Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_f5cfe
2015-06-30 13:40
Ciekawe dlaczego LOT nie zrobił w 787 konfiguracji 1-2-1 w klasie Biznes? To już raczej standard w najnowszych samolotach, a 2-2-2 jest konfiguracją mocno przestarzałą i niewygodną dla pasażerów.
gość_e300e
2015-06-30 11:50
greg0303. To prawda. Sądzę, że LOT dobrze wie co robi. Myślę, że dopełnienie floty o kilka B 787 jest konieczne. Może tez o 2, 3 E 190 Plus -tę rodzinę przewoźnik zna. W przypadku równie ważnych B737 Max vs A320 neo nie powinna być to od razu nie wiadomo jak duza liczba. Dobre utrzymanie samolotów tez nieco kosztuje.
gość_9fe16
2015-06-26 17:12
Ci sami ludzie którzy popsuli LOT teraz będą go naprawiać?
gość_ae2b1
2015-06-25 13:24
gość_22999: W przypadku górnictwa prawda jest taka, że największe problemy powodują ci, którzy najmniej robią (siedzą "na górze") i biorą najwięcej pieniędzy. Lepiej byłoby te kopalnie zrestrukturyzować/ sprywatyzować niż zamykać. Byłbyś tego samego zdania gdybyś widział, jak wygląda dzisiaj sytuacja w Wałbrzychu (cały czas się wyludnia) albo gminie Nowa Ruda (bezrobocie 30%, ogromne zadłużenie gminy...) po ich zamknięciu.
To samo w przypadku LOT- lepiej zrobić restrukturyzację, doprowadzić do rentowności, bo tak jak wspomniał @mietek, istnienie niektórych firm pośrednio przekłada się na miejsca pracy w innych. Zresztą upadek Malev pokazał, jakie mogą być skutki bankructwa narodowego przewoźnika.
gość_5357c
2015-06-25 12:04
Co to jest ASK?
gość_22999
2015-06-25 01:42
Mietek, życie nie lubi próżni. Ale lepiej pakować forsę podatników w Lot, niż kopalnie (węgiel importowany jest tańszy a górnicy z innych krajół nie przyjadą demolować nam stolicy). Byle z sensem - na maszyny, a nie na wynagrodzenia dla 'zarządców". Poza tym świat odchodzi od węgla, do czego zachęca papież.
greg0303
2015-06-24 19:41
Kiedy LOT zamówił B787 to pomyślałem, że może pewnego dnia flota maszyn dalekiego zasięgu polskiego narodowego przewoźnika będzie na średnim europejskim poziomie (kilkanaście maszyn), jak linii Finnair czy SAS. Plany rozwoju idą w tym kierunku.
Rozwój siatki w oparciu o Dreamlinery byłby jak najbardziej logicznym krokiem.
Następca B737-400 jest też pilnie potrzebny, aby oferować wygodną kabinę pasażerską i odpowiednią pojemność luku bagażowego (A320neo ma lekką przewagę nad B737 Max: szerszy kadłub).
Z takimi firmami jak LOT czy wspomniana kopalnia węgla kamiennego gdzieś na Śląsku jest o tyle problem, że ich funkcjonowanie zazwyczaj pośrednio generuje dodatkowe miejsca pracy. Normalnie można by uznać wprost, że skoro firma nie przynosi zysku to bankrutuje i ją zamykamy. Ale po głębszej analizie może się okazać, że po likwidacji firmy znikną nie tylko miejsca pracy w tej firmie ale i w innych. I tańszą opcją może być dofinansowanie takiej firmy, oczywiście wraz z dogłębną restrukturyzacją, tak aby zachować miejsca pracy.
gość_30192
2015-06-24 11:17
@pszn owszem, może Lotem nie latają wszyscy, ale z pewnością duża część tych, dzięki którym ta nielatająca część ma pracę. Więc bez sensu tak upraszczać. To tak jak ja płacę podatki, a kto inny pobiera zasiłki socjalne.
