Ciaśniej i taniej w Ryanairze

Ciaśniej i taniej w Ryanairze
28/07/2015 15:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_c3395 2015-07-31 21:25   
gość_c3395 - Profil gość_c3395
Zysk Ryanaira za 2015 rok może sięgnąć 970 mln euro. Cześć tych pieniędzy Ryanair chce wydać na utrzymanie zimowej rozkładu lotów.

Efektem tej strategii ma być przewiezienie w tym roku nie 100, ale 103 mln pasażerów. Niższe mają też być ceny biletów, a przewoźnik liczy na jeszcze większe wypełnienie samolotów, które sięga obecnie 92 proc. A to oznacza niespotykaną dotychczas ciasnotę w powietrzu.

Zazwyczaj na zimę Irlandczycy odstawiali samoloty i dopiero z wysypem połączeń startowali w maju. W zimie 2015/2016 Ryanair zamierza uziemić nie 50 samolotów jak to robił dotychczas, ale tylko 40. I wypełnić zimowe rejsy przynajmniej w 90 procentach, w porównaniu z 88 proc. rok temu.

Tej nowej strategii pomagają także niskie ceny paliwa lotniczego. Ryanair wykupił transakcje zabezpieczeniowe dla 80 proc. zakupów paliwa po 64 dol. za baryłkę ropy. W ubiegłym roku stracił na tych transakcja 200 mln euro, ponieważ jego ekonomiści zakładali ceny ropy na poziomie 115 dol., tymczasem spadły znacznie niżej. Teraz - informuje Ryanair - obniżka kosztów paliwa o 7 proc. na pasażerze pozwala inaczej dysponować flotą.

W tym roku Ryanair nie uziemi więc 20 proc. maszyn od połowy października, tylko mniej i planuje zwiększenie podaży miejsc na sezon zimowy (październik - marzec) o 15 proc. w porównaniu z ofertą zeszłoroczną.

Zresztą więcej miejsc chce zaoferować już od sierpnia i to po cenach niższych średnio o 2 proc. od zeszłorocznych. - W ten sposób chcę wywrzeć presję na rywali, aby też obniżyli ceny- mówi Michael O'Leary, prezes irlandzkiej linii. Na rynku brytyjskim, skąd pochodzi lwia część przychodów irlandzkiej linii obniżki cen wyniosą nawet 8 proc. przy średniej cenie biletu 33,5 funta. To oznacza rabat w wysokości średnio 2,70 GBP na bilecie.

Mniejsze wpływy ma Ryanair z opłat dodatkowych - jak chociażby po rezygnacji kasowania pieniędzy za drugi bagaż podręczny. W efekcie wpływy z tego źródła w ostatnim kwartale wzrosły jedynie o 9, podczas gdy liczna pasażerów w tym czasie zwiększyła się o 16 proc. - To dlatego, że mamy przyjazną politykę - chwalił się O'Leary. I musimy za nią płacić - dodał.
gość_ec32d 2015-07-29 14:45   
gość_ec32d - Profil gość_ec32d
Wypadałoby dac inny tytuł.
Taki tytuł dała Rzepa. Link jest do strony Rzepy. Ale normalny czytelnik nie przeczytaq artykułu (dostęp płatny) zatem przeczyta tylko to co jest na stronie pasazera.
A z tego co tu umieszczono ani nic na temat cen (taniej) ani układu siedzeń (ciaśniej).
Czyli -tytuł totalnie oderwany od treści a wytłumaczenie tylko dla znajomych królika...
Nic dziwnego, że szukacie dziennikarzy bo takie coś to poniżej amatorszczyzny jest...
usuniety 2015-07-29 10:37   
usuniety - Profil usuniety
Nikogo nie obchodzi twoje zdanie.
vv
feiji 2015-07-28 21:22   
feiji - Profil feiji
Jako przeciwnik Ryanaira mam nadzieję, że ta zmiana nie wyjdzie na dobre...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Reklama

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy