Paryż: Prezentacja bombardiera CSeries

Paryż: Prezentacja bombardiera CSeries Bombardier poinformował na podstawie wyników lotów technicznych, że rodzina CSeries CS100 i CS300 osiąga znacznie lepsze parametry: spala mniej paliwa, może zabrać więcej ładunku, ma także większy zasięg i lepsze parametry do startu. Ponadto samoloty CSeries osiągają dobre wyniki w zakresie redukcji hałasu, co może uczynić je najcichszymi...
14/06/2015 16:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_c4558 2015-06-16 08:27   
gość_c4558 - Profil gość_c4558
20 razy 787-8? Oni potrzebują do swoich obecnych tras czegoś większego - myślę, że ich flota będzie się składać z ośmiu 788, a później będą już zamawiać 787-10 lub -9.
gość_50884 2015-06-16 07:49   
gość_50884 - Profil gość_50884
Samolot nowy i moim zdaniem bylby to blad gdyby LOT postawil wlasnie na niego.
Nagle moze pojawia sie opoznienia i problemy techniczne okrywane eufemizmem "choroba wieku dzieciecego" czyli powtorka z katastrofy dostaw 787 Delayner.
LOT niech kupi samoloty serii A-319 az do A-321.
Tyle linii ma flote mieszana i jakos sie to oplaca wiec te histeryczne wolanie tu w komentarzach o jednosci floty uwazam za mocno przesadzone.
gość_50420 2015-06-16 00:22   
gość_50420 - Profil gość_50420
Gosc 75380: Ladnie zapowiada się ten samolot, ma świetne parametry, ale zanim zrealizują pierwsze zamówienia, w tym dla Swiss minie trochę czasu, poza tym LOT ma bazy, mechanikow do Embraera oraz oprócz nadal swej floty opcje na E 190 / 195 i może np. E 175 lub 190 Plus. Nie wiem czy to sprawdzone dane.
gość_ae2b1 2015-06-15 00:07   
gość_ae2b1 - Profil gość_ae2b1
infomodlin: Może i dobry wybór, ale nie dość że trochę trzeba byłoby czekać na ten samolot, to jeszcze biorąc pod uwagę fakt, że LOT chce ujednolicić flotę (przynajmniej na tyle, na ile to możliwe), to musieliby nagle z floty wywalić wszystkie E75 i E95 ;/
demar 2015-06-14 23:02   
demar - Profil demar
"No chyba, że ktoś uważa inaczej." - ja akurat uważam inaczej.
CS300 zapowiada się na świetny samolot, tyle że jest w pierwszym etapie wchodzenia do eksploatacji. A to oznacza potencjalne ryzyko na które może sobie pozwolić np. Lufthansa Group dla Swiss (bo ma ponad setkę A320 i drugą zamówioną), ale linia dla której ma to być jedyny model - cóż ryzyko znacznie przewyższa korzyści.
B738 MAX ma wadę taką, że będzie latał dopiero za dwa lata i jest kolejka chętnych, a LOT potrzebuje nowych samolotów najpóźniej w roku przyszłym. To nie oznacza, że jest skazany na A320neo, ale to poważny argument, choć pewnie pierwsze sztuki odbierałby od leasingodawców. Z drugiej strony skupienie się na jednym producencie pozbawia linię możliwości negocjacyjnych - po prostu producent wie, że linia i tak kupi więc nie musi się starać.

Całkowita rezygnacja przez LOT z Embraerów w ciągu najbliższych 10-12 lat jest pozbawiona sensu ekonomicznego. Mając siostrzane centrum serwisowe oraz sporą liczbę sztuk w użyciu (część już spłacona) - lepiej ich używać do rozwoju siatki (szczególnie E175).

20x B788? Ja dojdą do 12-14 sztuk to warto zacząć się rozglądać za czymś większym i lepiej dostosowanym (zasięg, liczba pax i cargo).
gość_75380 2015-06-14 22:05   
gość_75380 - Profil gość_75380
Zdecydowanie tak (zamiast Embraerów) + do tego B738 MAX. Ja bym widział to tak:
- 20x B788
- 20x B738 MAX
- 50x CS300
- 10x DH8D

I żadnych Airbusów. Nie to, żebym coś miał do tej marki (lubię Airbusa), ale uważam, że jeśli LOT ma w swojej flocie Dreamlinery, to powinni się trzymać przy jednej głównej marce (Boeingu), a nie robić bałaganu we flocie. No chyba, że ktoś uważa inaczej.
gość_6a37e 2015-06-14 21:48   
gość_6a37e - Profil gość_6a37e
Jeśli ten nowy bombardier ma jakość wykonania lotowskich Q400 to za żadne skarby. Koszty obsługi zjedzą ewentualne zyski z paliwa.
gość_ffc7a 2015-06-14 21:32   
gość_ffc7a - Profil gość_ffc7a
Idealny. Niech KGHM podziała, może się uda
gość_136af 2015-06-14 21:17   
gość_136af - Profil gość_136af
no moze kiedyś
infomodlin 2015-06-14 17:14   
infomodlin - Profil infomodlin
jak sądzicie ?, moim zdaniem CS300 to idealny nowy samolot dla LOTu
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy