Ministerstwo Gospodarki chce lotów do Iranu

Ministerstwo Gospodarki chce lotów do Iranu Uruchomienie bezpośredniego połączenia lotniczego pomiędzy Polską a Iranem było jednym z tematów rozmów podczas wizyty wiceminister spraw zagranicznych Katarzyny Kacperczyk w tym kraju w maju. - Brak takiego połączenia będzie zdecydowanie ograniczał możliwości współpracy biznesowej - podkreślił na konferencji prasowej podczas prezentacji programu "Go Iran" Janusz...
24/07/2015 07:53   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2015-07-25 13:23   
demar - Profil demar
@gość_98be0: WAW-EVN to 2233km, o prawie 800km mniej niż do IKA lub nawet THR (duże linie zagraniczne jak Lufthansa, Emirates, czy Turkish latają jednak na IKA).
Te 800 km to naprawdę spora różnica.
gość_98be0 2015-07-25 13:00   
gość_98be0 - Profil gość_98be0
@demar: Może LOT-owskie E-175 nie mają miejsc dostosowanych do tak długich lotów, ale do pobliskiego Erewania latają bez problemów, czyli można to rozważać. Wspomniany przez Ciebie gcmap.com liczy odległość WAW-THR (a nie WAW-IKA) jako 3011 km. Przy zasięgu ok. 3890 ciągle można to rozważać. Od najdłuższego obecnie połączenia realizowanego przez E175LR (Edmonton to Houston-Intercontinental) będzie to dalej o 27 (dwadzieścia siedem) km. Ale docelowo prosi się, oczywiście, o inny samolot.
gość_bd8f5 2015-07-25 12:17   
gość_bd8f5 - Profil gość_bd8f5
Moja informacja o tym , ze do Teheranu doleci nawet Embryer była oczywiście tylko sugestią że Teheran nie leży tak daleko jak nam wszystkim się kojarzy. Oczywiście LOT uruchomi ew loty innym taborem.Iran jest dla nas tak egzotyczny, jak leżąca 150 km od Polski Rumunia.Informacja będąca przyczynkiem do tej dyskusji o ew uruchomieniu lotów do Iranu bardzo cieszy.Niech przyniesie korzyści Polsce i Iranowi.Ta decyzja to przełamanie istniejącej, niepotrzebnej nikomu bariery. Powodzenia.
demar 2015-07-25 11:06   
demar - Profil demar
@gość_bd8f5, @gość_98be0: gcmap.com wskazuje odległość WAW-IKA jako 3023 km. Do tego trzeba dodać rezerwę na ominięcie niektórych stref (Krym, Donieck, obok Gruzja) plus standard wg przepisów. Dla E-175 na styk - ale jaki kapitan będzie chciał tak lecieć z kompletem pasażerów? Gdyby LOT się zdecydował - byłaby to rekordowa trasa na E-175 - o czym już pisałem. E-190 to inna sprawa (dłuższy zasięg), ale LOT takiego nie ma.
Poza tym LOT-owskie E-175 nie mają miejsc dostosowanych do tak długich lotów. I to jest decydujący argument. Nie ma co tego rozważać.
Potrzebne było coś typu B737, albo A320 - a najlepiej A321LR. Ważny jest układ miejsc.
gość_98be0 2015-07-25 10:23   
gość_98be0 - Profil gość_98be0
Odległość z Warszawy do Teheranu w linii prostej to ok. 2770 km, a zasięg max. E175LR
ok. 3890 km. Czyli zapas wynosi ok. 1120 km. Powinno wystarczyć. Mogliby tym zacząć, a później czymś większym.
Dla E195LR zasięg max. to ok. 3330 km, czyli zapasu jest tylko ok. 560 km. Pewnie za mało.
gość_bd8f5 2015-07-25 10:07   
gość_bd8f5 - Profil gość_bd8f5
Z Warszawy do Tbilisi dystans przelotu to 2050 km.Z Tbilisi do Teheranu dystans przelotu to 880km.Tzn samolotem Warszawa Teheran to292o km. Z Kijowa loty do Teheranu wykonywane samolotem Embreyr 190.Zasięg maszyny to 3700 km.Zatem odleglość Warszawa Teheran nie jest jakaś porażająca. Dalej jest do Agadiru, Wyspy Kanaryjskie czy Marsa Alam.Zatem loty do Teheranu nie powinny być jakimś wyjątkowym wyzwaniem.
demar 2015-07-25 09:44   
demar - Profil demar
@gość_bd8f5: obecnie najdłuższy, rozkładowy lot na świecie realizowany za pomocą E-175 (Edmonton to Houston-Intercontinental) ma jakieś 2.984 km (mniej niż WAW-IKA, poza tym trzeba pamiętać o strefach wojennych do ominięcia - np. Krym) - a więc odpada, tym bardziej E-195.
B737MAX albo A320neo zrobią taki dystans bez problemu, ale LOT na razie nie ma ani jednego, ani drugiego.

Dystans do IKA, czy dalej do indyjskich DEL i BOM to wymarzone trasy dla samolotów wąskokadłubowych, średniego zasięgu kiedyś typu B757, obecnie planowane typu A321LR - zasięg na poziomie 7 tys. km daje spore rezerwy, a długie wnętrze można odpowiednio dostosować do 5-7 godzin lotu.
Układ siedzeń decyduje tutaj o wygodzie pasażerów. Jeśli A321neo dla WizzAir ma mieć 239 miejsc w jednej klasie to na tej samej długości wnętrza A321LR ma konfigurację 164 miejsc w trzech klasach.
gość_bd8f5 2015-07-25 07:58   
gość_bd8f5 - Profil gość_bd8f5
Odległość z Warszawy do Teheranu w linii prostej wynosi 3000 km.Doleci nawet Embreyr w wersji LR
gość_ba13f 2015-07-24 22:22   
gość_ba13f - Profil gość_ba13f
Też mi brakuje 787 na obsługę Delhi od nowego roku, no chyba ze LOT planuje tam latać dwa - trzy razy w tygodniu, to może wówczas.

