Rekordowe wyniki Lotniska Chopina i PPL w I półroczu 2015 r.

Rekordowe wyniki Lotniska Chopina i PPL w I półroczu 2015 r. W pierwszym półroczu br. na Lotnisku Chopina obsłużonych zostało 5 mln 173 tys. pasażerów. Oznacza to wzrost o 7,4 proc w porównaniu do analogicznego okresu 2014 r. i historyczny rekord portu. - Znaczący udział w tym rekordowym wyniku miały tanie linie lotnicze, które przewiozły w tym roku blisko milion pasażerów – czyli ponad 44 proc. więcej niż w pierwszym półroczu...
21/07/2015 15:45   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9f938 2015-07-24 00:20   
gość_9f938 - Profil gość_9f938
gość_dc9f9: Z ORD raczej WAW przykładu nie mógłby brać, bo w USA pasy, drogi kołowania, terminale itd. mogą być tuż koło siebie, a w Unii Europejskiej obowiązują rygorystyczne zasady, że np. 2 pasy startowe równoległe muszą być od siebie oddalone min. 1035m, żeby na obu mogły lądować/startować samoloty jednocześnie. Poza tym pomysł na drugi równoległy pas startowy w WAW od dawna istnieje (jest gdzieś na internecie, zakłada budowę równoległego pasa po części w miejscu ekspresówki, którą mieliby wsadzić w tunel pod nowym pasem) ;)
gość_dc9f9 2015-07-23 19:39   
gość_dc9f9 - Profil gość_dc9f9
Prawda jest taka ze rosnie, i zeby sie nie prerosli to musza myslec o nowym pasie startomym i nowym terminale. A jak sie ktos zapyta jak to zrobic bo nie ma mjeisca to sie bieze pzyklad z Chicago O'Hare jak sie powjekszyli z pomocom burmiszcza miasta!
gość_b1d84 2015-07-23 08:59   
gość_b1d84 - Profil gość_b1d84
Stawki co prawda uległy w ostatnich dwóch latach niewielkiemu obniżeniu ale nadal są zbyt wysokie. Nie może być tak, że lotnisko - przy potężnym programie inwestycyjnym! - generuje znakomite zyski, a linie lotnicze posiadające bazy w tym porcie nie mają środków ani zdolności kredytowej na zakup nowych maszyn. A to właśnie one są największymi klientami tego portu. Czy przeanalizował ktoś jakie byłyby skutki ekonomiczne dla portu Chopina w przypadku bankructwa LOTu?

Wartość dodana powinna być przesunięta w kierunku przewoźników. Narzędziem służącym temu celowi jest cennik opłat lotniskowych.
adam7691 2015-07-22 15:35   
adam7691 - Profil adam7691
gość_b1d84: jakie dysproporcje, to jest zysk lotniska a nie linii lotniczej; lotnisko nie powinno i raczej nie może finansować linii lotniczej (chyba, że mają wspólnego właściciela, ale na to chyba nie pozwala prawo UE), czym innym są oczywiście różnego rodzaju ulgi dla korzystających częściej z lotniska lub bazujacych na nim swoje samoloty i na to może się załapać LOT
gość_a30ab 2015-07-22 13:26   
gość_a30ab - Profil gość_a30ab
@b1d84 Najpierw zapoznaj się ze wysokościami opłat w Europie, WAW jak na swoją wielkość wcale nie jest drogim porem lotniczym. ALC, AGP i jeszcze wiele innych porótw lotniczych znacznie wyższe opłaty niż WAW i jakoś nie przeszkadza to w lataniu np dla Ryanaira. Nie wspominając już o STN gdzie opłaty są bardzo wysokie, a lotnisko jest największą bazą FR.
gość_b1d84 2015-07-22 12:07   
gość_b1d84 - Profil gość_b1d84
Wszystko pięknie, ale te wyniki pokazują dysproporcje między rentownością portu Chopina a zyskownością przewoźników lotniczych - zwłaszcza LOTu i Enter Air, które posiadają bazy na lotnisku Chopina. Opłaty lotniskowe powinny ulegać stopniowemu obniżaniu bo nadal są zbyt wysokie w porównaniu do pozostałych lotnisk w Europie o podobnej wielkości.
gość_a2a6a 2015-07-21 19:00   
gość_a2a6a - Profil gość_a2a6a
A co na to Pan Marzec, poprzedni Naczelny Dyrektor PPL?
Zastanawiające...
gość_0a454 2015-07-21 16:32   
gość_0a454 - Profil gość_0a454
No to trochę PPL "się dobrze bawili"...:-)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Reklama

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy