Qatar: Do Niemiec tylko airbusem A350

Qatar: Do Niemiec tylko airbusem A350 Od 1 października przewoźnik należący do sojuszu oneworld będzie oferował raz dziennie loty do Monachium na pokładzie najnowszego samolotu pasażerskiego na świecie według rozkładu (czasy lokalne): QR059 Doha 2:15 – 06:30 Monachium (1234567)QR060 Monachium 10:35 – 18:00 Doha (1234567)Następnie od 1 listopada A350 pojawi się na drugiej rotacji do stolicy Bawarii (czasy...
05/08/2015 17:16   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_20f1c 2015-08-10 18:22   
gość_20f1c - Profil gość_20f1c
Jeśli Qatar nie wprowadzi do obsługi połączenia z Polską większego samolotu (nie mam na myśli A321 :) ), to na zawsze przegra u nas z Emirates).
greg0303 2015-08-10 15:59   
greg0303 - Profil greg0303
Wnętrze kabiny pasażerskiej B787 jest o 38cm szersze niż A330/A340, o 13cm węższe niż A350 oraz o 41cm węższe niż B777.
Dostępne konfiguracje foteli w klasie ekonomicznej to 3-3-3, 2-4-2 oraz 3-2-3. Oczywiście w czasach, kiedy konkurencyjność/obniżenie kosztów operacyjnych są traktowane priorytetowo, większość przewoźników wybiera opcję 3-3-3.

Zasięg maksymalny każdej maszyny komercyjnej wiąże się z pewnymi ustępstwami. Jeśli zatankuje się zbiorniki paliwa do pełna to trzeba ograniczyć załadowanie (pax, cargo) lub odwrotnie maksymalny załadunek (pax, cargo) ogranicza ilość paliwa możliwą do zatankowania.
Tak jest w przypadku A340-500, A321neo LR, B777-200LR Worldliner i wielu innych maszyn.
gość_50884 2015-08-10 13:44   
gość_50884 - Profil gość_50884
dla mnie ten 787 jest po prostu przereklamowany i teraz z reszta wychodzi szydlo z worka, ze nawet zasiegi byly zaklamane.
Wole we wszystkich segmentach airbusy.
Lecialem 787 i jak dla mnie nic szczegolnego, ot pare bajerow, ale szalu nie ma.
Najwiekszy komfort i ciesze przezylem na locie A-380, ktory obecnie jest dla mnie najbardziej komfortowym samolotem.
BA850 2015-08-10 12:55   
BA850 - Profil BA850
@gość_1d56d: wszyscy chwalą B787, że jest bardzo ekonomiczny... ciekawe jak to w praktyce wygląda dla A350 - czyżby była powtórka z programu A340, który miał być bardziej ekonomiczny od konkurencji a wyszło, jak wyszło?
gość_1d56d 2015-08-10 08:13   
gość_1d56d - Profil gość_1d56d
@BA850: Tu nie chodzi tylko o liczbę miejsc w samolocie, ale również cargo, które dynamicznie rośnie w ostatnich latach w WAW. Póki co QR przegrywa z kretesem z Emirates na tej trasie.
@gość_31e0d: W przeciwieństwie do A350, B787 ma większe okna , wyższą wilgotność powietrza, jest bardziej ekonomiczny dla przewoźników.
BA850 2015-08-09 22:51   
BA850 - Profil BA850
@gość_20f1c pytanie, czy QR da radę zapełnić A350/A330/B787... osobiście unikałbym B787 w Y...
gość_20f1c 2015-08-06 19:22   
gość_20f1c - Profil gość_20f1c
Czy to będzie A330, A350, czy B787...grunt, żeby nie A320... Warszawa, to nie Ateny czy Ankara - lot jest długi, a samolot na tak długi czas - niewygodny.
gość_e083a 2015-08-06 09:30   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@BA850: w sprawie układu 3-4-3 dla A350 to jest oficjalnie w ofercie, ale zgodnie z wypowiedzią COO Airbus'a na jednej z ostatnich konferencji nikt z pierwszych kilkunastu klientów odbierających tego nie zamówił. Airbus wyraźnie stawia na układ 3-3-3 w klasie ekonomicznej A350 z siedzeniami 18 cali i do tego ten model był projektowany.

Z B787 jest nieco inaczej - jeszcze ok. roku 2006 pan R. z firmy B. wyraźnie zachwalał zwiększenie szerokości wnętrza o 8 cali w stosunku do ówczesnego A330 jako wyraźne, wręcz epokowe zwiększenie komfortu pasażerów w układzie 2-4-2 prawie o cały cal na szerokość. Wtedy układ 3-3-3 był zalecany dla B777 (wnętrze szersze o 15 cali w stosunku do B787).
Co z tych zapowiedzi super komfortu pozostało?
gość_31e0d 2015-08-06 08:46   
gość_31e0d - Profil gość_31e0d
Maciek_waw: przyblizylbys odrobine, dlaczego? Nie wiem, a mnie to bardzo ciekawi.
BA850 2015-08-06 00:45   
BA850 - Profil BA850
A350 chociaż był projektowany pod 3-3-3 w economy... B787 był projektowany pod 2-4-2 w economy, a wcisnęli 3-3-3. Ciekawe, kiedy zaczną do A350 wciskać 3-4-3 :)
gość_0df2c 2015-08-05 23:29   
gość_0df2c - Profil gość_0df2c
@maciek_waw: zgadza się, A350 to jednak nowy samolot starszej generacji. Najnowocześniejszym samolotem w tej chwili jest Boeing 787.
maciek_waw 2015-08-05 22:55   
maciek_waw - Profil maciek_waw
Najnowszy, ale nie najnowocześniejszy. Większy komfort na pokładzie nadal oferuje B787, mam nadzieję, że niebawem zobaczymy je na trasie między WAW a DOH.
gość_75380 2015-08-05 19:26   
gość_75380 - Profil gość_75380
A kiedy do Warszawy?
gość_20f1c 2015-08-05 19:17   
gość_20f1c - Profil gość_20f1c
A kiedy podstawią samolot szerokokadłubowy do obsługi trasy do Warszawy? Ich A320 na 5 godzin lotu do najwygodniejszych nie należy. ..
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy