gość_9f938
2015-07-24 00:20
gość_dc9f9: Z ORD raczej WAW przykładu nie mógłby brać, bo w USA pasy, drogi kołowania, terminale itd. mogą być tuż koło siebie, a w Unii Europejskiej obowiązują rygorystyczne zasady, że np. 2 pasy startowe równoległe muszą być od siebie oddalone min. 1035m, żeby na obu mogły lądować/startować samoloty jednocześnie. Poza tym pomysł na drugi równoległy pas startowy w WAW od dawna istnieje (jest gdzieś na internecie, zakłada budowę równoległego pasa po części w miejscu ekspresówki, którą mieliby wsadzić w tunel pod nowym pasem) ;)
gość_dc9f9
2015-07-23 19:39
Prawda jest taka ze rosnie, i zeby sie nie prerosli to musza myslec o nowym pasie startomym i nowym terminale. A jak sie ktos zapyta jak to zrobic bo nie ma mjeisca to sie bieze pzyklad z Chicago O'Hare jak sie powjekszyli z pomocom burmiszcza miasta!
gość_b1d84
2015-07-23 08:59
Stawki co prawda uległy w ostatnich dwóch latach niewielkiemu obniżeniu ale nadal są zbyt wysokie. Nie może być tak, że lotnisko - przy potężnym programie inwestycyjnym! - generuje znakomite zyski, a linie lotnicze posiadające bazy w tym porcie nie mają środków ani zdolności kredytowej na zakup nowych maszyn. A to właśnie one są największymi klientami tego portu. Czy przeanalizował ktoś jakie byłyby skutki ekonomiczne dla portu Chopina w przypadku bankructwa LOTu?
Wartość dodana powinna być przesunięta w kierunku przewoźników. Narzędziem służącym temu celowi jest cennik opłat lotniskowych.
adam7691
2015-07-22 15:35
gość_b1d84: jakie dysproporcje, to jest zysk lotniska a nie linii lotniczej; lotnisko nie powinno i raczej nie może finansować linii lotniczej (chyba, że mają wspólnego właściciela, ale na to chyba nie pozwala prawo UE), czym innym są oczywiście różnego rodzaju ulgi dla korzystających częściej z lotniska lub bazujacych na nim swoje samoloty i na to może się załapać LOT
gość_a30ab
2015-07-22 13:26
@b1d84 Najpierw zapoznaj się ze wysokościami opłat w Europie, WAW jak na swoją wielkość wcale nie jest drogim porem lotniczym. ALC, AGP i jeszcze wiele innych porótw lotniczych znacznie wyższe opłaty niż WAW i jakoś nie przeszkadza to w lataniu np dla Ryanaira. Nie wspominając już o STN gdzie opłaty są bardzo wysokie, a lotnisko jest największą bazą FR.
gość_b1d84
2015-07-22 12:07
Wszystko pięknie, ale te wyniki pokazują dysproporcje między rentownością portu Chopina a zyskownością przewoźników lotniczych - zwłaszcza LOTu i Enter Air, które posiadają bazy na lotnisku Chopina. Opłaty lotniskowe powinny ulegać stopniowemu obniżaniu bo nadal są zbyt wysokie w porównaniu do pozostałych lotnisk w Europie o podobnej wielkości.
gość_a2a6a
2015-07-21 19:00
A co na to Pan Marzec, poprzedni Naczelny Dyrektor PPL?
Zastanawiające...
gość_0a454
2015-07-21 16:32
No to trochę PPL "się dobrze bawili"...:-)