Fundusz Indigo inwestorem LOT-u?

Fundusz Indigo inwestorem LOT-u? - Fundusz chce zainwestować w LOT i sfinansować rozwój spółki. Jeśli Ministerstwo Skarbu Państwa podpisze z funduszem list intencyjny, zaczną się negocjacje ostatecznej umowy inwestycyjnej. Jej przedmiotem nie będzie sprzedaż akcji, lecz podniesienie kapitału. Indigo jest gotowy zainwestować w LOT w różnej formie nawet kilkaset milionów złotych - możemy przeczytać w...
10/08/2015 12:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_11607 2015-08-17 21:10   
gość_11607 - Profil gość_11607
LOT powinien zostać państwowy , tak jak SAS - kraje Dania, Norwegia, Szwecja, AIR FRANCE KLM - tu nadal ok, 20 % ma państwo francuskie, Aeroflot, FINNAIR, Emirates linie z Chin, Belavia, Tarom, Singapore Airlines, Turkish Airways i tak dalej, linie , gdzie mamy dużych , dochodowych przewoźników i to na wysokim poziomie. Zatem dlaczego LOT ma być koniecznie prywatny ? Nie zgadzam się na to, zwłaszcza , że dopiero co z naszych podatków dofinansowano ją blisko połową miliarda złotych, a skoro nastęona pomoc publiczna choć mogła być udzielona, nie była potrzebna , to i żadna kasa od prywaciaża tez nie jest i to kosztem sprzedaży linii, linii która ma swój rynek, sloty, pozolenia na loty tu i tam , zatrudnia ludzi , płaci tu podatki, daje zysk od ponad roku i w tym będzie jeszcze lepszy, zysk , który może być kiedyś też zasileniem budżetu. NIE WOLNO NAM ODDAĆ LOTU , NIE ZGADZAM SIĘ !!!! To firma ważna i strategiczna.
gość_71c30 2015-08-14 02:26   
gość_71c30 - Profil gość_71c30
Dziwne że info o Indigo pojawia się w tym samym dniu co rada nadzorcza miała odwołać Mikosza.
gość_2b8f6 2015-08-14 01:28   
gość_2b8f6 - Profil gość_2b8f6
Czytajcie ze zrozumieniem Bloomberga: "Indigo Partners LLC and a European investor of an undisclosed name are holding talks regarding the acquisition of a majority share in LOT Polish Airlines S.A. The transaction will be finalised provided that LOT will keep its brand and its Warsaw-based head office." Tam jest szykowane przejecie rowniez przez inwestora strategicznego z Europy - to sie nazywa distressed M&A, a nie recap jak tutaj piszecie w komentarzach.
jjemiolo 2015-08-12 22:39   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Licze ze sie uda tym razem. COkolwiek by powiedziec bylby to duzy plus dla LOTu i mniejsza szansa na polityczne zamachy czego tak niektorzy z nas sie boja.
mietek 2015-08-12 08:36   
mietek - Profil mietek
Wszystko zależy od tego ile by chcieli dokapitalizować i co by chcieli uzyskać w zamian. Póki co to nawet listu intencyjnego nie ma więc jeszcze daleka droga:)
usuniety 2015-08-12 07:22   
usuniety - Profil usuniety
Ludzie nie będzie żadnego łączenia ani współpracy z Wizzem. Mam wrażenie że tu same dzieci naiwne piszą
pcharasz 2015-08-12 05:56   
pcharasz - Profil pcharasz
gość_98f1a, gigantycznej stracie? Bez przesady, porównaj jej wielkość z przychodami w 2014. Strata jest, ale nie gigantyczna. A Indigo to nie jest jakiś nieznany inwestor, tylko inwestor który sam wyraził takie zainteresowanie i zgodził się na upublicznienie informacji o tym. Te oszczercze informacje sugerują, że to Mikosz wymyślił tego inwestora i jest to tylko konsekwencją tego, że niedługo wybory i być może Mikosz straci pracę. To co piszesz jest absurdalne.
gość_98f1a 2015-08-11 23:53   
gość_98f1a - Profil gość_98f1a
Tak, tak - ta sama historia jak zwykle: Prezes, którego za chwilę wystrzelą w kosmos, nagle objawia światu o jakimś zysku (przy gigantycznej stracie za 2014), a chwilę później oznajmia że właśnie znalazł inwestora... Czy ktoś dał się na to nabrać? Czy aby ten inwestor nie pochodzi z Kataru? Bo już to kiedyś przerabialiśmy.
gość_7c8b0 2015-08-11 15:36   
gość_7c8b0 - Profil gość_7c8b0
malin: bez przesady. Klient Lotu to w większości przypadków inny klient niż w Wizzie, więc nie demonizowałbym tej konkurencji.
gość_35fba 2015-08-11 15:34   
gość_35fba - Profil gość_35fba
Dotychczas LOT latał w zasadzie boeingami oraz miał i ma kilka embraerów. Ostatnio coraz więcej słyszy się o jego zamiarze kupienia arbuzów. Czyżby od pewnego czasu przymierzany scenariusz?
malin 2015-08-11 14:04   
malin - Profil malin
Hmm, jeżeli jest udziałowcem Wizz to konkurencja (czy tam jest udziałowcem większościowym?), więc musieliby zacząć jakoś współpracować (chyba niemożliwe żeby rywalizowali ze sobą skoro mają tego samego udziałowca). A z drugiej strony czy to nie podpadałoby pod zgodę UOKiK? Która wg mnie nie powinna nastąpić, bo powstałby podmiot zbyt mocno dominujący na rynku (pewnie w sumie ponad 40 % rynku).
gość_98be0 2015-08-11 12:19   
gość_98be0 - Profil gość_98be0
@spotter10: Przecież nikt nie napisał, że działałyby razem, a jedynie, że mogłoby to mieć sens.
spotter10 2015-08-11 08:35   
spotter10 - Profil spotter10
O ile mi wiadomo, to fundusz dokapitalizowuje spółki, a nie je kupuje. Nie posiada większości akcji, tylko daje kasę w zamian za udziały nie większościowe. Oczywiście jeszcze linia musi wdrożyć pomysły funduszu, żeby ten wyłożył kasę. Także to że jest obecny w Wizz i może byłby w LOT, nie znaczy, że te dwie linie by działały razem.
gość_98be0 2015-08-10 23:49   
gość_98be0 - Profil gość_98be0
Taki dipol mógłby mieć sens: LOT + WizzAir jak Lufthansa + Germanwings czy Iberia + Vueling, przy zachowaniu innej skali, choć zapewne większej, niż dzisiejsza.
demar 2015-08-10 21:40   
demar - Profil demar
Rozmowy mogą być jeszcze długie i nie muszą oznaczać decyzji.

Gdyby się zastanowić to WizzAir mógłby dowozić sporo pasażerów do WAW (do tego ma zamówione ponad 100 sztuk A321neo). Gdyby Wizz woził pasażerów LCC, a LOT nastawił się na biznes (samoloty z dwoma klasami) plus oczywiście widebody - to być może taka współpraca miałaby sens.

@gość_1bf64: A320 nie przeraża we flocie LOT. Nawet gdyby na początku ze względu na brak dużych funduszy przejąć kilka używanych od Wizz, z rekonfigurować wnętrze, przemalować, to i tak mogłyby to być lepsze niż dzisiejsze B737-400.
A potem zamówić A320neo.

Pytanie: co taki tandem LOT-Wizz mógłby zrobić na rynku? I co zrobiłaby konkurencja?
gość_1bf64 2015-08-10 20:09   
gość_1bf64 - Profil gość_1bf64
masaj, gość_787d8: Nie panikujcie, cytat "by Warszawa stała się głównym portem przesiadkowym dla Europy Środkowej i Wschodniej" wskazuje na to, że nie będą chcieli przekształcić LOTu w ultra LCC. Taniochy latają głównie P2P a chęć rozwijania hubu świadczy raczej o utrzymaniu dotychczasowego modelu, bądź co najwyżej zmianie na hybrydę ;)

Mnie tutaj ciekawi inna kwestia: zarówno Wizz, Frontier jak i Spirit mają same Arbuzy :P
gość_13769 2015-08-10 19:11   
gość_13769 - Profil gość_13769
@mekki

To nie polskie piekełko tylko narodowy patriotyzm. Popatrz na zachodnie kraje. Oni bronią swojego przed obcokrajowcami. Przykład trochę nieteafiony ale w takiej Danii w życiu nie kupisz ziemi jeśli nie masz tamtejszego obywatelstwa. Stop wysprzedawania Polski zagranice!
gość_787d8 2015-08-10 18:07   
gość_787d8 - Profil gość_787d8
Polskie piekielko? Jakos nie widzę. I bankrut? A tego co wszyscy wiemy to LOT radzi sobie coraz lepiej, jest na plusie w odroznieniu od wiekszosci europejskich I nie tylko przewoznikow. A co do Indigo- fundusz trzyma w garsci same lowcosty- ja nie chce zeby LOT takowym sie stał i tyle.
usuniety 2015-08-10 17:21   
usuniety - Profil usuniety
Znowu zaczyna się polskie piekiełko. Jest w końcu ktoś kto chce kupić bankruta to jedni narzekają że będzie lowcost a inni że nie będzie w polskich rękach. A kogo to obchodzi w czyich rękach jeśli będzie latał z Polski, płacił tutaj podatki, zatrudniał Polaków i pozostawał polską marką? Zaraz znawcy będą szukać wad funduszu inwestycyjnego ale jakoś innej opcji nikt nie przedstawił i nie obronił
pszn 2015-08-10 16:55   
pszn - Profil pszn
masaj, ale dowaliłeś :-) hehe
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy