LOT do Delhi? Nie ma decyzji

LOT do Delhi? Nie ma decyzji Na pewno wiadomo tylko tyle, że LOT jeszcze jesienią chce ogłosić kolejne dwie nowe trasy długodystansowe. Loty na nich rozpoczną się w przyszłym roku z wykorzystaniem obecnej floty boeingów 787 Dreamliner. Odbiór kolejnych dwóch Dreamlinerów na przełomie 2016 i 2017 r. umożliwi zwiększenie siatki długodystansowej. Przewoźnik planuje też zamówić kolejne maszyny...
27/07/2015 08:05   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_c8928 2015-07-30 20:53   
gość_c8928 - Profil gość_c8928
5
gość_787d8 2015-07-29 10:25   
gość_787d8 - Profil gość_787d8
Zgadzam się z gość_3a60c - LOT od lat konkuruje na trasach do USA i ostatnio do Chin z innymi liniami, i to z powodzenie, , szczególnie ostatnio w klasie Biznes - moja firma wysyła swoich pracowników do Nowego Jorku wlasnie w klasie biznes i na bezposredni LOT zdobycie biletow graniczy z cudem - zawsze komplety! Gdyby z powodu konkurencji linie nie otwierały połączeń, to nikt by nie latał! gość_54cd9 nie ma pojęcia o tym co pisze - czy Finnair nie lata 30 razy dziennie do Azji, bo boi się konkurencji EK czy LH? Nie sądzę. LOT też nie ma się czego obawiać, jeśli cały plan się zepnie ( sprzedaż, marketing, cargo, tranzyty i serwis, który LOT i tam ma już świetny, szczególnie w Premium i Biznesie - o wiele lepszy niż linie zachodnie).
gość_49f3a 2015-07-28 18:00   
gość_49f3a - Profil gość_49f3a
Calgary byłby lepszym połączeniem od Edmonton. Owszem, Edmonton ma nowszy i bardzo przestronny terminal. Ale to Calgary jest właśnie jednym z hubów Air Canada (wraz z YVR, YUL i oczywiście YYZ). Lufthansa się wycofała dwa lata temu z Calgary i narazie tylko KLM z Europy tam lata. Z Calgary są też dogodne przesiadki na Albertę, terytoria północne, do takich miast jak YVR, Saskatoon czy nawet Kelowna. Nie zapomnę też o Edmonton ;)
gość_3a60c 2015-07-28 16:24   
gość_3a60c - Profil gość_3a60c
gość_54cd9 A teraz Lot nie konkuruje na lotach do Ameryki Płn i Pekinu ? Jakoś nie słychać żeby miał się zwijać z tych kierunków. Gyby przyjąć twój punkt widzenia to Lot juz dawno powinien zwinać się już dawno np z Nowego Jorku przecież z samego tylko LHR dziennie jst tam 28 odlotów. Doliczając inne huby europejskie na tym jednym kierunku konkurencja jest olbrzymia a Lot będąc małą linią daje radę, co więcej jest tam jakąś konkurencją o czym świadczy postawa BA która postulowała wygaszenie przez Lot swoich połączeń długodystansowych w zamian za zgodę KE na dofinansowanie Lotu.
gość_54cd9 2015-07-28 08:26   
gość_54cd9 - Profil gość_54cd9
Problemem w tym planie będzie fakt, iż LOT będzie konkurował z liniami takimi jak BA, LF, KLM, czy Swiss na kierunkach amerykańskich. A one mają tam dobrze rozbudowaną siatkę, kilku rejsów dziennie. A na kierunkach azjatyckich będzie konkurował z Emirates, Qatarem, Etihad i Turkishem. - Nie ma żadnych szans. Szczególnie w pierwszych miesiącach utopi dziesiątki milionów dolarow tygodniowo, bo to są bardzo drogie loty. Nie znaczy to, że od razu upadnie, bo długi dystans ma tę zaletę, że sprzedaje się z dużym wyprzedzeniem i cash-flow pozwala na utrzymanie się na powierzchni, ale przychodzi kiedyś godzina prawdy, gdy już nic nowego nie da się otworzyć i psrzedać. Stawiam na 1,5 roku szaleństwa.
gość_787d8 2015-07-27 20:12   
gość_787d8 - Profil gość_787d8
LOT chce skorzystac z ogromnego tranzytu z Europy Wschodniej do Kanady - Czesi, Chorwaci, Bulgarzy, Ukraincy mają bardzo duże diaspory w Quebec'u, wszyscy lataja do Montrealu, a w sumie z Europy tam lataja tylko 4 linie. Plus codeshare z Air Canadą. Podobno station manager już jest rekrutowany. LOT wolalby Edmonton, ale to dluzsza rotacja, a plan wykorzystania samolotow juz podobno zamyka sie "na styk".
demar 2015-07-27 19:09   
demar - Profil demar
Kierunek SIN to były jeden z najdalszych kierunków dla LOT (porównywany np. z SFO). Łączenie z DEL? Raczej naprzemiennie - DEL to z kolei jeden z bliższych kierunków na WB. Być może rozważana jest koncepcja naprzemiennego lotu wg formuły "daleki - krótki", tak aby maksymalnie wykorzystać czas B787.
W ciągu 48 godzin powinno dać się zrobić rotacje typu WAW-DEL-WAW-SIN-WAW.
A gdyby dodać jeszcze już zapowiedziany BKK? Jeden samolot powinien dać radę w tygodniu zrobić na 3x DEL, 2x SIN i 2x BKK.
gość_014aa 2015-07-27 17:57   
gość_014aa - Profil gość_014aa
Dlaczego Montreal? Lepszy na jesień byłby Szanghaj/Guangzhou/Hongkong - dużo pasażerów biznesowych i bardzo duży ruch cargo. Co do Singapuru - uruchomienia połączenia z Warszawą nie wykluczają Singapore Airlines (po rozwinięciu siatki w Azji i dostawie kilku A350). Wątpię, czy byłoby zapotrzebowanie na dwie linie lotnicze latające na tej trasie... Tą jesienią najbardziej ucieszyłbym się, gdyby LOT ogłosił połączenia do PVG/HKG/SZX/CAN oraz do Miami. YUL - owszem, ale w dalszej kolejności. Pozdrawiam.
gość_1c72e 2015-07-27 17:36   
gość_1c72e - Profil gość_1c72e
oby to byl Montreal, wtedy lece z cala rodzina
gość_787d8 2015-07-27 15:25   
gość_787d8 - Profil gość_787d8
LOT przy na razie małej ilości maszyn, musi liczyć czas każdego połączenia CO DO GODZINY, żeby samolot zdążył zrobić rotację. Stąd zamiast o wiele bardziej obiecującego finansowo Edmonton, wg moich źródeł, jesienią ma ogłosić Montreal, oraz Singapur. Na inne, dłuższe rotacje, niestety, brakuje zarówno czasu jak i maszyn. 6-ty samolot jest wciąż w Hiszpanii, wykonuje loty dla Air Europy do następnego lata, 7 i 8 przylecą dopiero za 1.5 roku.
gość_867d4 2015-07-27 12:26   
gość_867d4 - Profil gość_867d4
bedzie łączona rotacja SIN z DEL
mietek 2015-07-27 11:49   
mietek - Profil mietek
Z SIN to o tyle jest problem, że tam prawie każdy lata więc duża konkurencja. Ale z drugiej strony Singapore może zaoferować dobre feedowanie i na pewno sporo osób skorzysta z lotów do Australii z jedną przesiadką. Choć to z WAW oferuje już EK właściwie.
pcharasz 2015-07-27 11:08   
pcharasz - Profil pcharasz
Problem z SIN-CGK jest taki że czas jednej rotacji wzrasta o kolejne 5-6h i ogranicza wykorzystanie 787 na innych trasach. A konkurencja na tym segmencie jest olbrzymia, więc LOT by musiał oferować dumpingowe ceny. Nie wiem czy to ma sens. TK tak kiedyś latał i się z tego wycofał, LH już nie lata przez SIN tylko KUL ale w ogóle wycofuje się z CGK. Pozostanie więc tylko AF. Myślę że większy sens ma albo latanie przez KUL/BKK, albo... latanie bezpośrednie do CGK i nastawienie się na feedowanie paxów z Niemiec czy z LHR.
gość_44b71 2015-07-27 10:39   
gość_44b71 - Profil gość_44b71
Flightstats pokazuje na jutro (wtorek) ponad 40 lotów z SIN do CGK, więc dla lokalnych pasażerów taka przedłużka by LO zapewne nie miałaby sensu, skoro mają taki duży wybór, od low costów po linie tradycyjne (Singapore i Garuda).
gość_014aa 2015-07-27 09:53   
gość_014aa - Profil gość_014aa
Może SQ będzie do nas latał? Kiedyś prezes tej linii stwierdził, że jest to bardzo prawdopodobne, ale najpierw chcą rozwinąć bardziej siatkę w Azji i odebrać kilka A350.
Co do kierunków LOT - bardziej od Delhi przydałby się Szanghaj, Hongkong lub Guangzhou - Chiny to biznesowa studnia bez dna, poza tym poleciałoby tam dużo cargo...
gość_d0a08 2015-07-27 08:59   
gość_d0a08 - Profil gość_d0a08
Rotacje Singapur - Dżakarta można połączyć albo w ramach przedłużenia 1 lotu (WAW-SIN-CGK-SIN-WAW albo WAW-SIN-CGK-WAW oszczędzając na 1 lądowaniu w SIN). Tak robi Lufthansa przez Singapur albo KLM przed Kuala lumpur. Niewiele jest linii z Europy które latają do Dżakarty (tylko 2 powyższe). Nie jestem pewien czy nie lepiej otworzyć Singapur (pewniak. Już kiedyś Lot tam latał) i mieć CS z Singaporem/SilkAir na tą trasę. Pasażerów z Europy na tym połączeniu jakoś nie widzę, a przewożenie pasażerów z/do Singapurem i Dżakartą wydaje się karkołomne, wymaga zezwoleń i FL może być niski (1 połączenie na dzień/2 dni nie gwarantuje wielkich potoków pasażerskich).
Czekam na otwarcie SIN żeby była dogodna przesiadka na SYD przez SIN. Wolę SIN niż BKK.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy