gość_84f87
2015-07-16 13:06
gość_b90b5: Wg. Wikipedii BT jest LCC, ale LCC raczej latają P2P. To czym jest w końcu Air Baltic? Hybrydą?
gość_b90b5
2015-07-16 07:02
@gość_d9131 Taniej linii nie definiuje jej struktura własnościowa. Gdyby tak było to np. Scoot czy Tiger Airways nie można nazwać tanimi liniami bo są własnością Singapore Airlines, które z kolei są w większości własnością państwa Singapur. Tanią linię definiuje jej model biznesowy. I tak jeśli linia każe sobie płacić za wszystko (bagaż rejestrowany, wszelkie posiłki i inne usługi) to właśnie pasuje do definicji taniej linii. W sumie my to źle nazywamy bo powinniśmy raczej używać terminu "linia niskokosztowa". Dzięki tym niskim kosztom na pasażera jaki linia wydaje może przewozić nas np. z Warszawy do Moskwy za 79 euro, a nie za 300.
gość_d9131
2015-07-15 15:06
,,W jaki sposób doszedłeś do wniosku, że AirBaltic nie jest tanią linią lotniczą?" Może w taki: Air Baltic – łotewskie linie lotnicze powstałe w 1995 r. Przewożą rocznie około 2,5 mln pasażerów. 99,8% udziałów w firmie posiada rząd łotewski, pozostałe udziały należą do prywatnego inwestora – Baltijas aviācijas sistēmas SIA. Nawet w angielskiej wersji jest Parent company czyli Jednostka dominująca to Government of Latvia (to z Wikipedii więc wcale nie trzeba daleko szukać). Cyba widzisz ile udziałów ma łotewski rząd. A Ty sądzisz inaczej?? (bez obrazy pytam poważnie bez żadnych zaczepek itp itd)
Air Baltic wrzucił rozkład z Radomia na późniejsze miesiace (-234-6-), aktualnie trwa konferenecja CSA na tym lotnisku.
gość_7cfcf
2015-07-15 12:58
gość_7d5e7. Pięknę wywody. Jakby Radom miał komu płacić to by zapłacił FR, który chętnie kasę by wziął a połączenie emigracyjne to by było samograj... Jak masz dowód, że Radom płaci to go pokaż bo forumowe plotki to wiesz ile są warte... Jak dzisiaj wejdzie druga linia to też pewnie za kasę. Ostatnie wejście AirBaltic i CSA też jest napewno w innych lotniskach za kasę... Specjalista ;)
gość_8ee04
2015-07-15 12:45
@gość_7d5e7 W jaki sposób doszedłeś do wniosku, że AirBaltic nie jest tanią linią lotniczą? Ceny tutaj przedstawione są ewidentnie charakterystyczne dla taniej linii a model biznesowy w AirBaltic też pasuje do low-costa.
gość_7d5e7
2015-07-15 12:00
Powiem szczerze że ceny nie powalają. Patrząc na ofertę portów wokoło Radomia (Modlin, Okęcie, Lublin czy Łódź) to ceny (oczywiście tam są tanie linie lotnicze a airBaltic wyraźnie nią nie jest) są dość spore. Nawet licząc że powiedzmy kogoś będzie stać (bo Polacy pracujący za granicą zarabiają więcej) to jaki jest sens lotu z przesiadką w jakiejś Rydze (z całym szacunkiem do tego miast bo jest ładne i coraz bardziej atrakcyjne turystycznie) jak z wyżej wymienionych miast można dolecieć do niektórych tych miejsc bezpośrednie i to za pół tej podanej ceny??? (pozostałe kierunki to nie oszukujmy się ale kto z Radomia czy okolić będzie latał np. do Moskwy czy nawet St Petersburga nie mówiąc o innych wymienionych kierunkach?? nawet jeśli to naprawdę nieliczni). Widać że zarząd portu chciał na siłę pokazać: zobaczcie śmiała się cała Polska że od nas nic nie poleci - a lata. Dla Radomia jeśli już lepszy był by choćby jakiś kierunek emigracyjny np. Londyn, Dublin. Przynajmniej większa szansa że ktoś tym poleci a tak?? No cóż zobaczymy ale cienko to widzę. Ciekawe ile Radom dopłacił (bo to, że to zrobił to już wiadomo. airBaltic jest w stanie restrukturyzacji jak nasz Lot i nie pchał by się na taką trasę bez dotacji tym bardziej, że nie dawno miał spore problemy finansowe i dopiero z nich wychodzi).