji, tylko daje kasę w zamian za udziały nie większościowe. Oczywiście jeszcze linia musi wdrożyć pomysły funduszu, żeby ten wyłożył kasę. Także to że jest obecny w Wizz i może byłby w LOT, nie znaczy, że te dwie linie by działały razem.
gość_98be0
2015-08-10 23:49
Taki dipol mógłby mieć sens: LOT + WizzAir jak Lufthansa + Germanwings czy Iberia + Vueling, przy zachowaniu innej skali, choć zapewne większej, niż dzisiejsza.
Rozmowy mogą być jeszcze długie i nie muszą oznaczać decyzji.
Gdyby się zastanowić to WizzAir mógłby dowozić sporo pasażerów do WAW (do tego ma zamówione ponad 100 sztuk A321neo). Gdyby Wizz woził pasażerów LCC, a LOT nastawił się na biznes (samoloty z dwoma klasami) plus oczywiście widebody - to być może taka współpraca miałaby sens.
@gość_1bf64: A320 nie przeraża we flocie LOT. Nawet gdyby na początku ze względu na brak dużych funduszy przejąć kilka używanych od Wizz, z rekonfigurować wnętrze, przemalować, to i tak mogłyby to być lepsze niż dzisiejsze B737-400.
A potem zamówić A320neo.
Pytanie: co taki tandem LOT-Wizz mógłby zrobić na rynku? I co zrobiłaby konkurencja?
gość_1bf64
2015-08-10 20:09
masaj, gość_787d8: Nie panikujcie, cytat "by Warszawa stała się głównym portem przesiadkowym dla Europy Środkowej i Wschodniej" wskazuje na to, że nie będą chcieli przekształcić LOTu w ultra LCC. Taniochy latają głównie P2P a chęć rozwijania hubu świadczy raczej o utrzymaniu dotychczasowego modelu, bądź co najwyżej zmianie na hybrydę ;)
Mnie tutaj ciekawi inna kwestia: zarówno Wizz, Frontier jak i Spirit mają same Arbuzy :P
gość_13769
2015-08-10 19:11
@mekki
To nie polskie piekełko tylko narodowy patriotyzm. Popatrz na zachodnie kraje. Oni bronią swojego przed obcokrajowcami. Przykład trochę nieteafiony ale w takiej Danii w życiu nie kupisz ziemi jeśli nie masz tamtejszego obywatelstwa. Stop wysprzedawania Polski zagranice!
gość_787d8
2015-08-10 18:07
Polskie piekielko? Jakos nie widzę. I bankrut? A tego co wszyscy wiemy to LOT radzi sobie coraz lepiej, jest na plusie w odroznieniu od wiekszosci europejskich I nie tylko przewoznikow. A co do Indigo- fundusz trzyma w garsci same lowcosty- ja nie chce zeby LOT takowym sie stał i tyle.
usuniety
2015-08-10 17:21
Znowu zaczyna się polskie piekiełko. Jest w końcu ktoś kto chce kupić bankruta to jedni narzekają że będzie lowcost a inni że nie będzie w polskich rękach. A kogo to obchodzi w czyich rękach jeśli będzie latał z Polski, płacił tutaj podatki, zatrudniał Polaków i pozostawał polską marką? Zaraz znawcy będą szukać wad funduszu inwestycyjnego ale jakoś innej opcji nikt nie przedstawił i nie obronił
masaj, ale dowaliłeś :-) hehe