Fakt, że o tym pasażer nie napisał wynikać, może z faktu, że może po prostu nie chcą przedstawiać informacji, które są szczątkowe i nie mogą to być niesprawdzone informacje.

A swoją drogą lotu do Teheranu jak najbardziej tylko chyba nie drimkami, bo ich na razie mało a te które pojawią się później raczej będą do obsługi dalszych tras, tak myślę.

Czy taki 737max bądź a320neo ma zasięg pozwalający na pokonanie dystansu do Teheranu ?? Jeśli tak to może one w przyszłości.
gość_9f938 2015-07-24 14:23   
gość_9f938 - Profil gość_9f938
Te połączenie do Indii mogłoby w sumie być robione przez Air India, bo jak LOT zamierza uruchomić jeszcze trochę dalekich kierunków, to im chyba 787 nie starczy (wraz z tymi, które mają dołączyć do floty).
gość_c9803 2015-07-24 12:00   
gość_c9803 - Profil gość_c9803
wszystko fajnie ale Iran tez by mogl obnizyc koszta i dostepnosc do swoich wiz.
gość_2e53d 2015-07-24 11:47   
gość_2e53d - Profil gość_2e53d
Też czytałem o lotach do Delhi. Informacja o nowym kierunku pojawiła się już na anglojęzycznej Wikipedii :) . Co do lotów do Iranu - to mogłoby rzeczywiście usprawnić współpracę biznesową między Polską a Bliskim Wschodem, i zawsze uważałem, że LOT powinien otworzyć tam przynajmniej jedno połączenie. Trzymam za nie kciuki.
spider_85 2015-07-24 11:24   
spider_85 - Profil spider_85
Mietek: Tez o tym czytałem, fajnie by było! Szkoda, ze pasażer ostatnio bardzo do tylu jest z newsami :/ Może we wtorek coś napiszą, chociaż prędzej po prostu dadzą to do przeglądu prasy, bo prościej ;)
gość_c0f0a 2015-07-24 10:28   
gość_c0f0a - Profil gość_c0f0a
A podobno jedna z kolejnych nowych dlugodystansowych tras lotu ma być Dehli lub Bombaj! W którejś z indyjskich gazet ukazał się wywiad z prezesem LOTu z którego tak wynika. Szkoda, ze p.com przesypia takie inf i nic o tym nie pisze :/
gość_5a296 2015-07-24 10:28   
gość_5a296 - Profil gość_5a296
Nie powinno być problemów z wypełnieniem ok 180 PAX 3 x w tygodniu przy ewentualnym zakupie części miejsc przez biura turystyczne.
gość_b17e0 2015-07-24 10:14   
gość_b17e0 - Profil gość_b17e0
no może to nie głupie połączenie......
gość_9e3e1 2015-07-24 10:09   
gość_9e3e1 - Profil gość_9e3e1
Relacje biznesowe już istnieją. W zeszłym roku, w sklepie w Tabrizie leżała polska czekolada, a sprzedawca, nie mając drobnych, wydał mi resztę gumą do żucia wyprodukowaną w Polsce. Oczywiście, nie ma żadnych problemów z nabyciem napoju będącego symbolem Ameryki, a kraj - przynajmniej z poziomu ulicy - wydaje się bardziej cywilizowany niż niejeden popularny kierunek turystyczny. Ludzie też są bardzo życzliwie nastawieni do turystów, a przeciętni obywatele (mężczyźni chodzą ubrani "po europejsku", a kobiety "muszą mieć coś na włosach") są inni od naszych stereotypowych wyobrażeń. Dzięki wciąż nielicznym, masowym zagranicznym wycieczkom docierającym do Iranu, my jesteśmy dla nich chyba większą egzotyką, niż oni dla nas. Poprzez działalność pewnego dużego biura podróży z Polski (ja z nimi tam byłem), np. w Tabrizie obcokrajowej niemal równa się Polak (jesteśmy tam praktycznie tylko my). Warto pójść za ciosem i wykorzystać tę sytuację w relacjach gospodarczych.
gość_843ee 2015-07-24 09:58   
gość_843ee - Profil gość_843ee
Do Iranu docierają coraz liczniejsze grupy turystów z Polski.Loty z Warszawy do Teheranu mają uzasadnienie ekonomiczne.Ad vocem.Irańskie samoloty lądują na lotniskach całej Europy. Nie ma problemu.Polskie w Iranie tym bardziej. Premier Piechociński ma rację.
gość_a30ab 2015-07-24 09:48   
gość_a30ab - Profil gość_a30ab
Czyli wniosek jest taki, że to właśnie LO powinno otworzyć taką trasę, oczywiście nie pochopnie i nie teraz tylko po oficjalnym zniesieniu sankcji przy jednoczesnych przesłankach, że w średniej perspektywie czasowej nie zostaną one przywrócone. W dodatku takie połączenie idealnie wpisuje się z transfer pasażerów przez WAW na zachód Europy oraz do USA.
camilio 2015-07-24 08:59   
camilio - Profil camilio
Zniesienia sankcji gospodarczych to jedno. Ale przecież oni nie dostaną zgody na lądowanie na lotniskach UE przy takim stanie floty.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy