gość_c4558
2015-06-16 08:27
20 razy 787-8? Oni potrzebują do swoich obecnych tras czegoś większego - myślę, że ich flota będzie się składać z ośmiu 788, a później będą już zamawiać 787-10 lub -9.
gość_50884
2015-06-16 07:49
Samolot nowy i moim zdaniem bylby to blad gdyby LOT postawil wlasnie na niego.
Nagle moze pojawia sie opoznienia i problemy techniczne okrywane eufemizmem "choroba wieku dzieciecego" czyli powtorka z katastrofy dostaw 787 Delayner.
LOT niech kupi samoloty serii A-319 az do A-321.
Tyle linii ma flote mieszana i jakos sie to oplaca wiec te histeryczne wolanie tu w komentarzach o jednosci floty uwazam za mocno przesadzone.
gość_50420
2015-06-16 00:22
Gosc 75380: Ladnie zapowiada się ten samolot, ma świetne parametry, ale zanim zrealizują pierwsze zamówienia, w tym dla Swiss minie trochę czasu, poza tym LOT ma bazy, mechanikow do Embraera oraz oprócz nadal swej floty opcje na E 190 / 195 i może np. E 175 lub 190 Plus. Nie wiem czy to sprawdzone dane.
gość_ae2b1
2015-06-15 00:07
infomodlin: Może i dobry wybór, ale nie dość że trochę trzeba byłoby czekać na ten samolot, to jeszcze biorąc pod uwagę fakt, że LOT chce ujednolicić flotę (przynajmniej na tyle, na ile to możliwe), to musieliby nagle z floty wywalić wszystkie E75 i E95 ;/
"No chyba, że ktoś uważa inaczej." - ja akurat uważam inaczej.
CS300 zapowiada się na świetny samolot, tyle że jest w pierwszym etapie wchodzenia do eksploatacji. A to oznacza potencjalne ryzyko na które może sobie pozwolić np. Lufthansa Group dla Swiss (bo ma ponad setkę A320 i drugą zamówioną), ale linia dla której ma to być jedyny model - cóż ryzyko znacznie przewyższa korzyści.
B738 MAX ma wadę taką, że będzie latał dopiero za dwa lata i jest kolejka chętnych, a LOT potrzebuje nowych samolotów najpóźniej w roku przyszłym. To nie oznacza, że jest skazany na A320neo, ale to poważny argument, choć pewnie pierwsze sztuki odbierałby od leasingodawców. Z drugiej strony skupienie się na jednym producencie pozbawia linię możliwości negocjacyjnych - po prostu producent wie, że linia i tak kupi więc nie musi się starać.
Całkowita rezygnacja przez LOT z Embraerów w ciągu najbliższych 10-12 lat jest pozbawiona sensu ekonomicznego. Mając siostrzane centrum serwisowe oraz sporą liczbę sztuk w użyciu (część już spłacona) - lepiej ich używać do rozwoju siatki (szczególnie E175).
20x B788? Ja dojdą do 12-14 sztuk to warto zacząć się rozglądać za czymś większym i lepiej dostosowanym (zasięg, liczba pax i cargo).
gość_75380
2015-06-14 22:05
Zdecydowanie tak (zamiast Embraerów) + do tego B738 MAX. Ja bym widział to tak:
- 20x B788
- 20x B738 MAX
- 50x CS300
- 10x DH8D
I żadnych Airbusów. Nie to, żebym coś miał do tej marki (lubię Airbusa), ale uważam, że jeśli LOT ma w swojej flocie Dreamlinery, to powinni się trzymać przy jednej głównej marce (Boeingu), a nie robić bałaganu we flocie. No chyba, że ktoś uważa inaczej.
gość_6a37e
2015-06-14 21:48
Jeśli ten nowy bombardier ma jakość wykonania lotowskich Q400 to za żadne skarby. Koszty obsługi zjedzą ewentualne zyski z paliwa.
gość_ffc7a
2015-06-14 21:32
Idealny. Niech KGHM podziała, może się uda
infomodlin
2015-06-14 17:14
jak sądzicie ?, moim zdaniem CS300 to idealny nowy samolot dla LOTu