gość_3e64c
2015-06-24 10:21
To prawda, póki co Singapore Airlines rozwija żagle w Azji, ale po dostawie kilku sztuk A350, możliwe, że wejdą do Polski. Oto cytat : " Posiadamy swoje wyliczenia i analizy i wiemy, że Polska chociażby ze względu na wielkość jest dla każdego bardzo ciekawym rynkiem na przyszłość. Europa Wschodnia jest na pewno ujęta w naszych rozważaniach długoterminowych, dlatego sądzę, że któregoś dnia będzie można zobaczyć rozkładowy samolot w barwach Singapore Airlines na lotnisku w Warszawie.". :) @ae2b1 Artykuł ukazał się pod koniec lutego.
gość_2765d
2015-06-24 07:22
gość_4c862: przeczytaj ze zrozumieniem. pszn chodziło o to, że większość nie korzysta z linii lotniczej LOT. Z danych wynika, że ponad 96% polaków nigdy nie leciała LOTem i prędko się to nie zmieni.
LOT mógłby postarać się o niższe ceny biletów, to zwiększyłoby liczbę pasażerów. Niby Ryanair i Wizz Air to takie marne linie jednak mają wielomilionowe zyski a nie straty.
gość_efc47
2015-06-24 02:30
Ambitnie. Powinno być to dobrze i stopniowo rozłożone przez te lata. Gość 3e64c- no właśnie, to będą dwa te same polaczenia?? Faktycznie,Singapore Airlines wspominal o tym dość poważnie.
gość_ae2b1
2015-06-24 00:18
gość_3e64c: Ten artykuł był chyba rok albo 2 lata temu. Natomiast kilka miesięcy temu był artykuł w którym mówią, że wolą w tej chwili stawiać na rynek azjatycki (czyli nie koncentrować się na uruchamianiu kolejnych połączeń w Europie). Trzeba mieć tylko nadzieję, że po raz kolejny zmienią zdanie...
gość_d5ced
2015-06-23 23:13
Może niech zaczną od zwrotu dotacji publicznej i dopiero śnią o potędze. To jest prawidłowa kolejność.
gość_3e64c
2015-06-23 19:32
Odnośnie połączenia do Singapuru... kilka miesięcy temu Pasażer opublikował wywiad z Panem Prezesem Singapore Airlines - linii partnerskiej LOT-u. Stwierdził, że linie rozważają uruchomienie bezpośrednich rejsów do Warszawy po dostawie Airbusa A350. Powiedział, że uważa uruchomienie tego połaczenia za prawdopodobne, zatem możliwe, że będziemy mieć bezpośrednie połączenie do Singapuru - tyle, że z inną linią :) .
gość_4c862
2015-06-23 19:16
pszn: twoja głupota poraza. 90% obywateli nie korzysta z prądu? Lepiej zacznij sie uczyć, bo do następnej klasy nie zdasz.
gość_1ef4f, stąd że LOT to taka lotnicza kopalnia węgla kamiennego... 90% obywateli kraju z niego nie korzysta ale wszyscy dopłacają, bo zależy na tym jakiejś wąskiej grupie nacisku...
OK. Dostali kasę, wyszli na zero, niech będzie. Kibicujmy im, ale jak za 5 lat okaże się, że Bangkok, Katmandu i inne pomysły nie wypaliły i jesteśmy w tym samym punkcie co rok temu to zwijamy ten interes. Albo niech HGW dopłaca do LO z budżetu Warszawy, tak jak to robią inne samorządy.
gość_30192
2015-06-23 14:45
Mam wrażenie, że część komentujących byłaby usatysfakcjonowana gdyby nie wyszło. Widocznie sami mają duże doświadczenie w nieudacznictwie.
gość_148e9
2015-06-23 13:27
Tylko Singapur... polaczenie tylko tam!
gość_1ef4f
2015-06-23 13:20
Skąd takie sceptyczne podejście? LOT własnie ogłosił 3 nowe trasy do Azji + kilkanaście tras w Europie. Ma uruchomić jeszcze co najmniej 2 od 2016 roku. Wzrosty są, nowe trasy są, proces restrukturyzacji zakończony, więc o co chodzi?Jeśli Seul, Tokio i Bangkok się utrzymają, to w 2020 roku możemy mieć hub na poziomie Wiednia czy Monachium ;)